2017. szeptember 07. írta: ayo
A SNES Mini vadászat

Ismét szórakoztató dolog történt kicsi országunkban. Míg a világ többi részében harcolnak a szeptember 29-én megjelenő SNES Miniért, addig itthon továbbra is mindenki fel van háborodva a forgalmazó egyedi árazásáért.
A SNES Classic Mini érkezése egyébként számomra a legörvendetesebb bejelentés volt mostanság, hiszen a 8-bites konzollal ellentétben ez a 16-bites csoda még mai napig el tud varázsolni.
Még úgy is, hogy lényegében SNES-re megvannak eredetiben a számomra fontosabb játékok, azért bőven elférne a régi gépem mellett egy kiadatlan Star Fox 2 és pár csak US-ben megjelenő játék, meg persze a régi kedvenceim HD felbontásban.

snes-classic-mini-box-art.jpg

A hazai forgalmazónak hála itthon az átlagosan 28 000 forintos európai ár helyett 44 000 forint lesz, amit állítólag azzal indokolnak, hogy kevés lesz belőle és így akarják limitálni a megrendeléseket. Csakhogy a világon mindenhol kevés lesz belőle és ha a jelenlegi 80 USD árat nézem, az még mindig csak 20 800 forint és nem hiszem, hogy ott azért ennyi, mert több darab lesz, ez teljességgel elfogadhatatlan indok.

Természetesen a bejelentés után én azonnal rendeltem két darabot, egyet magamnak és egyet pedig fateromnak, hiszen anno ő vette nekem az első Nintendómat, ami a SNES volt, szóval gondoltam, hogy akkor most én lepem meg vele őt, nosztalgiázunk együtt egy kicsit.
Aztán amikor bejelentették a magyarországi árát, akkor még az egy darabon is elgondolkoztam, hogy egyáltalán magamnak vegyek, de hamar lemondtam róla a duplázott ár láttán.

snes-classic-mini-uk-box-art_game_list.png

Később folyamatosan próbáltam más országok boltjaiból, Amazonról és egyéb helyről vásárolni, de hiába mentem oda időben, amire a kosárig eljutottam volna, már elfogyott a készlet, így a 28 ezer forint körüli gépnek búcsút is intettem.

A közelgő hetekben teljesen véletlen nézegettem az eBay-en is a SNES Miniket, mondván majd meglátjuk, milyen lehetetlen áron akarják az embert megkopasztani, de óriási megdöbbenésemre még ott is olcsóbbra jött ki expressz szállítással, mint itthon, ha boltból venném.
Megfigyeltem, hogy nagyjából 41 000 forint körül szinte bármikor be lehet zsákolni egy EU verziót, tehát mindenképp ez alatt szerettem volna beszerezni, ezért szépen végigmentem az olcsóbb verziók között és alkudoztam, ahol lehetett. A végeredmény a következő lett: 118 euróért Best Offerrel + ingyen szállítással össze is jött a dolog. Ez nagyjából 36 000 forint az itthoni 44 000 helyett.
Nekem egyébként 35 000 volt a lélektani határ, viszont 3-5 napos szállítást ígért az arc biztosítással trackinggel, ami azért nem rossz dolog, szóval belementem.

ebay_snes_mini_classic.PNG

Továbbra is viccnek tartom, amit a forgalmazó csinál és hogy engedik, hogy kétszeres áron árulja szegény kicsi országunkban. A Nintendo készleti felkészültségéről már nem is mondok semmit. Szóval Magyarországon vicces módon a forgalmazó lett a legnagyobb "hiéna", amit nem áll szándékomban támogatni.

Ezerszer szívesebben adtam a francia usernek pár ezer plusz forintot, hogy adott egy ilyen jó lehetőséget, mint hogy itthon vegyem meg. És csak pár ezer forintról van szó, mert igazából nagyon sokat nem keres rajta a szállítás és az eBay fee miatt.

Ez volt az én rövid SNES Mini történetem. Remélem másoknak is sikerül korrektebb áron beszerezni a cuccot, én most nyugodtan hátradőlve várom a megjelenést ;)

4 komment