Call of Duty Mobile

Egy dolog mellett egyszerűen nem lehet szó nélkül elmenni, ez pedig a Call of Duty Mobile, hiszen az évben talán ez volt a legizgalmasabb játék, amit mobilra kiadtak.

call_of_duty_mobile_3.jpg

Már múlt évben lehetett érezni, hogy megmozdult a mobilos játékipar. Sorra jöttek a minőségibb, komolyabb játékok, amelyeknek a PUBG és a Fortnite állt az élükön. Ez pedig nagy szó, hiszen a fejlesztőknek sikerült elhozni a két legnépszerűbb játékot mobilra egy közel tökéletes kiadásban, ami mindenkit meglepett, köztük engem is, mivel pont az ilyesfajta játékokra mondtam én is, hogy nem mobilra valók. A COD megjelenésénél már nem voltam annyira szkeptikus, hiszen a PUBG után már tudtam, hogy ezt lehet jól is csinálni, na de azt nem gondoltam, hogy ezt még felül is lehet múlni.

A port minősége

A játék gyönyörűen van optimalizálva, részletesen lehet állítani a grafikán, a képfrissítésen és még alacsony beállításokkal is meglepően élvezhető a játék, eközben egy High grafika / High framerate beállítással pedig már bőven adja a nagy gépes élményt.

call_of_duty_mobile_7.jpg

Az irányítás nagyjából követi a PUBG-ben letett alapokat, amit már ott is nagyon imádtam, viszont itt jóval több dologgal egészítették ki, amitől még élvezhetőbb lett az egész.
Ilyen például, hogy a célzás és a lövés gombok mellett egy célzás, majd lövés kombinált gomb is van, ami elsőre furcsa lehet, de ha megszokjuk, akkor nagyon sok esetben jól tud jönni. Ami még jó ebben a funkcióban, hogy fegyverenként egyedileg be tudjuk állítani, tehát ha mondjuk egy shotgunnal nem szeretnél célra tartani, csak gyorsan tüzelni, akkor ezt egyénileg személyre szabhatjuk, ahogy egyébként az egész felhasználói felületet. Nem mellesleg a játék a gamepadeket is támogatja (már iOS is), de őszintén akár mennyire furcsa kimondani, nekem a tapizás ezerszer jobban bejött.

A játékmenet

A Call of Duty mobilos verziója baromi jól sikerült. Nagyjából fogták a PUBG / Fortnite mobilos változatban bevált receptet és beleraktak mindent, amitől élvezhető COD élményt kapunk.

call_of_duty_mobile_11.jpg

Ez a verzió nagyjából lefedi az összes jó dolgot, amit valaha szerettünk a COD-ban.
Eleve már a pályákat is úgy válogatták össze, hogy benne legyen mindenkinek a kedvencei, mint a Nuketown, Crash vagy a Standoff. Jelenleg 8 pálya van, de folyamatosan érkeznek újak. A módokból szintén a népszerűeket rakták be: TD, FFA, Domination, Hardpoint és Frontline. Eközben pedig heti eventek vannak, amiben olyan más módokkal is játszhatunk, mint mondjuk a nemrégiben megrendezett Molotov Cocktail vagy a Sniper Only.

Amit nagyon bírok a mobilos verzióban, hogy 1-2 másodperc alatt bármelyik módban talál annyi játékost, hogy el is kezdhetjük a játékot, míg PC-n már évek óta örülök annak, ha Free Weekenden sima TDM össze tud jönni. Nekem egyébként a Demolition mód a kedvencem, ami sajnos nem olyan népszerű és sok részben eleve kihagyták, vagy ha volt is, akkor nem sikerült játékost találni. Itt mobilon szerintem ez is jót tudna menni, szóval remélem hogy egyszer bekerül ez is.

call_of_duty_mobile_2.jpg

És itt még koránt sincs vége az egésznek, mivel ha már unjunk a klasszikus COD-ot, akkor itt is nyomhatjuk a Battle Royale-t és nemrég megérkezett a COD sorozat egyik legfontosabb része, a Zombie mód is, szóval tulajdonképpen egy teljes értékű COD élményben lehet részünk és csupán egy mobil kell hozzá.

Maximális élmény mikrotranzakció mellett

Az egyik legjobb dolog a játékban, hogy a COD mobilos verziója 100% ingyenes, csak a skinekért kérnek pénzt, amik semmi extra előnyt nem adnak. Egyébként sima játékkal is sok skint be lehet hozni, de nyilván valódi pénzért kapjuk a menőbb cuccokat.

call_of_duty_mobile_8.jpg

Jobban nem szeretnék belemenni a részletekbe, hiszen alapvetően ez is egy COD, amit szerintem nem kell senkinek se bemutatni, tehát aki szereti, szerette, az most is élvezni fogja.
Én sajnos PC-sként a COD sorozatot az utóbbi években kénytelen voltam elengedni, hiszen a készítők már évek óta csak a konzolra koncentráltak, nekem meg elegem volt a rossz portokból és a cheaterekből. Azt mondjuk álmomban se gondoltam volna, hogy majd mobilon fogok újra rákapni. Egyszerűen hihetetlen, hogy ez ennyire jól tud működni és még több óra játék után is csak csodálkozni tudok, hiszen pár éve ezt el se tudtam volna képzelni, hogy egy ilyen komoly játékot profi minőségben játszhatunk bárhol, bármikor.

call_of_duty_mobile.jpg

A Call of Duty Mobile pont azt tudja, amiért szeretjük a COD-ot és ami már régóta kiveszett a PC verzióból: gyors, élvezetes, pörgős meccsek, profi Battle Royale és Zombie mód, ráadásul még a haverokat is ezerszer könnyebb rávenni a játékra, hiszen nem kell hozzá komoly PC, csak egy mobil, a játékot se kell megvenni, csak elindítani és már mehetnek is a meccsek.

Android | iOS | COD profilom: navigata

komment