Mortal Kombat 11 - Kitana, Cetrion és D'Vorah

A pénteki adás elején ismét kihangsúlyozták, hogy nem lesz loot láda, majd picit beszéltek a Time Krystals játékbeli fizetőeszközről is. Ezeket az előző részhez hasonlóan folyamatosan kapja a játékos, amelyekkel majd lehet feloldani skineket, geareket, kivégzéseket és más egyéb tartalmakat. Gondolom lehet majd venni igazi pénzért fizetőeszközt vagy simán csak pénzért feloldani mindent, mint az MKX-ben, bár ezekről nem volt külön szó.

mortal_kombat_11_kitana2.jpg

Egyébként nem sok értelme van ezeket megvenni, hiszen könnyed játékkal fel lehetett oldani mindent és a fokozatos feloldás tök jól ösztönzi a játékost, hogy játsszon, próbáljon ki minden módot, tehát ez inkább a türelmetlenebb játékosoknak egy lehetőség.
A másik fontos téma, amit megint kiemeltek, hogy a feloldható tartalmak, skinek, gearek nem befolyásolják a játékot, tehát semmilyen Pay to Win dolog nem lesz, mindenkinek ugyanazok az esélyei, függetlenül attól, hogy milyen cuccokat szerzett meg.

mortal_kombat_11_kitana.jpg

A rövid beszélgetés után gyorsan bele is kezdtek a karakterbemutatóba, amit Kitana trailerével kezdtek. Kitana kinézetileg teljesen megújult, sokkal valósághűbb az ábrázolása, ezért finomabb idomokat és ázsiai kinézetet kapott. Ezt sokan nehezen emésztették meg, de nekem ez a része pont hogy bejön, mivel én nagyon nem bírtam az MK 1-2-3 utáni fantasy karakterek kinézetét a röhejesen eltúlzott keblek és fenekek miatt. Éppen ezért nagyon örültem, hogy már az MKX-ben is inkább a természetesebb kinézetet részesítették előnyben, most pedig még jobban örülök, hogy az MK11 is ezt követi annál is jobb kivitelben.

Az ázsiai kinézet szintén a valósághű ábrázolás miatt került bele a játékba a többi karakternél is, hiszen habár a Mortal Kombat karakterek többsége ázsiai, kinézetileg ezt soha sem követték egészen idáig. Ez is egy fontos lépés volt az MK történetében, amit már nagyon régen meg kellett volna tenni, az MK11-ben végre ez is megtörtént.
Kitana ismét egy nagyon jó zoning karakter. A normál és speciális támadásaiban sokat változott, szinte mindegyiknek új animációja lett és a legtöbb mozdulatához a legyezőjét használja fegyverként.

  • Fan Toss: a klasszikus legyező dobás földön vagy a levegőben, ami az MKX-hez képest sokkal gyorsabb. Amplify verzióban duplát dob.
  • Fan Lift: szintén egy régi mozdulat, amikor a levegőbe emeli az ellenfelet, nagyon jó kombó indításhoz.
  • Throat Slit: teleport segítségével hátulról hasba döfi a másikat, ami leginkább kombó befejezésre lesz alkalmas. Ez egyébként az MKX-ben ismert Throat Slice új verziója.
  • Square Boost: Kitana a levegőben a hátsójával repül bele az ellenfélbe. Ezt a verziót MKX-ben hozták be, MK11-ben annyi változást kapott, hogy az amplify verzióban a lökés után teleportálás segítségével felülről támad még egyet.
  • Ground War: ezzel a loadout segítségével Kitana immáron a földről is tud Sqaure Boostot beadni, ezáltal nagyjából kapott egy shadow kickhez hasonló mozdulatot, amivel kellemesen lehet majd kombózni.
  • Flutter: MKX-ben is használt mozdulat, amikor ugrás közben lefele legyez egyet, tehát mondhatni egy double jump, ami nagyon jó, ha ki akarunk térni egy lövés elől vagy csak simán ki akarjuk zökkenteni az ellenfelet az ütemből.
  • Royal Protection: a lövéseket tudja elnyelni. Ez siker esetén DMG boostot ad rövid ideig, amit a legyezője ragyogása jelez.
  • Edenian Razors: rövid ideig a két legyező Kitana körül repked minden irányba, ami nagyon jó védekező mozdulat, hiszen akár a levegőbeli támadások ellen is véd. Érdekessége, hogy a sarokban nagyon jó kombó extenderként is használható, nagyjából mint Kung Lao pörgése.
  • Halfblood Stance: egy harci állás Mileena tőrjeivel, amiből többféle mozdulat indítható. Az egyik a klasszikus Mileena teleport a levegőből, a másik pedig amikor feldob egy tőrt a levegőbe, ami majd az ellenfelet fogja becélozni, viszont eközben Kitana szabadon tud mozogni, tehát ez egy komolyabb pressure mozdulat, amivel könnyen le lehet majd támadni a másikat.
  • Sai Stab: Mileena tőrjét az ellenfél fejébe szúrja, ami kombó befejezésre lesz jó.

A mozdulatok többségét ismerhettük, tehát továbbra is megmaradt klasszikus Kitanaként a karakter, viszont kinézetileg szinte mindenben változott az elmúlt részekhez képest. Emellett fontos megemlíteni még azt is, hogy Mileena most már több mint valószínű, hogy nem lesz a játékban, hiszen az egyik loadoutban csak az ő képességeit használja Kitana - lásd MKX-ben Jade nem volt, viszont Kitana Jade képességeit használta a Mournful variációban.

mortal_kombat_11_cetrion.jpg

A következő karakter Cetrion, akit már nem rég bemutattak külön is, de a Kombat Kastben még nem volt róla szó. Ő egy Elder God, a természet és az élet istene, tehát tulajdonképpen Shinnok ellentéte, aki irányítani tudja földet, vizet, tüzet és a levegőt. Az alapmozdulatokhoz az elemeket használja fegyverként, de természetesen a speciális képességei is ezek köré csoportosulnak.

  • Rock Toss: egy nagy darab követ dob a földre, ami pattan egyet, tehát nagyon jól lehet vele uralni a teret, viszont lassú mozdulat, ezért könnyen támadható. Ennek még van egy Air változata is, amikor a levegőben dobja. Ez szintén egy erős támadás, mivel az egész felső részt elfoglalja a lövés, de szerencsére ez is lassú mozdulat, így nem lehet vele spammelni.
  • Rock Wall: sziklából falat készít, ami önmagában sebezni is tud, de a lövés ellen is véd. Az amplify verziója kombók befejezésére szolgál.
  • Hellfire Beam: lángcsóvát lő a levegőből a földre. Szintén egy jó zónázó mozdulat, amit nehéz kikerülni.
  • Tentacle Grab: a földből csápokkal fogja le az ellenfelet, aminek az amplify verziója még be is lángol a végén.
  • Ground Pound: kétszer üti a földet, ami az ellenfelet sebzi távolról - nagyjából egy Tremor mozdulat.
  • Rock Buff: egy nagyon jó védekező mozdulat. Cetrion köveket idéz, amelyek körülötte repkednek. Ha támadás éri, akkor egy kő az ellenfél fele repül, tehát ilyenkor az ellenfélnek óvatosan kell támadni, hogy még a követ is ki tudja kerülni.
  • Tornado: tornádó lövés, ami nem csak sebez, hanem valamennyire vissza is löki az ellenfelet még védekezés alatt is, tehát nagyon jó, ha távol akarjuk tartani magunkat az ellenféltől.
  • Wind Tunnel: nagyobb tornádót idéz a pályára, ami lassítja az ellenfelet. Ez ismét egy nagyon jó zoning képesség, mert nem lehet kikerülni és majdnem a fél képernyőt elfoglalja.

Cetrion nem egy gyors karakter és nincsenek komoly kombói, viszont talán az egyik legkeményebb zoning karakter, mivel a legtöbb mozdulata segít a távolságtartásban és a zónázásra van kihegyezve.
Összességében engem elsőre nem tudott elkápráztatni, tulajdonképpen csak egy összemixelt karakter, aki leginkább Tremorra hasonlít annyi különbséggel, hogy hozzáadták még más karakterek képességeit, persze ettől még lehet izgalmas, de a bemutatóból egyelőre ennyi jött le.

mortal_kombat_11_d_vorah.jpg

Az MKX-ben debütáló D'Vorah az MK11-ben is visszatér egy sokkal undorítóbb külsővel. D'Vorah egy érdekes karakter, akit az MKX idején inkább a profibb játékosok szerettek, de igazából nem volt annyira népszerű, mivel nagyon pontos időzítés kellett a legtöbb mozdulatához. Az MK11-ben éppen ezért inkább csak javítottak a karakteren, mint hogy teljes mértékben megújították volna, hogy még többen tudják majd használni.

  • Ovipositor Rush: a fullánkos támadása megmaradt.
  • Bug Projectile: bogarakat lő, ez nem olyan gyors, viszont hullámosan repülnek.
  • Spawning Puddle: MKX-ből ismert mozdulat, amikor savas pocsolyát idéz az ellenfél alá. Ennek az amplify verziója felpattintja az ellenfelet, tehát kombó starter.
  • Anti-Air Grab: a csápjai segítségével elkapja a levegőből támadó ellenfelet.
  • Widow’s Kiss: egy nagyon látványos és erős mozdulat. Felülről támadó teleport. Amplify verzióban teljesen bebábozza az ellenfelet, tehát még kombó starternek is tökéletes.
  • Flippin’ Out: szaltó közben a hosszú csápjaival támad. Ez egy nagyon erős overhead támadás, amit nehéz kikerülni, mivel majdnem az egész képernyőre kihat.
  • Pooping Bug: D’Vorah kidob egy bogarat a testéből a földre, ami szintén kidob egy bogarat, ami pedig közvetlen az ellenfél felé repül. Ez egy lassú folyamat, viszont nagyon jó kombó kiegészítés, mint mondjuk Cyraxnél a kis bombák, amelyeket szintén a kombózás előtt kellett elhelyezni. Ennek még vagy egy Air verziója, amikor simán csak a kis bogarakat lövi ki a földre, majd azok függőlegesen felfelé támadnak.

D’Vorah szerintem most is egy érdekes karakter lesz. A mozgásai nagyon hasonlítanak az MKX-ben megismerthez, továbbra is kemény nyomást tud gyakorolni az ellenfélre az erős távoli támadásokkal és nagyszerűen tudja uralni a teret a speciális képességeivel.

A streamet szokásos meccsezéssel zárták és lenyomtak két menetet Jax Vs Kano felállásban. Ami fontos, hogy a héten nem lesz adás, legközelebb április 22-én lesz Kombat Kast, ahol bemutatják az utolsó két karaktert és felfedik az összes titkot, amiről eddig még nem beszélhettek. Erről beszámoló nem hiszem hogy lesz, mivel másnap jelenik meg a játék és akkor már inkább a saját élményekre fogok koncentrálni, de Facebookon biztosan ki fogom írni a fontosabb híreket a hétfői stream után.

A teljes adást itt tudjátok megnézni:

komment