Legend of Grimrock - Teljesítve

Nagy kihagyás után végre sikerült befejezni a Grimrockot. Eszméletlenül jó játék, ha nem akadtam volna el benne a közepénél és nem lennék annyira önfejű, hogy csak azért sem nézem meg mi a megoldás, akkor tuti nem  késtem volna ennyit ezzel a poszttal, de most végre eljött az idő.

legend_of_grimrock_logo_wallpaper.jpg

A Legend of Grimrock egyszerűen pontosan eltalálta azt, amit régen se tudtak ennyire profin megoldani a dungeon crawl stílusban. A 90-es években nem annyira szerettem ezt a játéktípust, akkoriban nagyon féltem a Land of Lore-tól, de mint játék nem tetszett.
A Grimrock világa már a trailerben egyből magával ragadott, ahogy bemutatták a helyszínt, a karaktereket, a csapdákat és persze, hogy mennyi rejtett csapóajtó és trükk lesz benne. A játék fokozatosan nehezedik, a grafika korszerű, a logikai részek ötletesek és a harcrendszer is bőven az elvárások felett teljesített. A Legend of Grimrockot összesen négy fin srác készítette. Egy éve már bőven túlvoltak a 600.000 eladott példányszámon, azóta jött hozzá pályaszerkesztő és Steam Workshop kiegészítés, amelyben egyedi tárgyakat, kiegészítőket és pályákat lehet letölteni. Azóta a Ubisoft is rájött 10 év után, hogy folytatni kellene a régi Might & Magic részeket és egyből kiadott egy X Legacy részt, amely sokkal szebb grafikával rendelkezik, de ezen felül semmivel se lett jobb. A  Grimrock csapata jelenleg nagyban dolgozik a következő részen, amelyből egyre több képet publikálnak a weboldalukon. Az új rész már nem egy börtönben, hanem a nyílt terepen fog játszódani, és ahogy elnéztem minden téren kemény fejlődés várható. Pontos dátumot nem közöltek, de annyi biztos, hogy ebben az évben fog kijönni. Én azt mondom, hogy aki még nem tette, az addig tolja ki az első részt, mert minden idők egyik legjobb klasszikus dungeon rpg játéka.

Egy kis extra:
Az elakadásomról ejtenék pár szót, mert ilyen még nem történt velem. Egyik nap gondolkoztam, hogy folytatni kéne már a játékot, mert nem rossz, de egyszerűen nem jöttem rá mit kellene csinálni a továbbjutáshoz. Újra többször körbejártam a terepet, minden falat, titkosokat végigfésültem, de semmi, így aztán szomorúan mentem lefeküdni. Álmomban sem hagyott nyugodni a kérdés: reálisan végiggondoltam az egészet, ha így meg így nem lehet, akkor csak egy mód lehet. Másnap megpróbáltam a trükköt és bejött. Nagyot nevettem magamban. Utána már sokkal jobban ráéreztem a játék logikájára és nem nagyon kellett segítség - kivétel mikor kidobtam a fontos papírt és már nem tudtam hova :).

A játék hivatalos oldala:
http://www.grimrock.net
A játék Steam oldala:
http://store.steampowered.com/app/207170/

komment