Mi a helyzet a mobiljátékokkal?

Nemrégiben írtam a South Park Freemium Isn't Free részéről, amelyben keményen kiosztják végre ezt a véleményem szerint is legszemetebb üzleti modellt. Azóta játszottam két mobil játékkal is, amelyekre azt mondták sokan, hogy most ezek a legjobbak, név szerint: a Fat Princess és a Two Dots. Tény, hogy grafikailag jó a kivitelezése, a játék élmény se volt rossz egyiknél se. Mire azonban odajutottam volna, hogy akkor lehet, hogy írni kéne róluk, a letörlést kezdtem el fontolgatni, mert ekkorra kezdtem zsákutcában érezni magam, és rákényszerítve arra, hogy költsek valami szuper extra segítségre egy kis pénzt. Legutóbb ilyenkor fogtam a telót, elraktam a zsebembe és elővettem a Nintendo 3DS-t és játszottam rajta valami sokkal szórakoztatóbb cuccot, hogy elfelejtsem az egészet.

fat princess.jpg

A Two Dots-nál egy fokkal jobb a helyzet, hiszen csak "várni kell' és lehet többször próbálkozni. Nem kell ezerszer visszamenni pályákra, hogy elég pénzünk legyen és nem kell semmi szerencse vagy plusz eszköz, hogy végig tudjunk menni egy pályán, mint a Fat Princess-ben. Egy pár napig izgalmas volt, de ott is voltak olyan részek, ahol már inkább a kötelességtudat volt bennem és a lustaság, hogy a mobilt könnyebb elővenni, mint a DS-t. Szóval jobb híján nyomogattam a képernyőt, mint hogy élveztem volna bármelyik percét is a játéknak. Nagyon sajnáltam, mert grafikailag nagyon tetszett, de sajnos úgy néz ki, hogy másban már senki se tud gondolkodni, ha mobiljátékról van szó.

twodots.jpg

Jelenleg ez az a poszt, ahol mégis írtam ezekről a játékokról, csak hogy tudjátok, hogy léteznek, próbáltam szeretni őket, de csak csalódás volt. Egy jó hír még a végére azért maradt: mától az Apple a Free to Play játékokat már csak "Get" címszó alatt jelzi és felhívja a figyelmet a játékon belüli vásárlásra is. Ez szerintem már egy jó lépés a változáshoz, remélem hallunk meg hasonló fejlődést ebben az irányban.

1 komment