Megszokhattuk már az indie fejlesztőktől, hogy játékaik sokszor elborultak. Így van ez a mostani teszt alanyával is, ugyanis a cím ezúttal tényleg utal a témára: krumplikkal kell egy fegyverboltot üzemeltetnünk.
A Daylight Studios tulajdonképpen egy régóta bevált receptet ültetett át egyedi karaktereire. A HPAWS (hosszú a címe, ezért így fogok rá hivatkozni) ugyanis egy casual menedzserjáték, amiből kismillió létezik már - többek közt az általunk már tesztelt Kitty Powers' Matchmaker is hasonló, de mondhatnám a Game Dev Tycoont is akár. Ezúttal fegyvereket kell készíteni a hősöknek, akik aztán a dungeonjeikben használják majd és értékelik is a kreálmányainkat. Mindezt krumplitestű karakterek (kovácsok) végzik, akik olyan nevekkel lettek felruházva, mint pl. Lara Craft vagy Bulk Bogan. Az egész játékot áthatja a humor és a kulturális referenciák, a pénznem például $tarch (keményítő), jómagunk pedig a Batata (édesburgonya) családból származunk. Igen, származunk, ugyanis sztori is van a játékban. Persze semmi komolyra nem kell gondolni - krumpli nagyapánk neves kovács volt, nekünk pedig a ránk hagyott fegyverműhelyét kell igazgatnunk. Kapunk egy idegesítő ügyintézőt is, aki időnként megjelenik és lefölözi a hasznunkat. Ez elég bosszantó, ráadásul a játék elég nehéz is az elején. Na de előbb nézzük inkább a játékmechanikát!
Először is fegyverkovácsokat kell beszerezni, akik majd craftolnak nekünk. Eleinte 4 a maximum számuk, de később 10 is lehet. Alapvetően valamelyik fegyverképesség (attack, speed, accuracy, magic) szakértői, de fejlődnek és át is képezhetjük őket másra. A műhelyben mind a 4 statnak vannak helyei, ezekre kell állítani a megfelelő képességű kovácsot. Elég sokféle fegyvertípus létezik (kard, íj, tőr, varázspálca, varázsbot, fejsze, katana, stb.), ezekből kell kiválasztani egyet, és máris indulhat a craftolás. Természetesen mindegyiknél más az elsődleges és másodlagos stat, kardnál nem érdemes magicre gyúrni például. Mindehhez persze alapanyagok is kellenek, melyeket vagy megvesszük, vagy felfedezzük a különféle helyszíneken. Itt térnék ki arra, hogy egy casual játékhoz képest eléggé nehézkes a kezelés. Sok az almenü és a felesleges kattintás, mire eljutunk a célunkhoz. A kezdet is elég nehéz, mert vagy én voltam béna, vagy tényleg elég kevés lóvé folyik be hozzánk.
Ha elkészült egy fegyver, azért nem kapunk automatikusan $tarchot. El kell küldeni az egyik kovácsot valamelyik helyszínre, hogy nyélbe üsse az üzletet egy helyi hőssel. Természetesen fejlődik is ebben a krumpli koma, később egyre több pénzt tud kicsikarni a fegyverekért. A hősök ilyenkor valami vicces megjegyzéssel osztályozzák is a megvásárolt cuccot. Érdemes figyelni, hogy milyen statokat szeretnek, mert ha valami rossz kombót rakunk össze, a több ezernyi $tarch helyett csak pár százat kapunk és beüthet a csőd. A kovácsok ezen kívül még felfedezni is tudnak egy helyszínt, akkor alapanyagokat hoznak és varázslatokat, amik egy-egy statot turbóznak fel egy fegyveren. Új recepteket is ki tudnak fejleszteni, illetve időnként sajnos elfáradnak. Ilyenkor elküldhetjük őket (megint almenükön keresztül, remélem átjön a probléma) pihenni valahova, persze pénzért. Időnként valami nevesebb hős néz be hozzánk és egy spéci fegyvert szeretne kovácsoltatni velünk. Nyilván ezt nehezebb összehozni, de a jutalom is zsírosabb. Néha random események történnek, illetve vendégek jönnek, amikor is választanunk kell két opció között - az egyikkel szívunk, a másikkal jól járunk. Évente egyszer pedig fegyverdíjkiosztó is van (Golden Hammer Awards...), ahol megszavazzák az Év fegyverét is többek közt.
A grafika funkcionális, kb. egy flashjáték szintjét hozza. A karakterek azért jópofák, de fegyverek terén kicsit nagyobb változatosságot illetve több egyediséget vártam volna. A zenével és a hangokkal is ugyanez a helyzet - vannak.
Szerintem a HPAWS valahol két szék közé esik. Casualnak kicsit körülményes és nehéz, komoly játéknak meg kicsit kevés az alapötlet. Ettől függetlenül el lehet vele molyolni, akinek a már említett Game Dev Tycoon bejött, ez is tetszhet, de csak akcióban ajánlom a beszerzését. Steamen itt tudjátok megvenni.
Megtetszett a játék és szeretnél egyet? Jelentkezz és most akár tied lehet a fejlesztőtől felajánlott két kulcs egyike!
A sorsolásra a következőképpen tudsz jelentkezni:
1. Lájkold a Facebook csoportot, ha még nem tetted.
2. Írj a blog címre egy emailt "jelentkezem" tárggyal.
A sorsolás csütörtök este 19:00-kor fog történni a random.org segítségével. A nyerteseket emailben értesítem és természetesen ebben a posztban is megemlítem.
Sok szerencsét mindenkinek!
A játék lezárult, a nyertesek a következők:
Huszerl Dani és Kúti György