Sok jó zombi kis helyen is elfér
A Dead Rising harmadik részét azzal reklámozták be, hogy itt az első ténylegesen olyan zombis játék, amely igazi filmes hangulatot tud teremteni azzal, hogy egyszerre több száz egyedi zombit láthatunk a képernyőn. A játék az elsők között volt az Xbox exkluzív címek között és talán ez volt az első is, amely a leggyorsabban megkapta a PC portot. Bevallom kicsit féltem az átirattól, főleg, hogy annyi zombit mutattak Xbox One-on, hogy már azon gondolkoztam, hogy ez lesz a következő GTA IV és megint nem fog menni jó sok ember gépén. Szerencsére ezzel nem volt sok gond, eleinte kellett pár dolgot állítgatni és a patchek is sokat dobtak rajta, összességében kimondhatjuk, egy közepes gépen már mid-high beállításokon szépen fut.
Kezdjük az alapokkal, először is, ezt a játékot a készítők pusztán csak a szórakozásért készítették, fölösleges komolyan venni. Egy ideig tényleg sikerült elérni ezt a hatást, de sajna a hiányosságok miatt nem sokáig lehet önfeledten élvezni a játékot.
A történetet fölösleges részletezni, semmi újdonság nincs benne és konkrétan 5 mondatban el lehetne mondani a teljes játékot, szóval akit csak ez érdekel az bátran menjen fel a Youtube-ra és nézze végig. Amit egyedül érdemes tudni, hogy 7 napunk van, mert utána felrobbantják a zombik lakta várost. Ennyi időnk lesz, hogy végig menjünk a történet vonalon vagy különben meghalunk. Én emiatt eleinte nagyon siettem a fő küldetésekkel, de hamar rájöttem, hogy simán van idő a melléküldetésekre és a városban szétszórt cuccok összegyűjtésére is. Ezt olyan szintén képzeljétek, hogy a több száz tárgyból egy végigjátszás alatt úgy a 75%-át sikerült beszereznem - az összes gyűjthető cuccot jelzi a térkép, nekünk csak ezek elérésével kell ügyeskednünk. A játékba raktak még egy Untold Story részt is, amely négy különböző karakter szemszögéből mutatja be, hogy közben máshol mi történt. Itt sok érdekességre is bukkanhatunk, pár terep tárgynak és helyszínnek értelmet ad, amolyan Resident Evil 2 érzés volt bennem, szóval nem rossz ötlet, de játékmenetileg túlságosan egyhangú volt ez is sajna.
Grafikailag nagyon rendben van, megfelel a mai elvárásoknak és hozta az elvárt formát, amely miatt tényleg a zombi apokalipszis közepén érezhetjük magunkat. A fő- és a mellékküldetések mellett még rengeteg plusz feladatot és gyűjthető cuccot helyeztek el a térképen. A játékélményt leginkább a tömérdek ruha és a tárgyak kombinálása fogja megdobni. Ezekből tényleg nem volt hiány, a Blanka elektrosokkolós ruhától kezdve a legkeményebb szuperfegyverekig és járművekig szinte mindent össze lehet barkácsolni - kifejezetten élveztem a pengékkel felszerelt motorral kaszabolni a tömegben. Természetesen a brutális cuccok mellett a humornak is nagy szerepe van. Ha úgy tartja kedvünk női ruhában egy kis táskával is neki mehetünk a legnagyobb zombi tömegnek vagy bedobhatjuk az általunk épített gyilkos uzis Teddy mackót.
A sok főbb feladat mellett jól jön a blueprintek és a tárgyak gyűjtése, majd ezekből a kraftolás.
A játék könnyítése érdekében a fegyvereket nem lehet újratölteni és a tényleges állapotjelzést is lehagyták. Kifejezetten csak arra mentek, hogy folyamatosan keresd a cuccokat, kraftold őket össze, használd egy ideig, majd dobd el és mehet újra a folyamat. Ez a része tényleg tudott adni egy kis dinamikát a játéknak, hogy ne unjunk bele az egészbe az első ezer zombi után.
