2014. február 28. írta: ayo
Shelter - Teljesítve

A Pid alkotóinak új játéka igen különleges, már csak azért is, mert egy borz szimulátorral van dolgunk. Én úgy mentem neki, hogy tudtam a rövidségéről és tudtam, hogy sokan csalódtak benne, de mivel a Pidet szerettem, ezért érdekelt. Még télen került be az egyik bundle-be, mint nagyon akciós játék, ekkor gondoltam, hogy itt az idő megnézni.

Most négy napig 1 dollár az IndieGameStand-on, 1.5 dollárét pedig megkapjuk a Pid-et is!

A grafikája nagyon furcsa, olyan mintha papírlapokból rakták volna össze az összes elemet. Néhol érezhető, hogy megköveteli ezt a stílust, máskor meg picit béna. A gameplay nagyon döcögős, nem az a játék, amiben aktívan tudunk részt venni gyors mozdulatokkal, hanem mondhatjuk, hogy ez egy borz anyuka és kis kölykei szimulátor. Nagyon lassan indul be a játék és mire rendesen beindul, addigra mar véget is ér. A Shelter rövid, max. 2 óra a játékidő, de a rövidsége ellenére nagyon hatásos. Ugyan végig lehetne játszani újra is, hogy kihozzuk magunkból a maximumot borz anyukaként. De én nem is gondoltam rá  és nem is akartam, mert nagyon is beleéltem magam, vagyis egy életem volt és nem több.

Shelter.jpg

A játékban 5 kölyökkel kezdünk és a célunk, hogy túléljük a vadon veszélyeit. A játék során megtudhatjuk, hogy a borzok hogyan élnek, mit esznek és hogy mennyi veszéllyel kell napi szinten megküzdeniük. Elérkeztünk az egyik leglényegesebb részhez, mert én soha se gondoltam, de brutálisan sok dologgal kell megbirkózniuk, nekem összesen 1 kölyköm maradt a játék végére és mindegyik veszteségnél a szívem szakadt meg, miközben aranyos hangon még utoljára nyüszögtek egyet. Szörnyű volt, nagyon kemény érzelmi hatásokkal teli. Nem is tudom, hogy játszottam-e valaha ennyire rövid és ennyire nagy hatású játékkal. A végén elgondolkoztam a vadállatok életen, hogy mennyire keményen kell küzdeniük az életért. Manapság bele se gondolunk ilyenekbe, de ez a játék nagyon szépen bemutatja ezt az oldalát is.

Shelter 2.jpg

A Sheltert kizárólag bundle-ben tudom ajánlani, mert 8.99 eurós játékot pár óra gameplay-ért megvenni nem érdemes. Hogy kiknek ajánlom? Akiknek van türelmük és bele tudják élni magukat akár egy ilyen játékba is. Ha ez megvan, akkor tényleg egy nagyon hatásos és tanulságos történetet kapunk. Ezért gyerekeknek is mindenképp ajánlott, inkább egy felnőtt társaságában, mert tuti akadnak majd kérdések, de igazából mindenkinek érdemes, aki egy picit foglalkozik az élővilággal. Jobban nem is szeretnék belemenni, egyszer végig kell tolni és talán meglesz mindenkinek az az érzés, amiről a játék szól.

A játékot itt vásárolhatjátok meg:
http://store.steampowered.com/app/244710/

komment