A szerkesztők kedvencei 2016-ban

Az év legjobb játéka

ayo - Hitman
Hibái ellenére ritka, hogy egy játék egész évre bőven le tudott kötni tartalommal, a Hitmannek most sikerült.

Csapoati - Forza Horizon 3
Ugyan kimondottan kevés játékkal játszottam idén, de szerintem jóval nagyobb merítésből is ez vitte volna a prímet. Evolúció volt, nem revolúció, grafikailag, hangok és játékmenet terén is nagyon magasra tette a lécet, amit aztán nem is vert le. Ennél jobb árkád autóversenyes játékkal még nem játszottam röpke 22 éves pályafutásom alatt.

csehla - INSIDE
Lehet, hogy ha megvettem volna a DOOM-ot, akkor ő állna a képzeletbeli dobogóm tetején, de mivel tavaly nagyon kevés friss címet zsákoltam, nem is volt kérdés a választásom.

eszement - Stardew Valley
Nem tudom felfogni hogy fogott meg ennyire és számtalanszor megígértem, hogy kicsit visszaveszek belőle, ehhez képest jócskán 80 óránál többet öltem bele eddig és még mindig nagyon messze a vége. Bár a pixelgrafika nem annyira az én világom, itt mégis lenyűgöző, folyamatosan újabb és újabb lehetőségek nyílnak meg előttünk, élmény vele játszani :) Aki szereti a halászós, építgetős, harcolós, felfedezős, kertészkedős vonalat, az mindenképpen adjon neki egy esélyt!

Sirandrish - Overwatch
Nálam bőven ez vitte az aranyat. Barátokkal megunhatatlan, csak ajánlani tudom azoknak, aki egy laza lövöldözésre vágynak. Persze azoknak sem kell búslakodniuk, akik szeretik komolyabban venni a témát, azoknak irány a competitive játékmód.

Az év kedvenc indie játéka

ayo - Kingdom: New Lands
Hihetetlen hogy mennyi mindent bele tudtak vinni ebbe a kis pixel-várazslatba.

Csapoati - Unravel
Bár rezeg a léc, mert végül az EA felkarolta a fejlesztőket, de szerintem így is nyugodtan tekinthetjük indie-nek. Annak pedig kiváló. A grafika talán a legjobb, legszebb, amit valaha platformerben láttam, a zene is csodálatos. A hab a tortán a fonal-alapú játékmenet. Ha nem lenne néha furcsa a fizika benne, szinte tökéletesnek is nevezhetnénk. Mindenki próbálja ki, ha teheti! Ugyancsak meg kell említenem a Firewatchot az egyedi atmoszférájával és jó sztorijával, valamint a kiemelkedő szinkronjával.

csehla - INSIDE
Nálam jött, látott és győzött. Az atmoszférája egyszerűen magával ragadó, csak annyit sajnálok, hogy most megint éveket kell várnunk a fejlesztők következő nagy dobására.

eszement - Stories: The Path of Destinies és persze Stardew Valley

Az év legjobb bundle-je

ayo - nem volt
Nem volt az évben egy se, amit kiemelnék, ez meg is látszik, mivel 2016-ban a pénztárcám nyert, 0 bundle.

Csapoati - Humble Staff Picks: Glen

csehla - Humble Jumbo Bundle 7
Kicsit visszahozta nekem azt a hőskort, amikor még tényleg minőségi játékokat pakoltak a csomagba.

eszement - Humble Sierra Bundle
Színtiszta nosztalgia

Az év legjobb multis játéka

ayo - Paladins
A Paladins tökéletesen tudta hozni azt, ami a számomra túlságosan CoD-os Overwatch nem. LOL-t se tudtam megszeretni valamiért, pedig szinte ugyanaz mint a DOTA... ilyen ez.

Csapoati - World of Warcraft: Legion
Még mindig a legjobb MMO, így 12 év után is

overwatch-4k_0.jpg

csehla - Battlefield 1
Elég megosztó lett az idei BF, ha nem számítom bele a botokkal való csetepatét a Battlefield 2-ben, akkor nekem ez a legelső komoly BF élményem több évnyi CoD-ozás után, és nekem üdítő változatosságot nyújt multis kalandozásaim során.

eszement - Tom Clancy’s The Division
Nem vagyok egy nagy multis, de mostanában kezdek rákapni az ízére. Idén nekem nagy meglepetésre végül a Division volt, ami tényleg csapatban volt az igazi móka. Amit pedig a legtöbbet toltam, az a GTA V, de az már mellékes :)

Sirandrish - Overwatch
Fentebb már írtam, és mivel ez gyakorlatilag csak multis cucc, így talán nem meglepő!

A legtöbbet játszott játék az évben

ayo - Hitman és Mortal Kombat X
Hitman egyértemű, Az MKX-hez viszont hozzáfűznék annyit, hogy ha nem kapta volna meg PC-re az XL frissítést, akkor nem biztos, hogy erre az évre is kitartott volna a kedv.

