A Crossy Road nagy sikere után ismét egy retro feldolgozást készített a Hipster Whale csapata immáron a Bandai Namco szárnyai alatt, akikhez az egyik leghíresebb retro franchise tartozik, ami nem más mint a Pac-Man széria.
A Pac-Man 256 - Endless Maze hasonló alapokon nyugszik, mint elődje: felhasználja a Crossy Roadban bevált voxel grafikás-endless-reward rendszert és összemixeli a klasszikus Pac-Man játékmenettel. A siker pedig garantált.
Én kezdetben féltem, hogy a Pac-Mant telefonon nem lesz annyira élvezet játszani, de a biztosíthatok mindenkit, hogy teljes mértékben egy könnyed mobiljáték lett a végeredmény. A játékban négy irányba mehetünk, a célunk pedig, hogy minél több Pac-Dots-ot együnk meg, tehát a Crossy Roaddal ellentétben nem a megtett táv számít; persze itt se jó, ha sokáig egy helyben vagyunk vagy visszafelé megyünk, mert hátul folyamatosan jön a Glitch, ami természetesen halálos ránk nézve. A Pac-Manben megszokott ellenfelek itt sem hiányozhatnak, őket persze megtolták pár új haverral és képességgel - csak pár példa: a rózsaszín akkor mozog abba az irányba egyszer, ha meglát, az alvó szürke követ, ha közel megyünk hozzá, a kék csak egy adott elem körül mozog, a piros folyamatosan követ stb.
A pályán továbbá találhatóak gyümölcsök, érmék, power upok és a szokásos golyó, ami után meg tudjuk enni az ellenségeket.
A reward system kicsit másképp működik, mint a CR-ben. A power upokat (lézer, bomba, fagyasztó stb. összesen 16db) folyamatosan fogjuk kapni, ha elérünk bizonyos szintet, viszont ezeket érmékért cserébe folyamatosan lehet fejleszteni; a fejlesztés időbe telik és addig nem tudjuk használni az adott elemet. Érméket a pályán lehet szerezni vagy teljesíthetjük az adott feladatokat, például együnk meg egy menetben három epret stb. Nincs semmi ingyen érme, ha sokat várunk, ezekért nekünk kell mindig megdolgozni.
Most pedig jöjjön a fekete leves, a mikrotranzakció. Sajnos emellett nem lehet elmenni, mert míg a CR hibátlanul élvezetes volt pénzköltés nélkül, addig a Pac-Man már kevésbé.
Minden egyes menet 1 kreditbe kerül, amit 5 percenként újra kapunk, maximum 6 lehet. Ha elfogy a kredit, akkor csak free play módban játszhatunk, amelyben nincs semmiféle power-up és nem mellesleg minden halál után 1 kreditért egyszer folytathatjuk a játékot, tehát a kredit fontos része a játéknak, ha szeretnénk a játékot a teljességében élvezni. Persze pénzzel minden megoldható, 300 forintért 12 kreditet kapunk, ami szerintem teljes mértékben hülyeség, 2700 forint körül viszont végtelen kreditet adnak, azaz megvettük a játékot - ez már jobban megéri, ha választani kéne.
Egyelőre kontent ügyileg nem sok cucc van benne, a 16 power up kevés, nincs semmi kozmetikai kiegészítés, ami a Crossy Road lelke volt szinte és az IAP rész egy kicsit rontott rajta szerintem, de összességében bejövős.