Krautscape az IndieGameStandon

Még a 2014-es Pax East idején figyeltem fel erre az indie játékra, de annyira nem érdekelt, hogy teljes árat adjak ki érte. Az IndieGameStand 1 dolláros ajánlata mellett viszont már nem tudtam csak úgy elmenni, be is fizettem érte, hiszen ennyire jó árban nem igen lehetett ezt beszerezni és azt hiszem vártam rá már eleget.

krautscape_02.jpg

A Krautscape egy olyan autós játék, amit a TrackMania sorozathoz tudnék hasonlítani egy-két extra csavarral. A játékot gondoltam letesztelem és nem csak az akciót írom meg, amiből végül az lett, hogy kemény 1 órát megállás nélkül toltam és csak azért állítottam le, hogy azért valamit írjak is róla, mert a végén lemarad mindenki az ajánlatról.

Nos a játék legalább annyira jó, mint a videókon vagy amiket olvastam róla. A grafikai kivitelezés már a videókban is baromira bejött, egyedi és igényes. Zeneileg nem rossz, nem is kiemelkedő, egyedül a restart hang volt zavaró, de nézzük inkább a lényeget, a gameplay-t.

krautscape_04.jpg

Irányításilag is, ahogy már fentebb említettem a TM-re hasonlít, csak hogy itt bámulatosan jó animációval át tudjuk alakítani a járműveket vitorlázó repülővé, ami valljuk be nem kicsit menő. Kezdéskor a Drive mód érhető el, a további módokat a pályák kipörgetéssel tudjuk behozni. A Drive rész kb. 30 pályát tartalmaz. Elsőként egyszerűbbeket, majd fokozatosan beleraktak egy-egy plusz elemet, amivel szépen lassan rá fogunk érezni a játékra. Nem lesz könnyű dolgunk, mivel csak akkor mehetünk tovább a következő pályára, ha legalább bronzérmet kapunk, rajtam már a negyedik pálya kifogott, de 10-20 menet után azért csak belejöttem, aztán jöhettek az extrémebbnél extrémebb pályák. Minden pályán érezhető a kreativitás és az egyediség, többek között ezért is volt nehéz abbahagyni, mert minden új pályánál csak növekedett bennem a WOW faktor.

A Fly mód azon túl, hogy menő, egy teljesen új csavart visz a játékba, amivel a játék élvezete mellett jelentősen megnő a nehézség is. Itt plusz feladatok várnak ránk és teljesen megváltozik a Drive-ban megtanult játékszabály.

A harmadik mód a Build, ahol a jármű helyzetétől függően (az út közepén kint a szélen stb.) folyatódik a pálya.
A játékot többféle módban játszhatjuk, akár egy gépen, hálózaton vagy online, de sajna utóbbi eléggé kihalt, mivel nem valami népszerű egy játék, ezért érdemes haverral összeállni, ha multizásra adná valaki a fejét.

krautscape_01.jpg

Nagyjából ez lenne a Krautscape, egy gyönyörűen kivitelezett, fantasztikus pályákat tartalmazó viszonylag nehéz, de élvezetes játék. Bevallom, csak véletlen vettem észre, hogy Early Access, mivel semmi nyoma nem volt a játék közben, hogy ez egy félkész játék lenne. Egyedül a tartalmat keveslem, lehetne benne több pálya vagy egy pályaépítő, esetleg egy random generátor és akkor tuti a multi is sokkal jobban pörögne, de ez még a jövő zenéje.
Az IndieGameStandon még több mint 60 óráig 1 dollárért be lehet szerezni, ennyit szerintem bőven megér a jelen állapotában is.

komment