2016. november 07. írta: ayo
Maldita Castilla

A Maldita Castillával 2012-ben játszottam először, de akkor az első pályát se tudtam megcsinálni, annyira nehéznek találtam. Néhány hónapja viszont újra elővettem és újult erővel fogtam neki, ami annyira jól sikerült, hogy nem csak hogy túljutottam az első részen, de rájöttem, ez az iszonyat nehéz játék még se olyan lehetetlen, mint amilyennek elsőre gondoltam.

malditacastillaex_4651.jpg

Miután végre tovább jutottam a játékban, ismét ráeszméltem arra, hogy ez egy baromi igényes retro játék, ami főként az egyik legnehezebb NES játékból merített, a Ghosts 'n Goblins-ból. Valószínű már akkor is igényes alkotásnak tartottam és ezért se töröltem le akkoriban.
Gyűjtöttem egy kis infót is a játékról, miután így belelendültem. Kiderült, hogy nem régiben kijött egy Maldita Castilla EX kiadás, ami egy felújított-bővített változata a réginek és tényleg jobb, mint az alap, viszont már 12 euró, úgyhogy hétvégére maradtam inkább az ingyenes verziónál.

Nem tudom pontosan hányszor haltam meg összesen, de voltak pillanatok, amikor egy ideig felálltam a géptől, mert 30x se sikerült továbbjutnom az adott ponton, viszont ha nyugodtan, átgondolva mentem neki, akkor fokozatosan mindig sikerült egy kicsit tovább jutni. A játék a nehézsége ellenére valamennyire könnyít azzal, hogy minden pálya több részre van bontva. A játék részenként ment és végtelen folytatási lehetőségünk van, viszont a score-t elvesztjük. De ez nem gond, hiszen az első pernél érezni fogjátok, hogy itt egy menetből nem lesz meg az egész játék. Ami viszont kicsit gondot okozhat, hogy a mentés szintén retro, tehát, ha kilépünk a játékból, akkor újra nulláról kell kezdeni, ezért érdemes olyan gépen játszani, amit arra a pár órára nem kapcsolunk ki. Én simán nyomtam egy pause-t és egy alt+tabot, ha már kicsit pihenni akartam.

malditacastilla.png

A sima verzióban 6 igencsak változatos pálya van (+ 4 secret ending), emellett sokféle fegyver, ellenség és összesen 14 egyedi boss. Az EX változatban már 8 pálya van, 19 boss, közel 50 fajta ellenség, 15 achievement, 8 féle képernyő mód, kódex, új zenék és javítások. Tény, hogy több minden van benne, de aki nem szeretné támogatni őket és nem érdekli ez a pár plusz tartalom, annak bőven tökéletes lesz az alap verzió is.

Játékélményileg, grafikailag, és zeneileg is tökéletesen vissza tudta adni a 80-as évek végi hangulatot. Ha valaki retro stílusú akció-platformert szeretne és persze nem fél a kihívástól, akkor a Maldita Castilla egy tökéletes freeware játék lesz. Ha pedig tetszett, akkor érdemes ránézni a fejlesztők többi szintén ingyenes játékára, hátha találtok más gyöngyszemet.

4 komment