A barátságok megrontója
A Brawlhalla a Blue Mammoth Games által alkotott két dimenziós platform verekedős játék. Hogy ez mit jelent? Gyakorlatilag a Nintendo-féle Super Smash Bros. kistestvére lehet, vagy épp a másik oldal képviselőjét tudnám még idesorolni, a PlayStation All-Stars Battle Royale-t.
Ehhez a két címhez tudnám a leginkább hasonlítani, csak ugye míg azokban a saját házon belüli karakterek harcolnak egymással, addig itt mindenféle javarészt eddig nem létező karakterek küzdenek a győzelemért.
Jómagam még a zárt bétára kvalifikáltam magam, de megmondom őszintén, talán egy órát ha játszottam vele. Nem azért mert nem tetszett, csak valahogy elfelejtődött, de most a napokban újra elém került. Jelenleg Early Access stádiumban van, azonban a játék maga Free to Play, szóval bárki tehet vele egy próbát.
Persze tele van mikrotranzakcióval: összesen 3 különböző csomagba fektethetünk be, amiből a legolcsóbb 15, míg a legdrágább (kapaszkodjatok meg) 100 euró! Nem rossz egy egyébként ingyenes játéktól.
Játékmenet tekintetében semmi különösre ne számítsunk, legalábbis ha játszottatok már a fent említett címek valamelyikével. A játék oldalnézetes és különböző pályákon kell egymást agyonverni. Ám ellentétben a legtöbb verekedős játékkal, itt nincs életerő. Itt az a lényeg, hogy kiüssük egymást a pályákról, lehetőleg az adott időn belül minél többször. Ez alapján működik a pontozás. Nem túl bonyolult, de azért leírom: ha X kiüti Y-t, az X-nek +1 pont, míg Y-nak -1.
Viszont ha magunktól esünk le, mert figyelmetlenek voltunk vagy túlzásba vittük ellenfelünk üldözését, az csak nekünk mínusz pont, az ellenfél nem kap érte pluszt. Első hallásra talán butának hangzik, de egyébként meglepően jól működik a rendszer.
A kiütés azonban nem olyan egyszerű mint elsőre tűnik. A nevünk alatt van egy csík, ami alapesetben fehér színű. Minél több ütést kapunk, ez a csík elkezd színesedni. Sárga, narancssárga, a vége pedig piros. Minél sötétebb, annál könnyebb minket kiütni, mert annál nagyobbat repülünk egy-egy jól irányzott ütés után. Szóval ha épp tűzpiros a csíkocska, akkor ne ugorjunk három marakodó ellenfél közé, mert még ha nem is mi voltunk a célpont, könnyen pórul járhatunk.
A harcrendszer is a már említett címeket idézi. Van egy normál támadás és két speciális támadás. Ezeket lehet kombinálni, illetve ha sokáig nyomjuk bármelyiket, akkor lehet boostolni is az adott támadást, ami ezáltal sokkal nagyobbat üt, természetesen az ellenfelet is nehezebb eltalálni vele. Emellett ugrani is lehet és talán ez a legfontosabb a játékban, ugyanis az ugrás segítségével tudunk visszajönni a pályára, ha kiütnek minket. Minden karakter kettőt tud ugrani, de azon felül még mindegyiknek van több speckó mozdulata is, ami segíti a visszaérkezést.
Ahogy a Super Smash-ban, úgy itt is jönnek itemek harc közben. Mondjuk itt jóval kevesebb van, de azért akad. Van itt nagy tüskés golyó, ami akár többször is ellenfelünkhöz vághatunk, vagy akna, amit mi helyezünk el a pályán és aki belelép, az robban, és persze az elmaradhatatlan extra fegyver. Itt kis egyediség is van a programban, ugyanis ez a fegyver (kard) minden karakternek más és mást ad, ráadásul többféle cuccot is adhat, és random, hogy akkor és ott melyiket kapjuk. Minden tárggyal másfajta mozdulataink lesznek, így téve változatosabbá a harcokat. Egyébként ha épp nem az általunk preferált tárgyat sorsolja a gép, akkor lehetőségünk van eldobni azt.
Sajnos a játék mikrotranzakciós része nagyon erős. Ami elsőnek feltűnt, hogy most több mint 2 (vagy 3 már?) évvel a zárt béta után például az alapból elérhető hősök száma kevesebb, mint akkor volt. Nyilván mind megszerezhető játékban, farmolható valutáért is, de azért érdekes. Ha már karakterek. Első nekifutásra 6 elérhető karakterünk van, ám kellő kitartással akár több mint 30 főt számláló hőspalettával rendelkezhetünk.
Ez a része még annyira nem is gáz, hiszen csak játszani kell, és akármilyen gyengén is játszunk, azért szépen lassan gyűlik a gold, amiből megvehetjük őket. A problémás része az, hogy a játékban számtalan olyan cucc van, ami bizony nem elérhető, csak és kizárólag igazi pénzért vásárolható Mammoth coinért. Ilyenek például a Skinek, a Item skinek, a Avatarok, a Tauntok és még sorolhatnám.
Szerencsére ezek mind olyan cuccok, amikkel effektív előnyhöz nem jut az, aki birtokolja.
Játékmódok tekintetében sem kell túl sokra gondolni. Van offline mód, amiben játszhatunk a haverok ellen localban, tréningelhetünk vagy botok ellen mehetünk Tournamenteket. A Tournament ebben a játékban úgy néz ki, hogy 4 ágon játszik 4-4 ember egymás ellen és minden ágról az első kettő jut tovább.
Mehetünk természetesen Online meccsekre is, ahol 1v1 meneteket nyomhatunk vagy játszhatjuk a jó öreg mindenki mindenki ellen mókát is. Emellett van lehetőség Ranked meccseket is nyomni 1v1 vagy 2v2-ben, amikért egyébként speciális fizetőeszköz jár, amit a store egy arra elkülönített részében költhetünk el.
És van még egy Brawl of the Week, ami minden héten más és más feladatokat kér tőlünk. Nem sok, de egy ilyen játékba szerintem éppen elég.
Összességében csak egy Super Smash Bros. minden tekintetben butított kiadása, de mivel az csak Nintendo konzolokra van, ez egy nagyon jó alternatíva lehet PC-re, főleg hogy ingyenes. Ugyan tele van mikrotranzakcióval, de anélkül is rendkívül szórakoztató kis játék, pláne ha van néhány haverod, akiket a földbe döngölhetsz. Aki egy kicsit is fogékony a témára, az ingyen nem hagyhatja ki!