Ingyen tölthető a Metroid II fanmade remake!

A Metroid sorozata évek óta megosztja a rajongókat, mivel a Nintendo az elmúlt pár évben egyszerűen képtelen volt bármi minőséginek mondható résszel előrukkolni, miközben a rajongók már évek óta vágynak egy klasszikus metroidvania stílusban készített 2D platformerre. Ehelyett inkább olyan hülyeségekkel próbálkoztak, mint legutóbb, a Metroid Prime: Blast Ball, ami egy baromi gyenge Rocket League utánzat lett.

A sorozat kiváló részekkel büszkélkedhet visszamenőleg és 2010 után a Samus-on kívül minden fontosabb sorozat visszatért oldalnézetes verzióban (New Super Mario részek vagy pl. Donkey Kong Country Returns).
Valahogy a Nintendo továbbra is a saját útját járja, amivel nem is lenne gond, de sajnos az utóbbi évek Metroid szemmel csak egy nagy pofon a rajongóknak.

UPDATE: A Nintendo törölte az összes linket, poszt végén kommentben megosztottam a sajátomat. 

project_amr_2.jpg

A napokban 30 éves lett a sorozat, a Nintendo semmi komolyabb ünneplést nem szervezett, ellenben a fanok nem kicsit lepték meg a nagyközönséget: 6 év után elkészült a Metroid II: The Return Of Samus remake, amit még 1991-ben adtak ki Game Boy-ra.

A játék Project AMR2 névre hallgat.  A story line a Metroid II-t követi, a gameplay a szintén sikeres Game Boy Advance Metroid Zero missionön alapszik, ami a Super Metroid hangulattal megfűszerezve tökéletes egészt alkot.

A rajongók a Nintendóval ellentétben pontosan tudták, hogy mit szeretne a nép:

  • Metroid Zero Mission style gameplay
  • Map system
  • Updated enemy AI
  • Minibosses
  • New areas
  • Challenging Metroid fights
  • Stackable beam system
  • Completely redrawn enemy and Metroid sprites
  • Log system with non-intrusive narrative
  • High quality soundtrack

Gondoltam ezek után illene megnézni ezt a dolgot, hogy mégis milyen lett. Az elején kételkedve fogadtam, hiszen fanmade verziók általában inkább csak gyenge másolatok szoktak lenni. Aztán amikor ránéztem az órára és elfogadtam, hogy pillanatok alatt eltelt az a 2 óra, akkor megállapítottam, hogy ez hihetetlenül profin összerakott cucc lett.

A Project AMR2 bőven megállja a helyét a régebbi részek mellett. Az Xbox gamepad irányítás élvezetes, a feljavított grafika rendesen visszahozta a SNES hangulatot, a zene pedig tipikusan az, amit később is dúdolni fogsz magadban. Azt hiszem ennél jobb dolog rég nem történt a Metroid sorozattal, toljátok neki ezerrel!

Update: játéknaplós mirror itt.

2 komment