Mortal Kombat X tündöklése helyett: a PC port bukása

Több mint egy hónapja, hogy megjelent a játék, de az első három hétig egyszerűen nem tudtam rendesen tesztelni a Mortal Kombat X PC verziót, mivel annyi gond volt a porttal, hogy szépen lassan kinőtte magát a rövidnek szánt, bemutató előtti “pár szó a PC portról” poszt. Sokszor próbáltam figyelmen kívül hagyni a bénázásokat és pozitívan írni az MKX újdonságairól, de egyszerűen nem tudtam túltenni magam azon, hogy több patch-nyi javítás után is tényleg megtörténhetnek olyan dolgok, mint amelyek az MKX PC verziójával történtek.
A részletes bemutató hamarosan érkezik, de előtte kezdjük a feketelevessel: Mortal Kombat X - A PC port.

mortal_kombat_x_pc_port_3.jpg

nagyjából így érezték magukat a userek az első napokban

A PC verziót a kornak megfelelően “nextgen” stílusban adták ki. De arra kellett gondolnom, hogy a megjelenés napján a fejlesztési állapottól független abbahagyták a munkát és kiadták azt ami van, mintha PC-n nem is indították volna el a játékot, mert hogy a megjelenés napján független, milyen konfiggal próbálta valaki, játszhatatlan volt. Laggolt, random crash-ek jöttek elő és nem volt user, aki ne tudott volna összeírni egy féloldalas hibalistát; nem egyszer volt, hogy több órás szenvedés után inkább mentem vissza GTA V-özni.

mortal_kombat_x_pc_port.jpg

az egyik kedvenc bugom, igazi x-akta

Az online része a megjelenés napján nem működött, csak másnap reggel tudtam kipróbálni, de sajnos az első két hétben nem volt egy teljes nap, hogy ne lett volna egyszer szerverhiba (egyszer? na persze); hol a WBplay-jel volt a gondja, hol a Faction nem ment vagy éppen csak simán multizni nem lehetett egymás ellen.

Az első napokban a közel 35 GB-os játékhoz kijött egy 15 GB patch, ami nagyjából az offline részt javította. Annyit érdemes tudni, hogy mindig az eredeti PS4 verzióba javítanak, majd azt portolják át, ezért az óriási méret. Ha bármi újdonság, javítás és általános frissítés van azt előbb a PS4 verzió kapja meg és csak utána a PC, tehát érdemes figyelni az ottani update-eket, mert azok biztosan meg fognak jönni általában egy hét késéssel PC-re is.

mortal_kombat_x_pc_port_2.jpg

a szerver nem szereti, ha játszunk

Az új patch-el az offline rész teljesen megjavult, gyengébb gépeken is szépen ment (minden bugot azért még nem javítottak), az online résznél a lagos pályák 52 FPS alá már nem mentek, de általában azok is stabil 60-at jeleznek és a szerverek végre stabilak lettek; persze lehet számított az is, hogy a megjelenéskor 15 ezer körüli játékosból most olyan 5 ezer van naponta.

Ezt követően jött egy újabb 15GB patch több oldalas leírással, amit öröm volt olvasni, annyi mindent javított...volna, ha nem lett volna benne egy apró hiba, aminek köszönhetően, aki leszedte a patchet és elindította a játékot, annak az összes mentése és statisztikája elveszett.
Átlag 40-80 óra játékot vesztett el az, aki rendesen tolta a 3 hét alatt. A fejlesztők hamar észrevették, hogy aki feltette a patch-et, az kivétel nélkül elvesztette a mentését, ezért pár óra után rollbacket indítottak, azaz visszavették az új patch-et és a régit újra le kellett tölteni, így aznap 30GB anyagot szedhettünk le (minden mobilnetes örömére) és ott vagyunk mint előtte, csak a mentésünk veszett oda. Tudom, hogy nagyon ki akarták javítani a játékot, de azért egy-két teszt-useren megnézhették volna rendesen élesben a patch-et, mert az indításkor kiderült volna, hogy nem kicsit van para az új javítással.
Másnap ismét letölthettünk 15GB patch-et és a héten odaadták az Unlock All Crypt DLC-t minden károsultnak és persze felajánlották, hogy emailes supportban segítenek azoknak, akik szeretnék visszakapni a mentést.

mortal_kombat_x_pc_port_6.jpg

kimaradt az animáció avagy a "Friendship" bug

Mint komoly rajongó sokáig tűrtem mindent, de ez már nekem is sok volt. Teljesen tönkretették a játék érme szerzős - kripta felfedezős részét, most tele vagyok érmével, csak hát nincs mire költeni, így ennek lőttek, de legalább tudok online és offline játszani egy hónap után, aminek nem kellene örülnöm, hiszen ez lenne az alap.

A következő patch hamarosan érkezik, amelyben az újbóli nagy adag javítás mellett javítanak a karakterek erejének a kiegyensúlyozásában is, ami mondhatni nagy szó, mert ilyenekbe eddig még nem nyúltak utólag bele soha.

mortal_kombat_x_pc_port_4.jpg

A Mortal Kombat X, mint játék, tökéletes folytatása lett az MK9-nek, a PC portról pedig pontosan ennek az ellentétét tudom csak mondani; nem nagyon emlékszem, mikor éltem át ennyi negatív élményt egy játékkal kapcsolatban.
Mindezek után a jelenlegi PC verziót már ajánlani tudom minden rajongónak, rengeteget javult a megjelenéshez képest, ha így folytatják akkor az elkövetkező hetekben a pár új patch-el egy tökéletesre csiszolt MKX-et kapnak a PC tulajok is.

14 komment