"Ez nem egy tündérmese!"
Talán sokaknak volt egyik kedvenc meséje a Piroska (és a farkas). Most egy játékban tért vissza az eredeti Grimm testvérek és Tim Burton szerelemgyerekeként. De akár az Alice: Madness Returns is beugorhat róla. Tavaly a kickstarteren kalapoztak össze rá a népek, nagyon sok ember szívét megnyerte ez a szürreális világban játszódó "Trine-klón"
Főhősnőnk egy kiábrándult és bosszúszomjas felnőtt képében tér vissza és az édesapja halálát szeretné kideríteni, aki a Woolfe Industries vezető mérnöke volt és állítólag baleset érte, de ő rájön, hogy ez nem igaz. Innentől már csak a bosszú hajtja, hogy kiderítse mi történt és a valódi tettes megfizessen érte. A játék meglehetősen komor, ugyanakkor gyönyörű képi világgal rendelkezik, le a kalappal a készítők előtt.
A játékmenet a klasszikus Trine féle izometrikus "majdnemháromdés" (2.5) nézőpontból történő ugra-bugra. Kisvártatva lesz egy állandó fegyverünk is, egy balta, amelyikkel szintről-szintre egyre komolyabb kombókkal tudjuk irtani az ellent. Amiből pedig lesz bőven, a gépkatonáktól az állatokon át a különböző mitikus figurákig.
Azt kell mondjam, hogy a játék még könnyű szinten is elég kihívást tud adni. Sokszor nem csak az ellenség, hanem az idő is az ellenfelünk. Az ugrások, kombinációk pedig ha nem is pixelre kiszámítottak, mint a régi Tomb Raidereknél, azért itt is elég könnyű elvéteni. Akkor pedig kezdhetjük elölről az utolsó piknikkosártól. Ezek jelképezik ugyanis a mentési pontokat nagyon ötletesen. Természetesen ahogy haladunk előre a pályákon úgy ezekből is egyre kevesebb lesz. Ha pedig kilépünk a pálya vége előtt, akkor legközelebb az adott pályát kezdhetjük elölről. Mondjuk ez sokaknak biztos nem újdonság, de én nem lelkesedem a játék ilyen módon való meghosszabbítása miatt.
Piroska elég szószátyár kislány, így szinte mindenhez van valami hozzáfűznivalója. Ez néha humoros, de inkább komor vagy ténymegállapító: ezek segítségével egyre több mindent tudunk meg a történetből. Minden pályán van egy vagy több cizellált smaragdzöld "W" betű, amit megszerezve újabb extra dolgok tárulnak fel (térkép, tervrajz, újságbejegyzések..stb); ezeket a naplóban lehet alaposabban megnézni.
Érdemes a ládákat szétverni, mert mindenféle érdekesség lapulhat bennük: alma (életerőt növel, amúgy az magától visszatöltődik egy idő után), zöld kis fények (ezeket egy külön tégelybe kell gyűjteni és segítségükkel egy speciális "nézőpont" hívható elő, amiben sokkal jobban tudjuk sebezni az ellenséget. Ehhez pedig minden fényre szükség van, mert ez az állapot sokáig nem tartható fent. Néha meglepiből ellenséget is találunk benne, mint például patkányokat, szóval nem érdemes azt gondolni, hogy a láda csak jót adhat. Amikor megöljük az ellenfelet, akkor ezekből a zöld kis fényekből kapunk rendesen, ám jól szétszóródva, így érdemes kapkodni a lábunk, hogy ha minél többet szeretnénk begyűjteni.
Bár billentyűzettel is lehet játszani, azért egy gamepad melegen ajánlott. A grafikai rész korrekt, az Unreal motor teszi a dolgát, főleg az effektek és a fények nagyon szépek, de azért a Trine féle "látványorgazmusra" senki se számítson.
Mit is mondhatnék még róla? Aki szereti az ilyen típusú játékokat vagy bejön neki a látványvilág, az garantáltan nem fog csalódni!
Valamint azt is fontos kiemelni, hogy ez csak az első rész, a második az (állítólag) egy teljesen más koncepció lesz, amiről egyelőre senki se tud semmit, de aki Kickstarteren támogatta őket a megfelelő összeggel, az ingyen megkapja majd azt is. Kíváncsian várom, hogy hogyan fog folytatódni a sztori.