2016. július 04. írta: ayo
Crysis 3, a sorozat szégyene

A Crysis 1-et imádtam, akkoriban forradalmi, érdekes és izgalmas volt minden perce. Szép nagy pályák, alienek és persze akció ezerrel. A második részt már nehezebben emésztettem meg, valahogy az első rész egyszerűsített verziója lett, emellett rettentően zavart a lineáris, szűk folyosós pályafelépítés, de második nekifutásra megszoktam és bevallom, tetszett ahogy a New York-i felhőkarcolók között katonák és idegenek harcolnak a lehető leglátványosabb módon. Az első résszel ellentétben itt már a lopakodásnak is külön szerepe volt, amit én imádtam, mivel darálni csak gonosz démonokat szeretek. Ezzel a Crysis 2 egy kisebb szabadságot adott, lehetett gyilkolni szemtől szembe, settenkedve egyenként leszedni mindenkit vagy profi módon kijátszani az őröket a rejtett utak segítségével és elérni a célt. A játék minden megoldást külön díjazott, így volt értelme többször is nekifutni egy-egy résznek.
A második rész végeredményben nem volt rossz, az elsőnél nem jobb, de élvezhető, főleg, hogy szinte csak akkor öltem, ha rá voltam kényszerítve. És akkor jött a Crysis 3.

crysis_3.jpg

Videókon első ránézésre nem is vettem észre különbséget, picivel szebb és ennyi, ugyanúgy New Yorkban játszódik és szinte semmi sem változott… ja, de kaptunk egy íjat és hacker képességet, így én elneveztem 2.5-nek és gondoltam, majd egy jó akció alkalmával esetleg megnézem.

Nos ez a múlthéten meg is történt, mikor az EA Origin akció kezdetét vette és 2.5 euróért be lehetett szerezni. Ennyiért már bőven jó lesz gondoltam… hát majdnem.

Azt mondták, hogy a Crysis 3-ban még jobban rámentek a választásra, hogy gyilkolunk ezerrel vagy settenkedve cloak módban szedjük le az ellenfeleket. Ez tök jó is lehetett volna, ha igaz lenne. De nézzük az elejétől.

crysis_3_4.png

New Yorkban vagyunk, folytatódik a második rész története. Újdonságként mindent növényzet borít és egy fokkal kevesebb szűkös folyosókat találunk, de tényleg csak egy fokkal.
Kezdésként kapunk egy íjat, amivel még jobban lehet láthatatlan cloak módban vadászni az embereket, de igazából a hangtompítós fegyver is bőven megteszi, meg ahhoz legalább mindig van lőszer. Ehhez jön még a hacker mód, amivel robotokat, eszközöket vagy bombákat tudunk feltörni / hatástalanítani, de ennek viszonylag minimális szerepe van a játékban szerencsére, mert buta reflexjáték az egész, ami inkább idegesítő lehet egy-egy komolyabb pillanatban.

És nagyjából ennyi volt a változás, ja van még egy skill upgrade szekció, amit szerintem olyan háromszor vettem elő, de ott is csak a cloak módot fejlesztettem, hogy tovább maradjak álcázva, a többi pontom szerintem bent ragadt hiszen annyira rövid a játék, hogy amire észbe kaptam, már a creditet pörgettem.

crysis_3_2.jpg

A sok választási lehetőségnek semmi nyoma a játékban. Semennyire se éreztem magamat szabadnak, inkább csak azt éreztem, hogy nem fordítottak rá elég energiát. A Crysis 2-ben érezhető volt, hogy figyeltek a taktikusságra, itt meg csak kreáltak egy nagyobb terepet “majd lesz valami” alapon.

A játék a főbb feladatok mellett másodlagos küldetéseket is ad, de ne gondoljunk semmi komolyra, szinte ugyanazok, mint az alapküldetések: egy adott ponthoz kell menni és mondjuk használni az eszközt. Sajnos az összes feladat ilyen, van egy pont, ahonnan kezdünk és pár helyszínt érinteni kell és kész is vagyunk. Továbbá teljesen hidegen hagyja a gépet, hogy miként viszünk végig egy adott részt, semmit se díjaz.

A teljes játékot, nagyjából 5 óra alatt könnyedén kitoltam, amolyan crouch / cloak szimulátorként, azaz guggolva-álcázva szépen végig mentem azon a kemény 7 pályán. Nem kellett komolyabban taktikázni vagy figyelni az ellenség mozgását, csak 10 méterről bekapcsoltam a cloakot és mentem a cél felé.

A játék alatt végig tele voltam fegyverekkel és lőszerrel, hiszen még veterán fokozaton is folyamatosan adagolta a gép, de hát minek, ha végig tudok úgy is sétálni hogy ne öljek meg senkit? Aztán jött az utolsó boss pálya, amivel pontot tettek az egészre, hiszen nem elég hogy gyenge játék, teljesen idegesítő volt, hogy többször haltam meg ott mint az egész játékban és véletlen a lőszerből se volt elég. Szenvedve, de csak azért is megcsináltam, hogy végre letörölhessem és elfelejtsem az egészet.

crysis_3_1.jpg

Ez egy összedobott fejezet, ami nem méltó a Crysis névhez. Megkaptuk a történet lezárását és egy íjat, régen ezt úgy hívták, hogy Crysis: Warhead, csak az fényévekkel jobb volt, mint ez, kerülje mindenki.

2 komment