The Legend of Zelda - Teljesítve

Tudom kicsit megkéstem vele, de szeptemberben végre elszántam magam, na meg volt annyi időm, hogy végre neki menjek a Zelda első részének. Nagyon furcsa volt átélni újra ezt a korszakot, amúgy régen is játszottam vele, de akkoriban nem tudtam sokáig vinni, mivel csak egy havernál tudtam játszani nagy ritkán, ami semmire se volt elég. Mai fejjel szerintem a játékosok nagy része 1 perc után letörölné hangos "mi ez a szar" felkiáltással, de az újkori indie fanok tuti látnának benne fantáziát főleg több óra The Binding of Isaac után.
Az 1986-os játék menete igazából azoknak is érdekes lehet, akik nem annyira ismerik a sorozatot, de sok hasonló kalandjáték fordult meg a kezükben. A Zelda minden olyan elemet tartalmazott már az első részben is, amely ma a klasszikus kalandjátékok alapkövei.ként emlegetünk Természetesen mivel régi játékról van szó, sokszor nagyon keményen elrejtett helyeket is fel kell deríteni a tovább haladáshoz - a játékban semmilyen tutoriál nincs, akkoriban még nem volt menő, ahogy a quicktime event sem. Csak tapasztaltabb játékosoknak ajánlom.

The Legend of Zelda.png

Sajnos mivel telefonon és asztali gépen emulálva játszottam felváltva, így pontos játékidőt nem tudok mondani, de szerintem max. 10 óra körül lehetett. Sokszor kaptam agybajt és pihentettem napokig, annyira szemét volt néhol. Persze nem ez volt az első játékom és nem az első Zeldám, szóval volt elég skillem hozzá, hogy felülkerekedjek a játékon ("nem idegesítesz fel akkor se") és legyűrjem a fő gonoszt. A játék nehézsége mondjuk eléggé változó. Az elején is volt már egy-két nehezebb rész, viszont a végén például Ganon nem volt annyira durva, mint a későbbi részekben, sőt elsőre el se hittem, hogy csak ennyi volt és vártam a szokásos visszatéréséket a halálból.
Összeségében 2013-ban szerintem simán élvezhető, főleg egy ilyen indie reneszánsz korban. Én sokszor belegondoltam, hogy milyen durva, hogy már 1986-ban is volt egy ilyen játék, de hát nem hiába a mai napig is az egyik legkedveltebb franchise.
Szóval végre kipipálhattam ezt is, de a második nehezített végigjátszást (Second Quest) már inkább hagytam, mivel egyelőre még mindig több a játék, mint az időm.
Akinek megjött a kedve egy kis kalandra, annak ajánlom a Nintendo emulátorok mellett a Zelda Classic weboldalát, amely a játék teljes átirata. Minden rendszerre elérhető, ingyenes és számtalan plusz küldetés tölthető hozzá hála a pályaszerkesztőnek. Jól hangzik nem? Kalandra fel!

A Zelda Classic hivatalos weboldala:
http://www.zeldaclassic.com

komment