2012. október 29. írta: ayo
Címkék: mac apple itunes bug osx
Itunes Cover Icon Bug

Nem csak a 6.0-ás iOS lett az egyik legrosszabb kiadás, hanem sajnos a Mountain Lion is tele lett bugokkal. Augusztus óta szenvedtem egy bizonyos hibával, de a mai napon sikeresen rájöttem a megoldásra!

Azt hiszem, szintet léptem. A Mountain Lion-ban kijavitottam egy bugot egyedül. Sajnos az Apple nem gondolkozott sokat és kihagyott pár eléggé fontos sort. Amúgy nagyon vicces, mert sehol sincs a neten megoldas rá, az Apple Support meg kb. azt mondta hogy fogadd el ezt így, az a biztonságos. Mától végre rendesen ír-olvas külső meghajtóról is az iTunes. Hurrá.

Screen Shot 2012-10-29 at 11.43.05 AM.png

A hiba azoknál jött elő, akik nem a default helyen használják az iTunes könyvtárt. Augusztus óta idegesített és bújtam a netet. Hát ez lett belőle.

Ha neked se olvassa be rendesen az iTunes Cover artokat és szimpla icont látsz, akkor hiába fogod újratelepíteni ezerszer (mint ahogy én is) és ide-oda pakolni az iTunes library-t, nem fog menni. Én kb. mindent próbáltam, de sehogy se ment. Volt persze olyan megoldás is hogy csináljak egy újat és kezdjem a 0-ról - hát kösz nem. Nekem sok mp3 van pl. az asztalon, meg itt-ott és szeretem ha látszik a cover vagy egy kattintással tudom Quick Look-ban hallgatni. Szóval vicc hogy Lion után előjött ez a hiba, pedig abban semmi gond nem volt. És nem csak nálam, hanem sok más felhasználónal is előjött, pl. az apple support oldala eléggé tele volt vele, csak épp a megoldással nem.

Egyetlen furcsaság volt, amit észrevettem, hogyha simán egy új iTunes Library-t készítek a rendszer meghajtón, akkor bejönnek rendesen az ikonok, ahogy átirányítom a külső meghajtómra, akkor visszaáll default-ra. Gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki nem a rendszer HDD-n tárolja az iPhoto vagy az iTunes könyvárakat, hisz pont ez a szép benne, hogy külön áll az egésztől.

A javítás egyszerűen:

1. Finder - Shift + CMD + G

2. /usr/share/sandbox

3. edit quicklook-satellite-general.sb

4.
;; Audio

(allow file-read* (home-subpath "/Music/iTunes"))
(allow file-read* (home-subpath "/Library/Audio/Plug-Ins"))
(allow file-read* (subpath "/Library/Audio/Plug-Ins"))
(allow file-read* (home-subpath "/Volumes/yourHDDname/Music/iTunes"))
(allow file-read* (subpath "/Volumes/yourHDDname/Music/iTunes"))
(allow file-read* (subpath "/Volumes/yourHDDname/Music/iTunes/Album Artwork/Cloud"))

5. Save

Hurrá!

komment