Ingyenes mod a világ első számú roguelike játékához

Binding of Isaac: Antibirth

A Binding of Isaac-ről már mindenki hallott, még ha csak említés szintjén is. Több „Top X”-es listámra felkerült, rengeteg ajánlómban is szerepelt. Hibái, megosztó témája és helyenként kérdéses csapatkommunikációs gondjai ellenére számomra mindig is ez lesz A játék.
A mostani cikk apropója, hogy egy közel azonos méretű mod készült el, mint a játék hivatalos DLC-je.

Néhány spoiler-veszélyes momentumot feketével húztam ki, aki nem tart ezektől az jelölje ki a szöveget, hogy láthatóvá váljon a tartalom!

2011-ben a Super Meatboy sikere után Edmund McMillen – többé-kevésbé önszántán kívül – ismét hatalmasat alkotott. A Binding of Isaac egy szándékosan provokatív, meghökkentő játéknak indult, de klasszikussá nőtte ki magát az évek során. A játék eredeti kiadása óta megélt egy nagyobb Halloween patchet, egy grandiózus DLC-t (Wrath of the Lamb), egy remake-t (Rebirth), egy DLC-t a remake-hez (Afterbirth), illetve most készül a remake lezáró fejezete egy újabb DLC (Afterbirth+) keretében. A rajongói tábor hatalmasra duzzadt az idők során és sok kisebb-nagyobb mod készült hozzá.
Az Antibirth azonban nem csak egy sima mod. Nem kizárólag egy új karakter, egy-két új item vagy újraszínezés, hanem valami más, valami nagyobb.

Az Antibirth egy az Afterbirth-el közel azonos méretű DLC. Egy teljesen alternatív útvonalat biztosít a játékos számára, teljesen új, egyedi hangulatú területekkel, rengeteg új itemmel, boss-szal, ellenféllel feldúsítva, illetve két iszonyatosan jól kitalált, új játszható karakterrel. Az eredeti öt (Isaac, Cain, Magdalene, Judas, Blue Baby) karakter óta egyedül kettőnél (Azazel – Rebirth, Lilith – Afterbirth) éreztem valami újdonságot, a többi az mind töltelékkarakter volt, viszont az Antibirth két (három? ;) ) karaktere olyan mechanikákat mutat fel, amitől teljesen elállt a szavam. Őket viszont meghagyom mindenkinek saját felfedezésre.

antibirth01.png

A grafika olyan mintha egy az egyben a Nicalis (a Rebirth készítői) műhelyéből származna: tökéletesen passzolnak a játék eredeti grafikái közé. Minden bejárható terület iszonyat hangulatos, kísértetiesen hasonlít az olyan víziókra, amik Edmund fejéből szoktak kipattanni. A boss-ok izgalmas új mechanikákat vonultatnak fel és olyan csapdákkal rukkoltak elő a mod készítői, amiknél felkiált az ember „Ez miért nincs bent az eredetiben? Ez nagyon király!”

Az Antibirth legvégső idegőrlő nagyfiúja (nagylánya? Passz..) mellett a Rebirth/Afterbirth ultimate boss-szai (Mega Satan/Ultra Greed) csecsemőnek tűnnek. Ha már ki kell zoomolni a pályáról, hogy kiférjen a boss a képernyőre ott már sejthetjük, hogy komoly dologról van szó. Aki szeretné látni már most, hogy miről is van szó keressen rá 'The Witness' néven a bossra, már most tömve van a Youtube ezzel a harccal.

antibirth02.png

Rengeteg hiánypótló használati tárgyat tettek a játékba. Talán az egyik legfontosabb, hogy egyszerre két spacebar item lehet nálunk (ha megvan hozzá a megfelelő itemünk persze), ami már az eredeti Isaac során is mindenkiben felmerült, hogy miért nincs ilyen. Aztán amikor először láttam a The Advesary vagy a The Cage „földtüske” támadását, mindig is csodálkoztam, nekünk miért nincs lehetőségünk valami hasonlóra – hát most már van. Kivették azt az idegesítő mechanikát is, hogy bár a játékban felfoghatatlanul sok item van, a különböző újragenerálós technikáknak (D4, D100, MissingNo., kocka szobák) köszönhetően így is 10 perc alatt kifogyhatunk belőlük, ami után csak és kizárólag 1 életadó tárgyat ad a játék. Most viszont már nem csak 1 van minden itemből a listában, hanem bármelyiket bármennyiszer megkaphatjuk.

Teljesen új zenei felhozatalt kapott a játék, amire szintén csak azt tudom elmondani, hogy „Wow!”. Tökéletesen hozza az isaac-hangulatot, illenek a játék stílusához.

A modot négy ember készítette két év alatt és teljesen ingyenesen elérhető a weboldalukon. Szükséges hozzá a Rebirth megléte, de az Afterbirth-é nem. Edmund személyesen is felfigyelt a modra, ugyanis az Afterbirth+ már natívan fogja támogatni a moddolást és gondolom Ed szeretné, ha minél előbb bekerülhetne a játékba hivatalosan is ez a remekmű. Ugyanis Edmund azt is megígérte, hogy ha olyan modok kerülnek elő a közösségből, amik érdemesek a figyelemre (mint pl az Antibirth is), azokat majd a jövőben natívan beleteszik a Nicalis-szal a játékba. Én bízom benne, hogy bejön a srácoknak a rengeteg befektetett munka, mert tényleg minőségi a termék. Nem bánnék pár hivatalos Steam achievementet sem a modhoz – de ez már ugye csak én vagyok.

komment