A Super Mario Galaxy 2 egyike azoknak a játékoknak, amelyekre valahogy nem volt időm a megjelenéskor és csak később nyúltam hozzá. Egy féléve eldöntöttem, hogy ez lesz az a következő platform játék, amit kitolok végre és addig más hasonlóval nem is fogok játszani.
Tudja a nevem :D
Az első rész bevallom, sok helyen meg tudott izzasztani. A galaxy téma teljesen új volt a régebbi részekhez képest és a világ felépítése viszonylag nehézkes volt, inkább az N64-es verzióhoz volt közelebb. A második rész ezerszer egyszerűbb volt, egyrészt sima felülnézetből lehet pályát választani, nincsenek extra titkos témák és már a jól megszokott galaxy rendszerben kell mászkálni az előző részhez hasonlóan. Az új részt anno azzal is harangozták be, hogy végre Yoshi-val is lehetünk, de ez kb. akkora szám volt, mint a Super Mario World-ben, hogy a 96 pályából mondjuk jó, ha 10 pályán használhattuk. Nem volt nagy szám szerintem itt se, viszont az extra felvehető cuccok már inkább bejöttek. A játék az egyszerűsége végett sokkal könnyebben átlátható és talán kevésbé lett frusztráló. Az tény, hogy a vége felé azért van pár komolyabb feladat, de az első rész után szerintem sokkal simábban ment egészen tegnapig, amikor végre sikerült összeszednem mind a 120 csillagot a játékban, de egy cucc még se aktiválódott. Nem nagyon szoktam ezeknek utánaolvasni, mert szeretek magamtól rájönni ezekre, viszont itt elkellet a segítség. Kiderült, hogyha ki lett maxolva a játék, akkor végig kell tolni az utolsó pályát újra, így a végén végig tudjuk nézni a plusz történetet a tikokzatos zöld csillagokról. A zöld csillagokból mindegyik pályán többet is elrejtettek kifejezetten nehezen megtalálható rejtekhelyeken és összesen 120!!! van.
Szóval ez most nem egy végre kimaxoltam poszt és nem is az, hogy mennyire könnyű lett az új rész, mert úgy néz ki raktak bele még bőven tartalmat, hogy végleges véleményt tudjak mondani. Egy valami viszont biztos: kemény hetek következnek :)