Sok ötletes alkotás született a Ludum Dare 29-en, az egyik magasan kiemelkedő játék a Basement, amely engem is egyből megfogott.
A játék lényege, hogy egy komoly drogbarlangot építsünk ki, minden ügyfelet kiszolgáljunk a megfelelő droggal és persze, hogy minél több pénzt kaszáljunk, mielőtt lefülelnek a zsernyákok. Összesen négyféle drogból (amiket a játékban négyféle színnel jelölnek) fognak kérni, de sokkal többféle labort építhetünk ki, mivel vannak olcsóbb-lassabb és drágább-gyorsabb laborok. Itt fontos megjegyeznem, hogy számolni kell azzal is, hogyha keményebb drogot árulunk, akkor gyorsabban nő a körözési értékünk. Az alapvető felállás, hogy egy templom pincéjében kell kiépítenünk a drogbarlangot. Természetesen, mint minden manager játékban fokozatosan a kicsikkel kell kezdeni, a mi esetünkben ez a spanglit jelenti és szépen mehetünk előre a kokainon keresztül az LSD-ig.
Ez persze nem lesz könnyű. A játékban folyamatosan növelnünk kell a pincehelyiségünket, minden alsóbb szint kemény szorzóval jár, ezért érdemes átgondoltan tervezni. Minden anyagból pont annyit kell termelni, hogy mindenkit ki tudjunk szolgálni, mivel a sorban álló junkie-k közül mindig csak az elsőt tudjuk kiszolgálni, és őt is csak egy bizonyos ideig. Emellett nagyon fontos a raktárhely is, amibe dobozokat kell felvásárolni, hogy tudjuk tárolni az anyagot. Ha nincs doboz, ha tele a raktár, ha nincs raktár: nincs gyártás, azaz nem lesz profit és csak áll az üzlet. A rendőrök erre könnyebben felfigyelnek és hamarabb lesz vége a játéknak. Nagyon nehéz eltalálni a pontos arányt mindenből, nekem 3-4 játékra sikerült elsőre tovább jutnom a harmadik szint alá, mert valahogy mindig beállt a játék. Ez persze annak is köszönhető, hogy a játék csak 48 óra alatt készült el.
Nagyjából ebből áll a játékmenet, sajna még csak egy prototípus, de simán el tudom képzelni egy teljes értékű játékként is. Remélem hallunk még róluk sokat.
A játékot ezen a linken érhetitek el:
http://playdot.co/basement#.U3SJ714hHEM