Mától elérhető a Mortal Kombat XL és ennek alkalmából összefoglalom az utolsó három stream legfontosabb eseményeit, hogy teljes képet kapjon mindenki az XL és a Kombat Pack 2 újdonságairól.
Az XL-ről már olvashattatok korábbi posztomban, aminek legfájóbb pontja talán az, hogy a PC támogatást csöndben abbahagyták és a mai napig egy szó sem hangzott el róla, viszont a konzolosok örülhetnek, hiszen a 4 új karakter mellett számos update-et, új pályát, kivégzéseket, teljesen új multi és balance patch-et kapnak.
A Kombat Pack 2-ből elsőként Triborgot mutatták be, aki szerintem az egyik legmenőbb dolog az egész játékban, majd a vendég karakter Leatherface jött, akit semennyire sem vártam, hiszen minek ennyi horror karakter, de a stream alatt elnyerte a tetszésemet.
Most pedig következzen a két utolsó karakter, Bo’ Rai Cho és Alien.
A stream elején pár fontosabb, újdonságszámba menő update-et is megemlítettek. Ezek között volt például a multi meccsek közti várakozási idő lecsökkentése vagy a statikus input opció, ami annyit tesz, hogy az offline játék megegyezik az online inputtal. Ez egy igazán hiánypótló funkció, hiszen sokakat zavart, hogy trainingben betanulta a mozdulatokat, de online a keyframe-ek késése miatt nem tudta megfelelően bevenni. Az XL-ben ilyen már nem lesz, simán csak bekapcsoljuk, hogy offline is azzal számoljon és fel tudunk készülni az online meccsekre.
Bo' Rai Cho a Kung Fu mester nagy termete ellenére a gyors karakterek közé sorolható.
A Dragon Breath stílusban a Kung Fu “legfontosabb eleme”, a fing áll a középpontban. A finggal el tudjuk kábítani az ellenfelet, EX verzióval pedig fing-csapdát! tudunk elhelyezni a pályán.
Kapott még fenékkel való támadást, szumós lábdobbantást, ami egy távoli talajtámadás, valamint egy hassal lerohanó támadást, ami szintén messziről is beadható.
A stílus másik fontos eleme a tűz. Ezt tudjuk felfele, szembe vagy a talajra is dobni, de ami igazán érdekes, hogy be tudjuk vele gyújtani a fing-csapdát, ami leírva eléggé idétlen, de a játékban igen hatásos volt.
A Drunken Master az igazi klasszikus részeges karatés stílusra épít. Lényege, hogy folyamatosan részegek legyünk és ne józanodjunk ki. Ezért lényegében minden kombó vagy kisebb szünet közepette meg kell húznunk a flaskát, mert ha hány a karakterünk, akkor védtelenek leszünk.
Az ivás ebben a stílusban azért is fontos, mert minden ital után új mozdulatokra leszünk képesek.
Az első szinten torpedó repülés az ellenfélbe, plusz Kung Lao-féle ökölsorozat. Kettes szinten úgynevezett Throw Punch, a harmadikon pedig Super Drunk Punch és a földön fetrengés, azaz le tudunk feküdni és előre hátra bukfencezni az ellenfél nagy örömére.
A klasszikus "köpjük le a hányással a másikat" figura is előjön ebben a stílusban, ami minden szinten egyre csak durvább - nézni is rossz volt. A végén pedig bemutatták az X-Ray-t.
A Bartitsu egy önvédelmi stílus, ami a bot köré épül. Ebben a stílusban a Liu Kang-féle Flying Kicket kapta meg, de leginkább a botos támadásokról szólt. A bottal függőleges és vízszintes speciális pörgetésekkel tud támadni, emellett kapott még pár low-overhead mozdulatot is, de igazából annyira nem mutattak belőle sokat, lényeg, hogy ez is egy gyors brawler stílus.
