Mortal Kombat X: Kitana, Reptile

A Mortal Kombat 9-ben megismert story mód ebben a részben sem marad el és a szokásos lokál vagy online egymás elleni küzdelmek mellett a Challenge Towers részt is átemelték jó pár extra újítással, amely most már a The Living Towers nevet viseli. Ez nem statikusan felépített egymás utáni kihívásokból áll, hanem egy teljesen új dinamikus rendszert vezettek be, amely quick, daily és premier kihívásokat tartalmaz; és ezek típustól függetlenül óránként, naponta vagy időszakosan változnak.

mortal_kombat_x_kitana-vs-reptile_jpg.png

Emellett lesz egy másik komolyabb kiegészítés, a Faction War, ahol 5 csapat közül választhatunk (Lin Kuei, White Lotus, Black Dragon, Brother of Shadow, Special Forces) heti ranglistával. Csapatválasztás után minden amit csinálunk single, versus vagy tower módokban, az bele fog számítani a végeredménybe - lesz miért küzdeni, mivel a nyertes csapat tagjai különböző jutalmakban fognak részesülni.
A videóban még megemlítenek egy olyat, hogy hetente a csapatokat meg lehet támadni véletlenszerűen, de egyelőre ez még kicsit ködös volt számomra, ahogy Ed Boon titokzatos kijelentése: minden egyes nap lesz még egy eddig nem látott extra dolog.

Az biztos, hogy a Mortal Kombat X még jobban rámegy a social tartalmakra és csak reménykedjünk együtt, hogy ezzel egy ezerszer jobb online élményt fog tudni biztosítani, mint elődje, amelyben sajnos igen gyenge volt a netcode.

mortal_kombat_x_faction_war_mkx_0.jpg

És egy kis plusz: a szemfülesebbek a videóból észrevehettek pár olyan tartalmat, amelyről eddig nem volt szó, ilyen például a Brutality, amelyről csak annyit tudtunk, hogy az MKX tartalmazni fog egy régebbi kivégzési módot, de hála a mostani bemutatónak ezt sikerült elspoilerezni.
A Brutality az első Mortal Kombat 3 kiegészítésben az UMK3-ban jelent meg. Annak idején az erős hangzatos nevéért nagyon oda voltunk érte a haverokkal, de nevéhez hűen brutális volt beadni. Nehéz volt megjegyezni a hosszú és bonyolult gombkombinációkat (az MK sorozatban ez volt a leghosszabb) és nehéz volt beadni is, hiszen a pontosság mellett a gyorsaság és az ütem egyaránt fontos volt.
Amúgy én mai napig tolom a régi részeket is, az 1-2 volt a mindenkori kedvencem, de az UMK3-al is toltam legalább annyit, mint azokkal. Mai szemmel a Brutality egy teljesen fölösleges dolog, amit fanatikusoknak tudnék ajánlani, mert a betanuláson kívül semmi érdekesség nincs benne; minden karakternek a lehető leghosszabb kombóanimációjának (ált. 5-10 hits) háromszori beviteléből áll, amely végén valamilyen okból kifolyólag az áldozat felrobban. Nem szép és még nehéz is. Gondolom a mostani részben a mai igényeknek megfelelően egyedibb animációkkal verhetjük szét a baratáinkat és ezerszer könnyebb lesz a bevitelük.
A Brutality mellett egy-két új karaktert (esetleg skint?) is felfedeztek, amelyből én maximum Liu Kanget tudnám biztosra mondani, Sonya, Jax, Kenshi vagy Mileena egyelőre csak tipp.

mortal_kombat_x_fractions.jpg

A legújabb stream messze alul múlta a várakozásokat. Elsőként beszélgettek a karakterek tervezési folyamatáról és mutatták pár artworkot, hogy nagyvonalakban hogyan jutottak el a végső stádiumig Kitana és Reptile kidolgozásánál plusz az alternatív ruhájukat is leleplezték.
Kitana kidolgozása ebben a részben is inkább a valósághű ábrázolást követte, ami csak az előnyére vált - gondolom mindenki emlékszik a 2000-es évekbeli MK csajok kidolgozására, amelyeket maximum egy rossz karikatúrának tudnék nevezni, mint rendes artworknek. Kitana Upraise mozdulatát átírták egy levegős tornádós effektre plusz kapott egy counter mozdulatot is, így a lövedékeket vissza tudja lőni a feladónak. Ezek még teljesen rendben vannak, viszont a jelenlegi ruhája számomra visszaesés, valahogy olyan mintha Skarlet török assassin karakterét és Kitana hercegnői mivoltát keresztezték valahol, amit még túlélnék, ha nem rontották volna el még jobban a karaktert. Az alap beállása zavaróan gyengére sikerült és mozdulataiban is Skarlet mivoltját kezdtem észrevenni, emellett megjegyezték, hogy Jade nem lesz ebben a részben, ezért van egy külön stílus, amelyben Kitana Jade botjával és szinte 1:1 mozdulataival tolja. Ez számomra azokat az Armageddon időket idézi, ahol egyszerűen nem tudtak már mit kitalálni és minden karaktert ötvöztek egymással, ahogy csak tudtak. Én még mindig azt mondom, ha nem tudnak újat kitalálni, akkor inkább a klasszikus mozdulatokat és kombókat fejlesszék, minthogy összevissza variálni a lehetőségeket. Elég volt Cassie Cage, aki hivatalosan Sonya-Johnny Cage ötvözete, de én azért látok benne egy kis Strykert is.

A másik karakter Reptile volt, aki teljesen rendben volt, csak nem volt annyira látványos a legtöbb újítás. Az X-Ray szinte 1:1 MK9 mozdulatai, ahogy ezt már múltkor is írtam és a speciális tulajdonságai is csak minimálisan változtatják meg a karaktert, de azért nem rosszak; Noxious: minden sav tovább sebez (damage over time), Nimble: fókusz támadás.

A stream szokásosan a két karakter tulajdonságait mutatta be egymás után a stílusokkal, majd a végén egymásnak estek két menet erejéig és annyit elhintettek, hogy nem tudják mikor lesz a következő stream, de BRUTÁLIS lesz.

2 komment