Csapoati - World of Warcraft: Legion
Hát igen, a Warcraft film hatására visszatértem, aztán az új kiegészítővel nem volt megállás. Talán az eddigi legjobb a WoW történetében, közel 5 hónap elteltével is van még bőven tennivaló, a java pedig csak idén jön.

csehla - Battlefield 1
Október végén kaparintottam meg a Battlefield 1-et, kb. egy héttel a PC-s startot követően, és a kevés játékkal tölthető időm ellenére gyorsan belepakoltam már 111 órát.

eszement - Stardew Valley
Idén úgy néz ki, hogy teljesen Stardew Valley lázban égek, mert ide is csak ezt tudom bejelölni :)

Sirandrish - Overwatch
Ahhoz képest hogy bőven az év második felében sikerült beszereznem, már 100 órácskát sikerült beletenni.

Az év legnagyobb meglepetése

ayo - Shadow Tactics, Metroid II, Titanfall 2
A Shadow Tactics, a tökéletes Commandos-klón, a semmiből jött és győzött. Emellett a Metroid fanmade játék is az egyik legjobb nem-Nintendo által készített Nintendo játék, amivel valaha játszottam. Titanfall 2-ben pedig végre megalkották, amire mindenki várt az első részben, kár hogy hagyják lassan meghalni.

Csapoati - MS Play Anywhere feature
Engem az lepett meg a legjobban, hogy a MS bejelentette a Play Anywhere feature-t egyes Xbox One játékokhoz (tehát lehet játszani egy adott játékkal PC-n és X1-en is, ha digitálisan veszed meg, a mentések megmaradnak, stb.). Nem is ez volt önmagában a nagy meglepetés, hanem hogy egész problémamentesen sikerült a startja. A Forza Horizon 3 például a városban bekövetkező fps droptól eltekintve korrektül fut, relatíve kevés buggal. Csak így tovább, ilyenekre van szükség mostanság!

csehla - NES Classic Mini
Ha épp elkap a fogaskerék, szívesen előveszem valamelyik régebbi konzolomat, épp ezért ért örömhírként a NES Classic Mini megjelenése. Mivel nálam pont egy NES hiányzik a kollekcióból, lehet a közeljövőben ráteszem a mancsom egy ilyen kis drágaságra (főleg hogy egy kis mókolással megoldható, hogy sokkal több játék elindítható legyen a gépen).

eszement - Nintendo Switch
Picit aggasztóak a hírek, de még nagy meglepetés lehet. Talán ez váltja majd fel nálam a PSP-t?

Az év legnagyobb csalódása

ayo - No Man's Sky, Tom Clancy’s The Division
NMS-ről írtam anno egy posztot, hogy miért, Divisionről viszont megígértem magamnak, hogy többet nem beszélek, mert annyira kiakasztott. Maradjunk annyiban, hogy mint koncepció jó, csak nem kellett volna az ötletelésnél megállni és kiadni.

Csapoati - Need for Speed
Bár nem lett rossz játék, valahogy mégis többet várna az ember egy NFS-től. Steril volt a környezet, a versenyzés közben is csak ritkán fogott el a HŰHA érzés. Vérszegény, na.

csehla - No Man's Sky
Ha teljesen őszinte akarok lenni, én a No Man's Sky-t a csúnya verzióban próbáltam ki, és mennyire örülök, hogy így tettem. Pedig én nem is vártam tűkön ülve a játékot, mindössze azért próbáltam ki, hogy megnézzem, mire ez a népharag (még videót meg képet se néztem róla direkt...) és azt kell mondjam, az alap ötlet nem lenne rossz, csak épp a legfontosabb, a tartalom hiányzik nekem.

eszement - No Man's Sky
Mert megérdemli.

Sirandrish - Ark
Ugyan nem 2016-os, de én most tudtam csak beszerezni, de sokkal-sokkal többet vártam mint amit kaptam... és akkor még nagyon finom voltam.

Az legjobban várt játék 2017-ben

ayo - The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Death Stranding és esetleg Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
Zeldánál óriási elvárásaim lettek az évek során, főleg a Witcher 3 után. Az új Hideo Kojima játéktól egyérteműen forradalmat várok, ahogy mindenki. A Wildlands-ben nem hiszek, de figyelni fogom, hátha.

Csapoati - Forza Motorsport 7
Bár még be se jelentették, de tudjuk, hogy idén ősszel lesz új Forza :)

si_wiiu_thelegendofzeldabreathofthewild.jpg

csehla - Az új God of War illetve a Days Gone
Mindkettő nagyon mozgatja a fantáziámat, lehet hogy nem úszom meg idén egy új konzol vásárlását.

eszement - Mass Effect: Andromeda és a Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
Az utóbbi még jobban bejönne, mint a Division világa, de tartok tőle, hogy az sem lesz az igazi.

Sirandrish - The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Ez nálam nem volt kérdés, minden porcikámmal vágyom már rá!

komment