Infested Planet: bolygóközi rovarinvázió

Alex Vostrov legújabb felülnézetes taktikai játékában egy maroknyi tengerészgyalogost irányítva tisztíthatjuk meg a bolygót lépésről-lépésre az azt elözönlő rovaroktól.

Infested Planet header.png

A játék ütőkártyája a folyamatosan alkalmazkodó, agresszív mesterséges intelligencia, ami veszteséges csaták után új képességeket kap. Ezek a “mutációk” egymással kombinálódva kényszerítik a játékost a jelenlegi csapatfelállás és taktika átgondolására. A tuti biztos stratégia, amely még működött az első néhány bázis ellen nagy valószínűséggel válik hatástalanná egyik percről a másikra.
Támadáson kívül a bázisvédelem is egyre fontosabb lesz, ahogy haladunk a pályán. Ha kis csapatunkkal egyik irányba elindulunk, akkor az ellenfél betámad máshonnan mikor éppen nem oda figyelünk. A visszavett bázisok azonnal elkezdik termelni a rovarokat és ha nem vagyunk óvatosak, akkor lassan minden oldalról körbevesz az ellenség.
Tengerészgyalogosaink nem lehetnek mindig mindenhol. Kulcsfontosságú gócpontokban elhelyezve ugyan feláldozhatunk egyet-egyet mint őrt, de ezzel egy időben csökkenni is fog csapatunk hatásfoka, hiszen hiányozni fog majd az extra tűzerő.

Infested Planet gp1.jpg

Szerencsére minden bázis visszafoglalásáért pontokat kapunk, melyeket fejlesztésre, különböző épületekre és felszerelésekre költhetjük. Embereink automata gépkarabéllyal kezdenek, de ha van elég pontunk, akkor vehetünk nekik shotgunokat, lángszórót, gépágyút stb., de ki is lehet őket nevezni felcserré (saját gránátvetővel) vagy mesterlövésszé stb. Mivel a mesterséges intelligencia állandóan alkalmazkodik, áskálódik és mutálódik, ezért nekünk is flexibilisnek kell maradnunk. Bármi azonnal eladható és visszakapjuk az eredetileg ráköltött pontokat. Ez néha fontos döntések elé állít minket, például elvegyük-e mesterlövészünktől a puskát és az így felszabadított pontokból inkább építsünk egy automata lőtornyot? Sokszor ilyenektől függ egy-egy csata kimenetele, de néha muszáj feláldozni valamit.

Infested Planet gp2.jpg

Egységeink rakétavetővel is rendelkeznek, amely nagyszerű, ha ellenséges lövegek kiiktatásáról van szó, ellenben hamar kifogy töltényből és vagy várunk, hogy megérkezzen az utánpótlás, vagy mi magunk próbálunk fellelni néhány ládikát. De pontjainkból akár felhúzhatunk egy raktárat is, ami megduplázza készleteinket.
A játék grafikája kellemes, bár a képekről ez nagyon nem jön vissza és kesze-kuszának tűnhet a csatatér, pedig ez egyáltalán nem így van: minden korrekt, beleértve az irányítást, a hangokat és a folyamatosan bővülő hadjáratot is.

Infested Planet gp3.jpg

Legjobb az egészben hogy ez utóbbi befejezésétől függetlenül egyre nehezedő, véletlenszerűen generált pályákból is választhatunk. Minden alkalommal máshogy néz ki a terep, máshol vannak az ellenséges bázisok és más mutációk mellett dönt a mesterséges intelligencia.

Steamen itt tudjátok megvenni PC és Mac platformra egyaránt:
http://store.steampowered.com/app/204530

1 komment