Need for Speed (2015) PC Trial élménybeszámoló

2014-re oda jutott a Need for Speed sorozat, hogy pihenőre küldte gazdája, az EA. 2015 őszén tért vissza egy reboottal, azonban csak az újgenerációs konzolokra, a PC-seket pedig azzal bíztatták, hogy a tavaszra ígért változatban nem lesz 30fps-es korlát. Februárban egy trailerrel csigázták tovább a játékosokat, melyben akár 4K felbontást, korlátlan fps-t, manuális váltót és kormányok támogatását ígérték. Március 9-én elérhetővé vált az EA Access program előfizetőinek a trial változat, 10 órás játékidővel. Erre tettem rá a mancsom, 3 órányi játék után pedig lássuk, hogy mit is kapunk NFS-ből a PC-nken!

Először is le kell írni, hogy a prezentáció hibátlan a sorozat híréhez méltóan. Élőszereplős átvezető videók, kellemes menü és zenék, igényes feliratok - minden a helyén van. Egyedül a karakterekkel nem vagyok kibékülve, megy a szokásos "tesa, nyomjuk le ezeket a csákókat!" stílusú összebokszolás, vállveregetés - engem kimondottan irritál. Persze az összes létező sablonkarakter is felbukkan: rosszarcú tuningosok, szőke cicák, egyedül talán a modoroskodó autószerelőlány eredeti valamennyire. De mit is számít mindez, mikor a lényeg a benzingőzös versenyzés?

nfstrial1.jpg

Az pedig egész jó. Nem azt mondom, hogy visszatértünk az Underground 1-2 szintjére (nekem az volt az etalon), de egész kellemes. Billentyűzettel is teljesen jól terelgethető az autó (egyelőre csak egyet, a Honda Civic 6Gent hajtottam), de kormánnyal még jobb. Pedig a Logitech DFGT-m nincs rajta a támogatott perifériák listáján - a G27-tel, G29-cel, G920-szal és pár Fanatec valamint Thrusmaster volánnal ellentétben -, de szerencsére egyedileg lehetett konfigurálni a pedálokat és gombokat. Cockpit nézet nincs, ezt elég nagy hibának tartom, így marad a lökhárítón utazós.

nfstrial4.jpg

Autóból 51 darabot számoltam össze, a Golf I-től kezdve a Lamborghini Aventadorig van itt minden, kérem szépen. Főleg a rizskályhák szerelmesei lesznek elégedettek, rengeteg a legendás japó tuningalapanyag autó. Mint írtam, még csak a Hondát hajtottam meg és tuningoltam. Utóbbi elég részletes, mindenféle alkatrészt lehet vásárolni, meg valamilyen szintig setupolni is lehet a verdákat. Ez utóbbi elég hasznos tud lenni, ugyanis teljesen más kell egy driftversenyhez, mint egy sima kergetőzéshez. Természetesen az autók külsejét is egyénre lehet szabni, nem kevés lehetőséggel.

update: Megvettem a hátsókerekes Volvo 242-t is és érezhetően másképp viselkedik a kanyarokban, könnyebben megindul a feneke.

A szabadon bejárható játéktér, Ventura Bay tisztára Bayview az Underground 2-ből. Ez nem baj, mert hangulatos és változatos. Megtalálható a szokásos belváros, iparterület, hegyi szerpentinek, autópályák stb. E téren tényleg nincs semmi új vagy meglepő. A versenyeknél is a régi fajták vannak (time attack, sprint, race, stb.), de jól is van ez így. Az AI nem egy észlény és persze nem lehet fényévekre leszakítani, de egy nagyobb rontás után viszont nem lehet utolérni seperc alatt, csak ha túl van tuningolva a kocsink az ellenfelekhez képest. Az NFS-ek számomra legidegesítőbb húzása, az elénk bekanyarodó teherautó persze itt is megvan... 

nfstrial2.jpg

Térjünk rá a legfontosabb kérdésre: hogy néz ki és hogy fut? A játék szép, ez nem lehet kérdés. Nem csak teljesen sötét éjszaka van, hanem naplemente és napkelte is, más és más fényviszonyokkal. Én nem hiányolom a nappalt, volt már olyan elégszer, az utcai versenyzés amúgy sem délután 2-kor szokott menni. Hozzátenném, hogy én azért egy icipicit többet vártam a Frostbite 3 engine-től, de ne legyünk telhetetlenek. Effektek is vannak dögivel, szóval a látvány olyan ötös alá. A gépigény már egy érdekesebb dolog. A gépemen (i5-3550, 8 GB RAM, GTX 960 2 GB) nem megy 60 fps-sel FHD-ben max beállításokon, ezen szerintem nem kell meglepődni. Akinek elég a 30 fps, annak így is mehet a játék. A 60-hoz viszont le kell venni a grafikus opciókat mediumra, így csak 50-ig esik le olykor, de többnyire 60 fölött van. Az élsimítással akadt egy kis gond. FXAA-ra állítva olyan lesz a játék, mintha millió apró szikra lenne a képernyőn, nagyon zavaró. TAA-ra téve már sokkal jobb, ekkor viszont kissé mosottabb. Még nem tettem fel a legújabb Geforce drivert az ismert gondok miatt, de a teljes változathoz már megpróbálom.

nfstrial3.jpg

Ugyanis meg fogom venni a játékot, mert megérdemli. Bár a játékmenetben semmilyen igazi újítás nincs (Rep pontokat gyűjtünk mindenért: driftelés, zúzás, rendőrök elől menekülés stb., ezzel lépünk szinteket, amivel feloldható lesz sok jóság az autókhoz), mégis úgy érzem, hogy a Need for Speed sorozat ezzel a résszel visszatért a régi, sikeres recepthez. Az embereknek szerintem nem QTE-kkel teleszórt "történet" kell (The Run), és nem is szimulátor-szerűség (Shift 1-2), hanem egy tisztán oldschool versenyzős játék rendőrökkel, akik azért nem lihegnek folyton a nyakunkban. Ezt pedig a 3 órányi tapasztalat alapján hozza a rebootolt NFS. A teljes változat március 17-én jön, utána jelentkezem a részletes bemutatóval.

7 komment