Craftolj szórakoztatóan

2016. április 08. írta: SamuelDivinium
Brushwood Buddies

Világ életemben szerettem a játékokban a craftolási mechanikákat. Ez azt jelenti, hogy különböző hasznos vagy haszontalannak tűnő tárgyakból egy új, jobb, erősebb, szebb, vagy még haszontalanabbnak tűnő eszközt lehet készíteni valamilyen recept alapján. Legjobb példa erre a Minecraft, ahol rengeteg recept megtalálható ami alapján számtalan tárgyat, fegyvert, páncélt, stb. elkészíthetünk magunknak. A Brushwood Buddies is erre épül, viszont megbolondítja ezt egy leheletnyi randomgenerációval és egy puzzle játék struktúrájával. Nézzük hát meg hogy viszi ezt véghez.
brushwoodbuddies_02.png

A játék igen lassan indul, az első pár tutorial pályán egyáltalán nem értettem az összképet. Minél több feladatot tudtam magam mögött annál jobban értettem, mit akar elérni a játék, hova szeretne kilyukadni. A játék során Woodie-t irányítjuk, aki szereti az almát és szeret törni-zúzni. Rajta keresztül ismerhetjük meg azt a három cselekvést, amit a játékban végrehajthatunk: területek kijelölése, a kijelölt területeken lévő tárgyak összecraftolása, a kijelölt területek megsemmisítése. 

A játékmező területekre van osztva, ahol különböző alapértelmezett tárgyak/növények lehetnek: fa, kő, fű, bokor, stb. Ezeket önmagukban át lehet alakítani különböző előre meghatározott, vagy egy szűk listából véletlenszerűen kiválasztott tárgyakká: fából lehet csinálni almát vagy botot, kőből lehet csinálni kovakövet vagy köszörűkövet és így tovább. Olyan receptek állnak rendelkezésünkre, amik sokszor összefüggő láncot alkotnak. Egy jó példa erre a bőr készítése. Ehhez irhára és tűzre van szükségünk, viszont a tűzhöz kovakőre és farönkre van szükségünk, viszont a farönkhöz fűrészre és fára van szükségünk, viszont a fűrészhez… Azt hiszem sikerült érzékeltetnem a lényeget. 

brushwoodbuddies_03.png

A játék nehézsége ezekből a véges számú játékmezőkből fakad, ugyanis nincs inventory, azaz az elkészült tárgyak a mezőkön maradnak. Így rendkívül fontos, hogy legyen egy előre meghatározott tervünk, hogy mit milyen sorrendben készítünk el, mert kifogyhatunk a helyből és kezdhetjük elölről az egészet. Hiába tudjuk a pontos recepteket, ha nem tudjuk hova elkészíteni, illetve ha nem terem újra egy adott tárgy, amiből el kellene készítenünk. Például ha egy kiélezett kovakövet egy botra kötünk, akkor kést kapunk és így a két tárgyból egy lesz. Ilyenkor amelyik tárgyat tartalmazó mezőt jelöltük ki utoljára, annak a mezején lesz megtalálható a végtermék, a másik mező üresen fog állni és így oda egy új, alapértelmezett tárgy fog kerülni (fa, kő, stb.) amik segítségével ismét nulláról indulhatunk. Viszont ha nekünk fára lenne szükségünk, de egy olyan mezőt hagytunk üresen, ahova csak kő teremhet, akkor kezdhetjük elölről az egész pályát.

brushwoodbuddies_04.png

A játék azért annyira nem szőrös szívű, főleg azt figyelembe véve, hogy nem mindig az lesz a végeredménye egy craftolásnak, amit szerettünk volna, mert néha véletlenszerű végkimenetele lehet a dolgoknak. Ilyenkor lehetőségünk van a mezőkön lévő tárgyakat megsemmisíteni, kiüríteni, hogy egy alapértelmezett tárgy kerülhessen oda. Ekkor viszont lemegy a segítő társunk, Lady Turnip jókedve és ha teljesen demoralizáltuk szegényt, akkor nem fog nekünk segíteni craftolni. Persze őt is megenyhíthetjük, ha egy fából egy almát sikerül kinyernünk, úgyhogy van lehetőségünk ezekkel taktikázni.

brushwoodbuddies_05.png

Ha megtanultunk egy receptet az egyik pályán, akkor a következő szinten ezt a tudást felhasználva, erre a tárgyra építve kell továbbfejlesztenünk a dolgainkat. Amikor azt hittük bonyolult volt egy madár tollát megcsinálni, a következő feladat során ráeszmélünk, hogy ezt a tollat egy nyíl végéhez kell erősítenünk, egy íj elkészítésével párhuzamosan. Persze ezt az íjat+nyilat később egy farkas elejtéséhez kell használnunk.

Grafikailag a játék engem nagyon meggyőzött, hasonlít a Where Is My Heart? című játékra, amit már korábban bemutattam. Zeneileg viszont egyetlen háttérzenével találkoztam, az sem folytatólagosan van beállítva, hanem amint lejárt a track van egy jó 5-10 perces csend mielőtt újraindul elölről. A kezelőfelület nagyon egyszerű, a receptkönyv és a segítségek jól be vannak állítva, 5 perc alatt rá lehet érezni a játékra. 

A játékban 46 pálya, 10 challenge misszió, 149 recept található meg a szórakoztatásunkra. Tekintve, hogy mindössze 3€-ba kerül, ez kivételesen jó ajánlat a véleményem szerint. Érdemes megemlíteni, hogy egyetlen ember műve a játék, akivel én fel is vettem fórumon a kapcsolatot, mert volt pár kérdésem néhány mechanikával kapcsolatban. Készségesen válaszolt és hajlandó volt számításba venni egy ötletem is, amivel a játékot jobbá lehetne tenni. Én nem bántam meg, hogy beruháztam rá, amit egyelőre Steamen lehet megtenni egyedül.

 

komment