Hotline Mexico
Az az első pillanattól nyilvánvaló volt, hogy a méltán népszerű Hotline Miami receptjét vették alapul, miszerint végy egy felülnézetes játékot, pakold tele fegyverekkel, adj hozzá egy pár gallon vért, és körítésképp szerezz hozzá egy pár fülbemászó muzsikát, hogy ne csendben üld végig azokat a párbeszédeket, amik a kissé egyszerű történetet viszik előre (mivel költséghatékonyság szempontjából a szinkront kihagyták a dolgokból).
De kezdjük inkább az elején. Főhősünk egy rosszarcú mexikói, aki nem is akarja jófiúnak beállítani magát: káromkodik, öl ha kell, és csak magára gondol. "Történetünk" kezdetén épp egy szorult helyzetből menekül el és egyetlen célja az, hogy Mexikóból eljusson egészen Texas-ig. Ám nyilván nem olyan egyszerű ez, mint ahogyan hangzik, ugyanis útját banditák, korrupt seriffek, katonák, sőt, még indiánok is keresztezik.
De minket se kell félteni, ugyanis 4 lőfegyver (pisztoly, puska, sörétes illetve íj/nyíl), valamint dinamit és kés áll a rendelkezésünkre, hogy megvédjük magunkat a rosszfiúk ellen. Ám azon kívül, hogy a játék hasonlóan megbocsájtó, mint a Hotline Miami, azaz 1 lövés, 1 halál (bár vannak kivételek, amikor csak súrol minket a golyó, és még van egy második lehetőségünk) ráadásul még egy nehezítő körülmény áll fenn, ami amennyire egyszerű, olyan zseniális elgondolás, mégpedig ha lőni akarunk, akkor fel kell húznunk a ravaszt.
Tehát nem lövöldözhetünk a vakvilágba mint a legnagyobb vadnyugati pisztolyhősök, bizony figyelnünk kell arra, hogy a kakas mindig fel legyen húzva, különben hamar búcsút mondhatunk életünknek. Meglepő módon viszont a játék nehézsége ellenére sokszor a kés volt a legjobb barátom, hisz a sokszor zsúfolt pályákon lopakodva csendben tudtam eliminálni az ellenfeleimet. Ez alvó állapotukban általában egy bökést jelentett, de ha épp járőröztek akkor azért cselesebbnek kell lenni. A pályák közti váltást úgy oldották meg, hogy egy nagy térképen látjuk az útvonalunkat, hogy éppen honnan hová is tartunk. Ezeket a kis átívelőket viszont random események is félbeszakíthatják, például épp banditák támadnak meg minket, vagy egy indián csapat támadt meg egy kereskedő karavánt, és nekünk kell a rézbőrűeket móresre tanítanunk.
Ha a cselekmény egy nagyobb városba visz (ahol rendszerint egy NPC-t kell megkeresnünk, hogy a történet tovább gurulhasson) lehetőségünk van kereskedőknél töltényt venni kedvenc flintánkba (bár a játék bőkezűen osztja ezeket a rosszfiúk által), illetve különböző upgrade-eket, tehát afféle könnyítéseket vehetünk magunkat. Itt olyanra kell gondolni elsősorban, hogy pl. nem egyesével, hanem kettesével töltjük újra aktuális fegyverünket, vagy hogy extrémebbet mondjak, a patkányok dinamittal vannak felszerelve, és adott időben felrobbannak, lehetőleg egy pár ellenséget is magukkal vive a túlvilágra. Természetesen ezeket nem ingyen kapjuk, az elhullott gazfickóktól nehezen megkaparintott dollárjainkat és a szekrényekből való lootot költhetjük el ezekre az upgradekre.
A grafika számomra nagyon bejött, ahogy olvastam a fejlesztők bejegyzéseit a játékról, azt szűrtem le, hogy az egész tollal lett megrajzolva, és utána lett átalakítva 0-k és 1-esek számsorozatára, hogy egy igazán letisztult, mégis magával ragadó vadnyugati tájat varázsoljanak monitorunkra. A kék/fehér harmóniát csak a csata hevében kialakult piros vérfoltok törik meg.
A zene tökéletesen passzol a játékhoz. Nincs túl sok szám, de a spagettiwesternekből ismerős gitár dallamok mindenkiben felidézhetnek egy-egy ismertebb filmet még az előző évezredből.
A pályákon néha találhatunk kalapokat, amik utána a tarsolyunkba kerülnek, és a főmenübe lépve le is cserélhetjük az épp aktuális tökfödőnket az újra, de ennek a hasznosságára még nem sikerült rájönnöm. Állítólag a játék 3,5 óra alatt kivégezhető, viszont az a tény, hogy én már 8 órát belepakoltam és még csak most tartok a 3. fejezetnél arra enged következtetni, hogy nálam van a hiba :D.
A teljes árat nem feltétlenül éri meg a játék, mivel igaz, hogy csak 10€-ért vesztegetik Steam-en, de én a tartalmat mégis kevésnek érzem mondjuk egy Hotline Miami-hoz képest, mert azért idővel a pályák elég egyhangúvá tudnak válni, és nem éreztem mindig hogy: "na, csak még egy pályát aztán kilépek", de egy akció alkalmával bátran kísérletet lehet vele tenni, ha már kifújóban van a Hotline Miami okozta adrenalinlöket.
Megtetszett a játék? Jelentkezz és most akár tiéd lehet a fejlesztőtől felajánlott három kulcs egyike!
A sorsolásra a következőképpen tudsz jelentkezni:
Egyszerűen csak kommentelj egy "jelentkezem"-et a cikk alá.
A sorsolás szerda este 19:00-kor fog történni a random.org segítségével. A nyerteseket ebben a posztban fogom kihirdetni.
Sok szerencsét mindenkinek!
A nyertesek:
koncsik
Syl_Jr
Mengyán Richárd