Fekete-fehér fejtörő vasárnapra

Parallax

A Parallax egy jó példa arra, hogy egy jó játéknak nincs feltétlenül szüksége fantasztikus grafikára, elképesztő hype-ra vagy rengeteg contentre. Mi is a Parallax? Egy first-person puzzle játék, amely a párhuzamos világok létezését és az azokban való kölcsönhatásokat hozta be a játékmenetbe.

parallax_1.jpg

A két világ teljesen elválasztódik, még a színekben is, az egyik túlnyomóan fehér, míg a másik világ túlnyomóan fekete (vagy éppen amilyennek mi beállítjuk, ha valakit zavarna a fehér-fekete színvilág). Ez a kettősség a játék zenéjében is megjelenik: a két világnak kétféle hangzású zenei háttere van. A hanghatások is egyszerűek. Maga a zene kiválóan alkalmas arra, hogy a puzzle-ök sikeres megoldásához alkalmas állapotra hozza az agyunkat.

A játék lényege egyszerű: eljutni A-ból B-be, a megvalósítás már kevésbé. Több fejezetre van osztva a játékmenet és a fejezetekben az egyes pályák egyre nehezebbek, illetve minden fejezetben bejön egy újabb játékelem (gyorsító platform, lézerek stb.). Érdemes figyelni arra is, hogy bizonyos akció-számmal oldjuk meg a feladatot. Egy külön beállítás mutatja, hogy mennyi lépésből lehet megoldani az adott fejtörőt; persze ez csak annak fontos, aki a tökéletességre törekszik. 

A sikeres puzzle megoldás végén kapunk egy összesítőt, hogy mennyi idő alatt, hány lépésből sikerült megoldani a feladatot, illetve, hogy hányszor haltunk meg közben (meghalni a platformokról való leeséssel tudunk). Emellett kapunk egy csillagot, ha tökéletesen oldottuk meg a pályát.

Ahhoz, hogy átjussunk A-ból B-be különféle akciókat kell végrehajtanunk, a legegyszerűbb portál megfordítástól kezdve egészen a gyorsító platformokkal való portálba ugrásig. Nem is tudom pontosan elmondani, hogy milyen pályák vannak még, mivel a B fejezet 7. pályájánál megakadtam, viszont nem adom fel, végig fogom vinni. ;)

parallax_2.jpg

Miért vagy ilyen nehéz?

Még több mint egy napig egészen olcsón (1 dollár) beszerezhetitek a IndieGameStand oldalán. Akinek tetszett a Portal, annak jó szívvel tudom ajánlani ezt a játékot, de bárki másnak is, aki kíváncsi arra, hogy milyen amikor a fejlesztők nem a grafikára helyezik a hangsúlyt, hanem a játékmenetre, illetve, ha egy kellemes agymunkára vágyunk, kellemes zenei aláfestéssel.

komment