Úgy érzem itt az ideje, hogy másokkal is megosszam a tapasztalataimat és olyan érdekességeket, amelyeket nem nagyon írnak le. Viszonylag sokat olvastam külföldi MK9-cel foglalkozó fórumokat / oldalakat, de sajnos többször is válasz nélkül maradtam. Mivel jó pár dolgot megfigyeltem és tudom, hogy kevés a jó kontent a témában magyarul, ezért összeírtam a legfontosabb alapokról egy posztot. Természetesen az egész leírás a saját benyomásaim alapján készült, ezért tuti lesz olyan, ami másnak egyszerűbb vagy nehezebb az adott karakterrel. Nem 100%-os karakter / kombó leírások lesznek, hanem inkább kisebb megjegyzések, észrevételek, amelyekkel szerintem ezerszer könnyebben fog menni a játék másnak is. Rólam annyit, hogy messze nem vagyok profi, inkább egy jó közép haladó környéke - a profik bőven 8000 meccs környéke felett tolták már, nekem meg éppen, hogy megvan a 4000 menetem és még bőven van pár karakter, akikkel alig tudok valamit.
Alapok
Throw
bevitel: RB vagy X+A. X+A sokszor jobban kézre fog állni a közelharcban, érdemes inkább azt használni.
mellette: könnyű bevitel, viszonylag sokat visz le, blokkon is átmegy független a testhelyzettől.
ellene: semmi, használd ha sokat védekeznek.
tipp: X vagy A gombokkal ki tudjuk védeni - gyors reakció idő kell hozzá.
DMG scaling
sokaknak ismeretlen lehet ez a fogalom, de a legtöbb verekedős játékban létezik, nagyjából ezt jelenti: első támadás 100% második 80% és így tovább. Ez a kombóknál és az X-Ray-nél is fontos szempont lesz mindig.
Kombo
A harcrendszere eltér az összes MK résztől. Ezerszer jobban számít a pontosság és az időzítés, mint a gyorsaság. Legjobban a zongorázáshoz tudnám hasonlítani: nekünk megfelelően időzítve kell nyomni az adott gombokat és ha minden jó, akkor az ellenfél folyamatosan a levegőben marad.
tippek:
- DMG scaling miatt érdemes nagyon hosszú vagy pedig rövid, de erős kombókkal támadni.
- fontos alapszabály, hogy egy speciális képességet egy kombó alatt csak egyszer lehet bevinni, másodiknál azonnal vége lesz a sorozatnak, ezért érdemes kerülni (pl.: Sub-Zero fagyasztás -> kombó -> fagyasztás)
- sarokba szorítva sokkal többféle kombót lehet beadni - maximum 3x tudunk kombózni egy-két kivétel esetén (pl.: Liu Kang)
- minden kombót, ha van esélyünk levegőből egy ütéssel kezdjük és csak utána az adott gomb kombináció (pl.: Raiden: A,A,B helyett - ugrás az ellenfél felé + X vagy Y majd A,A,B). Ez mindig egy plusz bevitel lesz
- ha simán csak felugrunk és úgy ütünk akkor meg lehet “pattogtatni” az ellenfél karakterét, amely komolyabb kombóknál majd elő fog kerülni, ahogy az előre gombbal való lépkedés is.
- sok karakternek van könnyű és erős kombója, amelyek védekezés alatt is kemény HP veszteséget okoz (pl.: Kung Lao: Chained Fist).
- érdemes betanulni az összes alapkombót a menü listájáról, majd neten nézni kombókat
- konzolos youtube videókon fogtok találni olyan kombót is, amit PC-n nem lehet beadni sajna, de erre még nem találtam semmi konkrét választ, hogy miért.
X-Ray
bevitel: LT+RT - csak max. csíkkal lehet, pár karakterrel egy ideig tartani is lehet a két gombot (pl.: Sub-Zero, Smoke).
mellette: nagy DMG- legerősebbek: Kano és Jax (40% felett)
ellene: könnyű elhibázni, komoly kombóban használni nem érdemes (DMG scaling) - többet vesz le, ha csak natúr benyomjuk. Továbbá a teljes csík elvész és könnyen kivédhető - érdemes nagyon kis kombóból beadni, ha sok a sikertelen próbálkozás.
Boost:
bevitel: speciális mozgás + RT, max. csíkkal 3x lehet.
mellette: sok védekezésnél is hasznos HP veszteség + túlütési lehetőség low HP esetén. Nagyobb esély van a bevitelre az X-Ray-el szemben és jól lehet a kombókkal társítani
ellene: nem nagyon van mit felhozni, ez minden szempontból hasznos cucc.
Break:
bevitel: RT gombbal 2 vagy több ütés bekapása alatt bármikor
mellette: a boost mellett ez az egyik legfontosabb dolog, amiért érdemes tartogatni és nem az X-Ray-re pazarolni az energia csíkunkat.
ellene: szintén nem sok van, igazából az energiát a boostra és a breakre érdemes használni.
Tag:
azaz a 2 vs. 2 mód. Ez egy teljesen különálló része a játéknak, szigorúan csak pro arcoknak érdemes komolyabban tolni, hiszen ez csak akkor fog menni, ha már rendkívül jól ismerjük a legtöbb karaktert.
bevitele:
LB
Tag special:
le,előre (assits) vagy le,hátra (attack) + LB - energia csíkot igényel.
Tag kombo:
minden karakter egyedi Tag kombókkal rendelkezik pl.: Sub-Zero: X,X,LB.
Kezdésnek ennyi szerintem bőven elég, ha lesz időm és kedvem, akkor talán jön lesz még folytatás, de addig is itt egy nemrégiben streamelt tag meccsem: