Ingyenes idle-rpg ajánló

Soda Dungeon

Az utóbbi időben kifejezetten nagy sikernek örvendenek az úgynevezett "idle" vagy "clicker" játékok, mi is írtunk róluk már korábban, (Adventure Capitalist, Clicker Heroes, Time Clickers), de ezeken felül is vagy több tucat látott már napvilágot mind weben, mind mobilon vagy akár Steamen is. Miben más a Soda Dungeon, mint társai? Mivel emelkedik ki a többi közül? Derítsük ki!

sodadungeron_4.jpg

Amiben hasonlít

A Soda Dungeon szépen követi az idle sémát: amint beállítottad a csapat szerkezetét különféle harcosokból, elindíthatod őket a küldetésükön szörnyeket gyilkolászni és kincseket gyűjteni. Előbb-utóbb persze eljutnak egy olyan szintre, ahol már tehetetlenek és elmenekülnek, hátrahagyva nekünk, a játékosoknak pénzt és tárgyakat, hogy újult erővel és jobb felszereléssel ismét útnak indulhassunk egy másik csapattal.

Lehet vásárolni bankárt, aki passzívan gyűjti a pénzt amíg a játék ki van kapcsolva, hogy ne kelljen 0-24 mennie a játéknak. Amíg viszont a játék fut, az automata harc mód segítségével elérhetjük, hogy ne kelljen manuálisan megmondani melyik hős melyik szörnyet csapkodja, így a tálcára letéve, akár munka mellett is tudjuk farmolni a pénzt és a felszerelést.

sodadungeron_2.jpg

Amiben más

Nem sorolnám a 100%-ig idle játékok közé, ugyanis minden küldetés előtt manuálisan kell összeállítani a csapatot és útnak indítani, ezért folyamatosan figyelgetni kell, mikor ért véget az adott küldetés, mert a játék automatikusan nem lép tovább. Ez lehet előny és hátrány is egyben.

Minden küldetés egyedi, ugyanis a rendelkezésre álló hősök a kocsmában mindig véletlenszerűek, illetve mindegyiket a birtokunkban lévő felszerelésekkel tudjuk alakítani. Továbbá ha kikapcsoljuk az automatikus módot és manuálisan választunk ellenfelet és használandó képességet, sokkal messzebb és sokkal hatékonyabban tudunk haladni, mint ha azt a gépre bízzuk.

sodadungeon_1.jpg

Küldetések közben lehetőség van elágazások felkutatására ami vagy egy csapda szobából áll (pl. mérgező szoba) vagy extra kincsekhez juthatunk. A játék ebben az esetben nem dönt helyettünk és simán kihagyja ezeket a részeket, így itt érdemes belenyúlni, ha épp elkapunk egy ilyen pillanatot.

A harcrendszer több, mint aminek látszik. Ha már képességekkel bíró hőseink vannak és globális sebzésű tárgyaink, manuális módban már-már megközelíti egy rendes RPG játék harcrendszerét. Okosan kell tervezni mikor melyik képességet és tárgyat használjuk fel, hogy a legoptimálisabban előrejuthassunk. Itt sem árt néha belefutni egy szökőkút szobába, ami teljesen felgyógyít minket, hogy aztán még több képességet használhassunk a keményebb ellenfelek ellen.

sodadungeron_3.jpg

Bár nem sokáig jutottam szűk 2 óra alatt a játékban, de elsőre nagyon tetszik. Kb. 10 másodperc összeállítani a csapatokat és ha a legelső szinttől kezdve indítjuk őket útnak, eltart 5-10 percig amíg végigérnek, addig pedig lehet mellette mással is foglalkozni. Grafikailag nem rossz, a játékmenet tele van humorral, szépen próbál idomulni az RPG játékok sémájához, ráadásul ingyenes is Steamen, de Google Playen is megtalálható. Mikrotranzakciós lehetőségek vannak mindkét verzióban, de még nem futottam bele olyanba, ami kötelezővé tette volna a pénzköltést.

1 komment