Szerelem az első pillantásra

2016. január 29. írta: ayo
Rise of the Tomb Raider

A Rise of the Tomb Raidert nem igazán vártam. Az első reboot rész bejött, de az Xbox One verzióról szinte csak azt olvastam, hogy ugyan rendben van, de semmi újat nem tudott hozni, ezért úgy gondoltam, hogy köszönöm a 2013-as Tomb Raider egyszer jó volt, max. unalmamban majd eljátszogatok vele.
Nos tegnap este megjelent Steamen és egy jó barátom által Family Share-ben ki tudtam próbálni, hogy mégis mit tud és persze hogyan sikerült a PC port?

rise_of_the_tomb_raider.jpg

Beindítottam maximumra húzott grafikával a játékot és vártam mi lesz belőle.
A bevezető egy gyönyörűen szép hegységben játszódik, ahol mindent hó és jég borít, és épp belecsöppenünk egy iszonyatos hóviharba. Mondom magamban, hogy ez rendben is lenne és vártam a videó végét, de kis fáziskésessel rájöttem, hogy nem a videó nem megy tovább, hanem ez már a játék és nekem kéne mozdulni!
Nem hittem el, hogy ennyire brutál grafikát toltak alá 2016-ban. Tényleg úgy álltam hozzá, hogy jó-jó 2013-ban lelkes voltam és el tudták csavarni a fejemet a nagy visszatérő Tomb Raider résszel, erre 3 év után ismét sikerül felülmúlni magukat, gratula nekik!

A PC port hibátlan, fullra húzott grafikával tökéletesen futott (a stream picit akadt, mert ahhoz még erősebb gép kellene) és azt kell hogy mondjam, hogy ilyen havat még életemben nem láttam játékban. Ahogy a karakter nyomai látszódnak vagy a jégcsapok csillogása eszméletlen részletes és realisztikus. Természetesen Lara is rendben van és az előző részhez hasonlóan szokásosan össze-vissza fogja törni magát sikongatva, amit én amúgy bírtam :)

rise_of_the_tomb_raider_2.jpg

A játékba csak pár órát raktam bele, ami ahhoz elég volt, hogy én is érezzem, hogy játékmenetileg nem sok újdonsággal fogunk találkozni. Viszont én nem vártam többet, hiszen az előző rész egy teljesen új kor kezdete volt, ezért nyilván annál nagyobb durranásra senki se számíthat, mivel ez annak a folytatása.
Amúgy tartamilag teljesen rendben van, szokásos misztikus story egy elfeledett világról és végre rájöttek, hogy a multit nem kell erőltetni, ami talán az egyik leggyengébb pontja volt az előző résznek, hanem inkább többet foglalkoztak a single résszel.

rise_of_the_tomb_raider_4.jpg

A Rise of the Tomb Raiderrel a Crystal Dynamics csapata ismét megmutatta, hogyan kell egy játékot legyártani, aki játszott az előző résszel az ezt is szeretni fogja, aki pedig nem, annak még egy ok, hogy végre belekezdjen.

10 komment