Mortal Kombat 11 - Liu Kang, Kung Lao, Jax

Az adást egyből egy izgalmas mondattal indították, a megszokott két karakter helyett most hármat mutatnak be. Az adásidő változatlan volt, emiatt hagyták a kisebb kitérőket és a szokásosnál is gyorsabban pörgették végig a karaktereket.

mortal_kombat_11_liu_kang.jpg

Elsőként Liu Kang bemutatásával kezdték. Az MK11 a teljesen klasszikus Liu Kanget hozza el, akinek a mozgásait az MK9-MKX-ből már jól ismerhetjük, annyi extrával, hogy visszatér a nunchaku, mivel a mostani részben mindenkinek van valami fegyvere, amit az alapmozdulatoknál használ.

  • Fireball: klasszik mozdulat, nagyon gyors és szokásosan a levegőben is be lehet adni.
  • Flying Kick: szintén klasszikus, aminek Amplify verziójából kombózhatunk. Ennek van egy Crushing Blow mozdulata is, ha levegőben Fireball után Flying Kicket nyomunk mielőtt az ellenfél a földre esne.
  • Bicycle Kick: az örök klasszikus bicikli rúgás is megmaradt.
  • Shaolin Parry: counter-attack, aminek Amplify verziója kombózható.
  • Fire Buff: szokásos DMG boost, emellett képesek leszünk teleportálni felülről overhead támadással vagy az ellenfél mellé low attack lábsöpréssel. Az ilyen mozdulatokat 50-50 mixupnak hívják, mivel 50% hogy fent vagy lent kell védeni, ez keményen megdolgoztathatja az ellenfél figyelmét.
  • Command Grab: most már neki is van egy külön dobása, amit a nunchaku segítségével ad be.
  • Nunchuk Stance: egy harci állás, amiből többféle mozdulatot tudunk kezdeményezni. Az egyik egy sima kombó mozdulat, a másik egy overhead kombót ad be, a harmadik pedig kivédi az ellenséges lövést.

A bemutató végén láthattuk még Liu Kang Fatal Blow-ját, ami a Mortal Kombat 2-es klasszikus sárkányos kivégzést eleveníti fel és persze egy kivégzést is.
Liu Kang, ahogy említettem, teljesen klasszikus kivitelben érkezik és elhagytak minden olyan felesleges dolgot, mint például az MKX-ben a Dualist stílusban megismert plazma golyókat, amit amúgy se használtak sokan.

mortal_kombat_11_kung_lao.jpg

A következő karakter Kung Lao volt, aki jóval többet változott az előző részhez képest. Szokásosan nagyon gyors és kemény kombó karakter, viszont ő is még többet használja az alapmozdulatoknál a kalapját, azaz a fegyverét. Ezek a mozdulatok Kung Laóhoz híven baromi látványosak, élvezet nézni, ahogy simán ugrik, a lábsöprését vagy amikor dobást ad be az ellenfélen.

  • Hat Toss: kalapdobás, ami nem nagyon változott.
  • Dive Kick: szintén alapmozdulata, aminek az Amplify változatánál a karakterre ugorva bead még pár ütést.
  • Teleport: itt komolyabb vizuális változás van, mivel elsőként a kalapját dobja el a teleportálandó helyre, tehát az ellenfél pontosan látni fogja, hogy hova fog érkezni. Ebből a mozdulatból szokásosan lehet pár extrább támadást beadni, mint overhead támadást, torpedót vagy dobást. Amplify verziónál semmi se látszik belőlünk és tartani is lehet, tehát akkor jön csak elő a teleportból, ha elengedjük a gombot.
  • Spin: szintén klasszikus mozdulat, amit többször is be lehet adni egy kombónál.
  • Buzzsaw: az MK3-ban megismert kalapdobás is visszatért. Az érdekessége, hogy mostantól teljesen átvehetjük a kalap irányítását is. Amplify verzióban egy helyben is lehet tartani.
  • Orbiting Hat: az ellenfél körül forog a kalap, tehát korlátozza a mozgásterét. Ez erős mozdulat, de staminát használ.
  • Z Hat: dobás után Z alakban mozog a kalap. Ezt nehéz kikerülni, viszont lassú mozdulat, tehát kockázatos kezdeményezni. Ezt a mozdulatot megszakítani is lehet, de az staminát igényel.
  • Stance: harci állás, ami a Great Kung Lao szellemét idézi meg. Ebből háromfajta mozdulatot lehet indítani: sima lövés, levegőbe lövés és földről is tud támadni közvetlen az ellenfélre.

A végén beadták a Fatal Blow mozdulatot, amiben szintén sokat használja a kalapját, majd egy Fatality-t is láthattunk, ami tulajdonképpen az MK2-ben ismert két kivégzés vegyítve.
Kung Lao továbbra is egy erős kombókra épülő karakter, akit gondolom most se lesz könnyű kezelni, viszont aki képes betanulni a nehezebb kombóit, mozdulatait, az biztosan el fogja verni a játékosok nagy részét.

mortal_kombat_11_jax.jpg

Legvégül Jax következett, aki drasztikusan megváltozott az utóbbi részekhez képest. Az egyik legjobban szembeötlő, hogy a bionikus vaskeze minden bevitt támadás után fokozatosan és látványosan izzik, ami növeli a sebzést. Ami még érdekesség, hogy a híres Dash Punch mozdulata immáron az alapmozdulathoz tartozik, nem speciális képesség.

  • Ground Pound: a klasszikus földbe ütés visszatért.
  • Rocket Ball: MK3-ban megismert lövés, amit az izzó kezéből indít sima vagy dupla kivitelben.
  • Dash Punch: a sima mellé érkezett egy új változat is.
  • Gotcha: klasszikus Jax mozdulat a szokottnál jóval több szabadsággal, mivel fogás után nem csak öklözhetjük a másikat, hanem dobást is bevihetünk.
  • Grenade Launcher: sima és magas lövés.
  • Quad Slam: dobás, amivel a földre dobja az ellenfelet.
  • Burning Hammer: újfajta levegőbeli dobás, amivel nagyon látványosan a földbe tudjuk döngöli a másikat.
  • Overhead Slam: két overhead támadás, aminek Amplify verziójából kombót lehet indítani.
  • Ducking Knee Stance: szintén egy harci állás guggolós boxos kivitelben. Az állásból három fajta támadást indíthatunk: sima támadás, aminek Amplify verziója kombó starter, emellett overhead és low támadás.

Ezután láthattuk a Fatal Blow mozdulatát és természetesen az egyik kivégzést is megmutatták.
Jax az izzó ökleivel érdekes karakter lett és nekem nagyon tetszett, hogy végre nem erőltették nála a fegyverhasználatot, hanem sokkal inkább az MK2-MK3 részekből megismert Jaxet hozták vissza néhány menő új képességgel.

A műsor végén három nagyon izgalmas meccset nyomtak le Sonya Vs Jade felállásban, ahol sok szép kombót lehetett látni. A két karakter nagyon érdekes volt egymás ellen, ezért kivételesen most ezeket is érdemes megnézni.
A következő adás jövőhéten lesz, amiben eddig be nem jelentett karakterek lesznek, viszont a pontos kilétükről egyelőre semmit se árultak el.

A teljes adást itt tudjátok megnézni:

komment