2013. február 18. írta: ayo
The Showdown Effect

Újabb kizárólag multis játékkal rukkolt elő a  Paradox Interactive. Én a mai napig azt gondolom, hogy 2013-ban egy csak multis játékot kiadni eléggé nagy bátorság, hisz általában már megjelenéskor kihalnak a szerverek, de nyilván vannak kivételek. A Showdown Effect egy nagyon jó kivétel lesz remélhetőleg, mivel végre valami igazi ötlettel jöttek elő, ami még nem volt: 2.5D platformos deathmatch. Na de nézzük meg mit is tud:
A kezdet: egyből megtetszett a gyorsan betöltődő, ötletes és könnyen átlátható a TV-style játék menü - tényleg csak pár klikk és már játszhatunk. A matchmakingről is csak pozitív tapasztalatom volt, ami nem árt egy ilyen játéknál:)

the showdown effect.jpgA vicces 80-as, 90-es évekbeli klisés karakterek után, a szép grafika és a jól kidolgozott pályák voltak, amelyek igazán megfogtak. Mindegyik (jelenleg 6) karakternek saját speciális tulajdonsága van és minden karakterhez készíthetünk egyéni loadoutot: fegyvereket vehetünk, ruhákat, skineket. Ezeket a játék során kapott pénzből tudjuk majd megvenni. Jelenleg nincs olyan sok fegyver, de nagyon jól lehet kombinálni őket + majd jönnek a DLC-k: még több pálya, fegyver, karakter stb. Ami egy picit zavaró, hogy összesen csak 4 pálya lesz elérhető, a BETA verzióban csak 3, viszont az vigasztal, hogy ezek tényleg rohadt jók.
A játékmenet: 4 fajta játékmód lesz és maximum 8-an játszhatunk egyszerre. Nekem leginkább a free for all deathmatch tetszett, úgyhogy ezt fogom most kiemelni.
Aki igazán szeret gyilkolni, az szerintem a videóból is érezni fogja, hogy neki ez kell. Egy igazi deathmatch érzés, rengeteg akcióval. FFA mód a szokásos gyilkold le a többieket, ahogy csak tudod alapon nyugszik. Ebben segítenek pálya aktív elemei és sok-sok tárgy, amiket fel is tudunk venni. Kiemelném, hogy csak azt a tereprészt látjuk, ahol épp tartózkodunk - ez nagyon jól lett megoldva, hisz sokszor igazi kergetőzés volt, amikor épp a kevés életem miatt próbáltam nyugiba menekülni. Ha sikerült biztonságos helyre elbújnunk, akkor képesek vagyunk bekötni a sebeket és akár 100% HP-ről nyomni - igen, végre valaki kivette az újkori auto HP recovery-t és egy pici izgalommal fűszerezte meg az egészet. Ez mindenképp egy plusz pont. Aztán ha letellik az adott 4 perc, akkor Showdown time van. Ekkor lehet igazán hajrázni, hisz az kap pluszba pénzt, aki utoljára marad bent, mivel többször már nincs respawn. Ilyenkor a pályák igazi filmes végkifejlettre változnak (pl.: Godzilla és valami megarobot harcol egymással a háttérben közben ömlik az eső, meg minden felrobban) és mehet az igazi hajsza. Isteni.
Szerintem a gyors, nagyon akciódús és könnyed játékmenet miatt lesz piacképes a játék, hisz tényleg, ha van 5 percem akkor le tudok nyomni egy izgi menetet. Ez egy komoly előny a többi multi-only játékhoz képest.

Egyetlen dolog, ami picit zavart, azaz irányítás. Kicsit kellemetlen és furcsa volt, de alapvetően jól kivan használva az egész billentyű. Egyszerűen annyira egyéni a stílusa + annyira pörgős az egész, hogy kellett 1-2 óra, hogy hozzászokjak.
Aki szeret esztelenül, csupán a poén kedvéért lövöldözni, annak itt az újabb esély!
A BETA tesztre itt tudtuk feliratkozni, a játék március 5-én jelenik meg. Az előrendelőknek jár egy Han Solo-féle karakter és egy fénykard skin is.

A játékot itt vásárolhatjátok meg:
http://store.steampowered.com/app/204080/

komment