Forza Horizon 3: Blizzard Mountain bemutató

Itt a tél, röpködnek a mínuszok és a hógolyók. Ilyenkor sok játékra jellemző, hogy ehhez az évszakhoz passzoló update-tel vagy DLC-vel bővül. Nem történt ez másképp a Forza Horizon 3-mal sem, mely megkapta az első nagyobb kiegészítőjét, a Blizzard Mountaint.

fh3bm4.jpg

Túl nagy dolgot azért nem kell várni, nem kaptunk egy teljesen új kontinenst, "csak" egy havas területet. Ez azonban nem is olyan kicsi, de persze eltörpül az alapjáték méretes játszótere mellett. Mindenesetre egy DLC-hez pont megfelelő mennyiségű új helyszínt kaptunk, ráadásul úgyis inkább a minőség számít.
Azzal pedig nincs gond, a téli témához képest kellően változatos a játéktér: kapunk havas hegyi utakat, befagyott tavat, behavazott kisvárost, stb. Autóból is van pár új, kicsit talán kevés, de még az eddig meglévőkből se sikerült kipróbálni mindet. Összesen újabb hét járgány (plusz az egy darab új barn find hozománya) kerülhet a garázsunkba, közülük a 2016-os Subaru WRX STI-t és a két klasszikus Lancia raliautót (Delta S4 és Fulvia) emelném ki.

fh3bm2.jpg

Tehát adott egy új terület, illetve adottak az eddigi alapok is. A grafika továbbra is kitűnő, sőt! A tó jege valami fenomenálisra sikeredett, tényleg látnia kell mindenkinek. A hóvihar sem semmi, kellően megnehezíthet egy versenyt, főleg ha menet közben és éjszaka jön be. A fizikával sincs semmi gond (árkád játékról beszélünk még mindig), a havas aszfalt, a jég és a szűz hó is eltérő viselkedéssel ruházza fel autóinkat.
Csodát persze nem kell várni, ez egy könnyed hangulatú játék. A jobb tapadást segíti egy újabb fajta gumi, a havas útra való - ezt természetesen a régebbi vasak közül is sokra fel lehet tenni. Egyedül a hangokkal nem vagyok még mindig kibékülve, az autóké valahogy nem olyan, mint igaziból. Ez azért fájó, mert a trailerekben meg simán alákeverik a valós hangokat, aztán a játékban meg másképp berregnek. Kiábrándító egy autó-őrültnek.

A versenyek is nagyjából a régiek, bár van két "új" mód. Hogy miért az idézőjel? Mert a hill climb és a descent gyakorlatilag egy sima A-ból B-be típusú verseny, csak közben van pár száz méternyi szintkülönbség. Azért eseményből elég sok került bele, aki szerette az alapjátékot, az itt sem lesz elégedetlen velük. Van egy új aspektusuk is: 3 kitűzött célt kell teljesíteni a futamon (nyerd meg, ütközz 30-szor, driftelj 25-ször stb.), majd amennyit sikerült, annyi csillagot kapunk. Bizonyos mennyiségű összegyűjtött csillag után kapunk pénzt, XP-t, illetve az új versenyek is így unlockolhatók. 100 után pedig kapunk egy... na ez maradjon inkább meglepetés. :)

fh3bm3.jpg

Összességében korrekt tartalommal bír az első komolyabb DLC, viszont nem lehet szó nélkül elmenni a kiadó üzletpolitikája mellett. Az ára 6900 Ft, ami nagyon sok. De ez csak egy dolog, a másik az, hogy az alapjátékból Ultimate-et vásárlók (ez kb. 28 ezer Ft volt) számára NINCS ingyen. Sőt, annyi kedvezmény járt csak hozzá, hogy tavaly dec. 31-ig a két nagyobb DLC (valószínűleg a Porsche lesz a másik) 8700 Ft-ba került. Ez azért a pofátlanság határát súrolja. Ettől függetlenül érdemes beszerezni a Blizzard Mountaint, de az alapárán csak a fanatikusoknak, más várja meg az 50%-os leárazást. 

2 komment