A könnyed kikapcsolódás

2015. október 30. írta: csehla
Lucid

Mivel rettenetesen felduzzadt a Steam játékkönyvtáram és nem akartam mindig ugyanazt a pár játékot újrajátszani, úgy döntöttem, hogy igénybe veszem egy nagyon ötletes kis weboldal, a Random Steam Picker adta lehetőséget.

Ez kimerül abban, hogy megadod neki a Felhasználónevedet, illetve bejelölöd, hogy kiválaszthat-e már játszott játékokat is, aztán pedig csak rányomsz a nagy zöld gombra. A weblap kiválaszt egy játékot tetszőlegesen a játékaid közül, így nekem mai rövid "tesztem" alanyát, a Lucid-ot dobta ki. Mikor előkutattam a könyvtáramból meglepődve tapasztaltam, hogy ez még 2012 környékén lett beaktiválva nálam (valószínűleg valami kulcsosztogatás alkalmával), így tökéletes alanynak bizonyult.

lucid-gameplay.JPG

Semmit nem tudtam róla és nem is néztem utána a játéknak, csak ráböktem a telepítésre és miután felpakolta a maga kemény 60MB-ját, elkezdtem játszani.
Faék egyszerűségű játékról beszélünk, hogy őszinte legyek. Kapunk egy négyzet alakú pályát, amiben különböző színű négyzeteket láthatunk. Az azonos színű kockákat pedig össze kell kötnünk egerünkkel egy folytonos vonalba. Ha bárhol van egy kis elágazás, amit nem tudunk elérni anélkül, hogy ne érintenénk kétszer ugyan azt a testet, a játék nem fogadja el a lépésünket. Amilyen egyszerű, néha olyan nehéz is kivitelezni ezt.

lucid-gameplay-02.JPG

Szerencsére bármely irányból indíthatjuk lépésünket, csak arra kell figyelni, hogy egy folytonos vonalat alkossunk. Természetesen lépéseinkért pontokat kapunk, ez meg van fejelve azzal, hogy a pálya bal oldalán láthatjuk, hogy épp milyen színű kocka következik, illetve hogy milyen színt lenne érdemes kisakkozni a minél nagyobb pont reményében, amit ha ügyesen csinálunk, elég magas szorzóval dolgozhatunk tovább mindaddig, amíg a "követelménylánc" meg nem szakad. Megemlítendő még, hogy vannak "pulzáló" négyzetek is, amiket belevéve a lépésünkbe letisztítják az egész pályát, friss folytatást adva a körbe.

A zenéjét még külön kiemelném a programnak, sikerült eléggé relaxációs számokat belerakniuk, így tényleg nyugtató hatással volt rám egy-két kör játék. Tökéletes időtöltés lehet munkahelyi szünetekre, gyerekeknek, vagy ha épp nem akarunk egy komolyabb játékba belekezdeni (vagy épp pihenünk egy jobban sikerült maraton után), és ezt a játék 55 pályája egy ideig biztos garantálni fogja.

lucid-gameplay-03.JPG

Negatívumként felhoznám azért, hogy nekem teljes képernyős módban az Istenért se akart elindulni, csak ablakos üzemmódban hajlandó futni, de egy ilyen játéknál ez legyen a legkevesebb.
Lehet, hogy ez a játék érintőképernyőn jobban ki tudna teljesedni, de mivel egyáltalán nem vészes az árcédulája, Steam-en 5€-ért vesztegetik, de bundliban is feltűnhet, ezért mindenképp az ajánlott kategóriába sorolnám.

komment