Ezen segített még a szintlépés és a skillek begyűjtése is. Az 50-es szintet egy menetből nagyon nehéz összeszedni. Nekem a Story és az Untold Story után volt éppen hogy csak 40-es a karakterem, az 50-es szint újrajátszást igényel. Ez annyiban fontos, hogy minden speciálisabb skill csak a max. szinten oldható ki, így hát akiket ez érdekel, azok kénytelenek lesznek újból nekifutni a játéknak. Nekem az már picit sok lett volna, egyedül még a Super Ultra Dead Rising 3 Arcade Remix Hyper Edition EX Plus Alpha Prime DLC miatt játszottam volna vele tovább, de az sajna jelenleg PC-re nem elérhető.
A Dead Rising 3 messze nem tökéletes, állandóan a képünkbe tolja a hibáit és tudatja velünk, hogy ez csak ennyi és kész, ne is várjunk többet. Egy ideig izgalmas volt gyűjtögetni a tárgyakat és a blueprinteket, majd tesztelgetni az újdonsült fegyvereket, de pár ezer zombi után inkább csak a szenvedést megkímélve átfutottam a tömegen, mint hogy az x-edik zombit legyilkoljam. És elérkeztünk ahhoz a részhez, amikor ráeszméltem, hogy hiába a menő megvalósítás és a centinként 100 zombi, sajnos pont emiatt lesz hamar unalmas és szenvedés a vége. A készítők a silány történet mellett a játékmenettel se törődtek sokat, azt gondolták, hogy egy-két egyedi feladat mellé elég, ha kb. 5 fajta alap feladatot beraknak és azokat megismétlik párszor és akkor kész is a játék fővonala. Ezt úgy képzeljétek el, hogy van egy eleve kicsi térkép - nagyjából 3-4 perc alatt körbe lehetne kocsival járni az egész világot, ha a zombik nem lennének.
A térkép négy sarkán találhatóak a város részek, középen pedig az ezeket összekötő sztráda helyezkedik el. Főhősünknek olyan komolytalan feladatai lesznek, mint például, hogy a bal alsó sarokból menjünk el egy cuccért, a térkép legtávolabbi részére, azaz a jobb felső sarokba, majd vigyük vissza azt és ennyi. Aztán ezt párszor megcsavarják olyan extrákkal, hogy mondjuk kell egy kulcs is oda, amit pont a kiinduló pontnál (ez esetben a bal alsó sarokban) kaphatunk meg - tiszta agyvérzésem volt már párszor, mikor újra mehettem át gyök kettővel az ezernyi zombin, akár kocsival, akár gyalog voltam. Amikor meg már nem tudtak kitalálni semmit se, akkor különböző útlezárásokkal hosszabbítottak az igen “élvezetes” játékmeneten. Ezáltal simán lehet egy dolog a mellettünk levő város részben is, azért menjünk csak szépen körbe az egészen. Ráadásul ezek a pontok a térképen mindig egy olyan épületbe mutatnak, amelyekben már ezerszer jártunk. Egyszerűen nem is értem minek hívom ezt városnak, hiszen bő 10 épületben játszódik minden. Sajna az Untold Story is ezen a kaptafán működik. Ott is vagy ötször be fogunk menni az egyik nagy villába, csak nem a rendőr osztag vagy a kommandó vár, hanem mondjuk a banditák. Ez egyedül arra volt jó, hogy a legnehezebben begyűjthető dolgokat is sikerüljön végre tizedszerre beszerezni - nem hiába tudtam összeszedni majdnem az összes kollektív cuccost.
A fő küldetés és az Untold Story az összegyűjthető elemek nagyjából 75%-val nekem 21 óra volt. Ha a készítők nem mentek volna ennyire a játék idő kitolására az ezernyi zombival és a buta feladatokkal, akkor bőven 10 óra alatt lenne a tiszta játék idő.
A játékot tényleg csak azoknak tudnám tiszta szívből ajánlani, akik a zombi rajongás mellett simán el tudnak annyival lenni, hogy esztelenül mészárolnak le több tízezer zombit. A simán zombi fanoknak szerintem nem lesz elég, hamar szenvedés és nyűg lesz a vége, bár a co-op mód sokat dobott rajta, de sajna az se nyújtott eleget a több sebből vérző játékhoz.
A számos hiba mellett azt viszont nyugodtan kijelenthetem, hogy a Dead Rising 3 a sorozat legjobbja. A játékért egyelőre nem érdemes futni a boltokba, egy komolyabb akció során el lehet gondolkodni a beszerzésén, de szerintem bőven van pár más, ezerszer szórakoztatóbb cím is a polcokon.