Ezután szokásosan játszottak párat az új karakterrel, ahol láthattunk egy Fatality-t, Brutality-t és végül még egy extra Brutality-t is.
Ahogy minden stream végén megküzdött a két házigazda a bajnoki címért, így a mostanra már klasszikussá vált Mileena VS Kano párbajt láthattuk Derek és Tyler közrejátszásával.
A teljes videót itt nézhetitek meg.
A legjobban várt karaktert hagyták az utolsó adásra, ő pedig nem más, mint Alien.
A karaktere leginkább Baraka és Reptile mozdulataira épül, annyi extrával, hogy lába helyett kizárólag a farkával támad, ami nem csak hogy távoli támadásokhoz jó, de baromi gyors. Kiemelték, hogy Aliennek van a legjobb távoli támadása az egész játékban, emellett igen jól le tudja rohanni az ellenfelet, ha jól időzítünk, tehát egy igazi brutális karakterrel van dolgunk.
Az alapmozdulatokban egyszerűbb Airflip szaltó és egy Dash van. Utóbbi legalább annyira gyors, mint Reptile-é, ami eléggé frusztráló szokott lenni, ha valaki folyton azt nyomja, főleg hogy itt is kiemelték, hogy ez a Dash, az egyik leggyorsabb speciális támadás a játékban. Emellett van még egy Jump Attack, ami akár a képernyő másik oldaláról is beadható.
Az alapok után jöttek a stílusok. Az Acidic stílusban savas köpés képességet kapott (szembe, földre és levegőben). A savköpés minimálisan sebzi az ellenfelet ezért jól mixelhető a kombókkal.
A Konjured, egy fokkal érdekesebb stílus volt. Ebben tojást tudunk idézni, ahogy mondjuk totemeket vagy drónokat a többi karakterrel. A tojásból kedvenc barátunk, a Facehugger ugrik ki és tapad az ellenfél arcára és ezáltal szabad préda lesz. A másik speciális képessége még, hogy be tud hívni egy másik alient, aki felülről ugrik be a képernyő adott részére és letámadja az ellenfelet. Viszonylag látványosan volt kidolgozva, ahogy a másik alien futkározik pluszban a képernyőn. Ebben a stílusban azt mutatták, hogy a gyors és távoli támadások mellett mennyire brutális tud lenni, ha folyamatosan tojásokat és alieneket hívunk be, majd a végén előkerült az X-Ray mozdulat.
Legvégül a Tarkatan stílust mutatták be, amihez annyit tudni kell, hogy Baraka a tarkatanoktól származik (Mileena fél-Tarkatan mutáns), tehát Reptile gyors savas támadásai mellett Baraka mozgásait is megkapta Alien. Ez a stílus a kaszabolásról szól. A klasszikus ollózást, azaz "Chop Chop" Baraka pengés mozdulatát egy az egyben megkapta és emellett a forgó kaszálást is. Ez szokásosan igen véresre sikeredett, de lényegében ennyit bőven elég tudni.
Alien nem rossz karakter, de valahogy több újdonságot vártam tőle, mint ezt a jól összegyurmázott karaktert.
A bemutató után jött az epic fight, azaz Alien Vs Predator. Itt láthattunk egy Fatality kivégzést és egy Brutality-t is.
Extraként pedig egy Beard Battle-t is nyomtak, azaz aki veszít, az borotválkozik (Kitana Vs Mileena - Steve Vs Derek).
Mivel komoly tétje volt a meccsnek így egy igen pro versenyt élvezhettünk, ami az utolsó másodpercekig izgalmas volt és ráadásként bemutattak egy nem gyenge Stage Fatality-t.
A teljes adást itt nézhetitek meg
Ez volt a Kombat Pack 2 utolsó bemutatója. Ezután még beszéltek 1 órát a Balance Update-ről, ami szinte minden karaktert érint, a fontosabbakat pedig be is mutatták, ezt nem részletezném, mert ezek már tényleg csak technikai információk, akit érdekel az itt végig nézheti.