Little Big Mansion - Csere-Bere...

Amikor az ember végigpörgeti a játéklistát egy-egy indie jam után, akkor bizony rengeteg játék akad, amire azt mondja, hogy ezt de jó lenne rendesen kidolgozva megnézni. Persze általában az itt megszületett ötletek és prototípusok annyiban is maradnak, de néha előfordul, hogy a fejlesztőbrigádnak annyira megtetszik, amit csináltak, hogy utána azzal dolgoznak tovább. Szerencsére a Little Big Mansion esetében is ezt történt. A játékot a norvég Krisjet Game Design stúdiója készíti, és az elkövetkezendő hónapokban várható a teljes verzió Steamen és iOS-en.

little_big_mansion.png

Az alapkoncepció egyszerű: egy kalapos úriemberrel kell leküzdenünk az előttünk álló logikai feladványokat, méghozzá egy olyan szerkentyű segítségével, ami kicseréli a különböző tárgyak méretét. Így lesz a kisdobozból nagydoboz, és a nagy dobozból kisdoboz, mi pedig már fel is tudunk ugrani a következő platformra. Ez így egyszerűnek hangzik, de ahogy egyre nehezedik a játék, bizony kell törni a fejünket, hogy milyen sorrendben, milyen tárgyak méretét cseréljük ki. Idővel megjelennek a falon képek, amiket ugyanúgy használhatunk, mint azokat a tereptárgyakat, amikre rá is tudunk állni. Később pedig bemutatkozik a játék talán legérdekesebb motívuma egy szekrény személyében. Ebbe mi is belebújhatunk, és ha így változtatjuk meg a méretét, akkor a szekrénnyel együtt mi is kisebbe, vagy épp nagyobbak leszünk. Ezzel egy sor újabb logikai feladvánnyal találjuk szemben magunkat. Ezen a linken ti is kipróbálhatjátok a játék eredeti prototípusát, lent pedig a teljes verzió előzetese látható. Nagyon úgy tűnik, hogy az eredeti egy karakter mellé kapunk egy másikat is a teljes játékban, akinek a képessége is teljesen más. A prototípus végigjátszása után azt kell mondanom, hogy nagyon ígéretesnek tűnik a játék, főleg ha megnézzük a trailert is, amiben jól látszik, hogy nem csak egy teljesen új játszható karaktert pakoltak a játékba, de a grafikán is csiszolgattak.

Demo |  Website

komment