Plants vs. Zombies Adventures - Teljesítve

Nem tudom hányan jutottak el a végéig, de ilyen is van, ki lehet pörgetni. Ez volt az első és szerintem az utolsó facebookos játék, amit elkezdtem és már csak azért is végigtoltam, hogy saját magam megbizonyosodjak arról, hogy tényleg 0 pénzből meg lehet csinálni. Meg lehet, de nem volt kellemes, kezdem az elejétől:

A játék május 20-án indult el, amiről természetesen azonnal posztoltam és kereken július 1-én sikerült befejeznem. Akkor is még béta fázisban volt, ahogyan most is, viszont sokat változott, bár még messze nem tökéletes. A kezdeti hiba már a Dave kertjénél előjött, mégpedig hogy eltűnt Dave kocsija. Ezt rajtam kívül még sokan mások is jelezték, de több hetes probléma volt. Emiatt sok teljesítményt nem is lehetett behozni és nem kaptunk pár extra cuccot se, mindegy túléltem.

plants vs zombies adventures 1.png

Az elején viszonylag egyszerűen ment az egész, ültetni kellett pár percig növényeket, majd azokkal a kampány részt tovább vinni. Összesen egy fontos tippet tudnék mondani az egész játékhoz, türelem és minimális növényhasználat kell hozzá, semmi más. Kezdetben könnyen, nulla taktikával is végig lehetett söpörni a zombikon - talán még élveztem is. Minden világ végén egy fontos tárgyat kellett megszerezni, amire épp szüksége volt a szomszédainknak. Ha teljesítettük a kérést, akkor mehetünk és visszaszerezhetjük a következő zombilakta kertet, így kaptunk új épületeket és növényeket.
A játékmenet nagyjából ennyiből áll, de ahogy egyre jobban belemélyültem annál kellemetlenebb lett az egész. Elején még 2-10 perceket kell várni egy növényére, később az 1-2 órát feltolták 10-12 órára! Ennek egyértelműen semmi értelme azon kívül, hogy a kb. 1-2 hetes játék időt kitolják vagy rákényszerítsenek a gyémántvásárlásra. A gyémántokat kizárólag bankkártyás fizetés esetén szerezhetjük meg egy nagyon elrontott rendszerben. Egyszerűen, semmi se veszi rá az embert, hogy fizessen, ha még akarna is, mert annyira el van lehetetlenítve az egész rendszer. Ha szeretnék gyorsan 1 db négylevelű lóherét azonnal a 8 óra helyett, akkor fizethetünk gyémánttal, mennyit is? 101 gyémántot! A táblázaton is jól látszik, hogy direkt nem 100, tehát kénytelenek leszünk a nagyobb 5 dolláros csomagot megvenni, hogy 1 db növényünk legyen. Ez teljesen vicc kategória, hiszen 1 db növénnyel még sehol se leszünk, tehát ha sietve szeretnék játszani, akkor több 100 dollárt kellene beleölni és esetleg előbb tudunk végezni egy világgal.

plants vs zombies adventures 2.png

Akkor vannak a speciális növények, amelyekből pár darabot kapunk adott szint után, mint egy kis promóciós anyag, hogy ilyen is van. Tény, hogy ezekkel sokkal könnyebb az egész játék, de megint az árazás a probléma. A játék elején még úgy volt, hogy vehettünk 1 db-ot 50-300 gyémánt között, viszont azóta frissült a dolog, megvehetjük a magokat is. Tehát mi is tudunk majd ültetni, nem csak a kész növényt megvenni. Ez nem rossz ötlet lenne, ha nem 1000-3500 gyémánt között lenne az ára. Igen, ezek csak magok, el kell ültetni ki kell várni. Egyszerűen értelmét veszti az egész fizetős rendszer szerintem. Még aki 5-10 dollárt beleölne, az is ránéz az árakra és rájön, hogy fölösleges pénzkidobás az egész.
Ehhez jön a nagyon fantáziátlan játékmenet. A legtöbb világ 26 pályából áll. Ezek általában 2x megismétlődnek, előszőr egy könnyített verziót kell lenyomni, aztán megkapjuk őket nehezítve. Ráadásul a világok között is sok az ismétlődés, inkább csak a zombik fajtája vagy a száma változó. Még kellemetlenebb, hogy a játék nagyon nincs optimalizálva, független a netkapcsolattól és a hardvertől. Ahogy haladunk előre, úgy lassul be az egész. Ez a része jó párszor felidegesített, mert egyre keményebb bugok jöttek elő. Volt olyan, hogy a halott zombi ment be a célba, vagy olyan is, hogy még pár lépésre volt a célhoz, de már kiírta, hogy vége. A kedvencem amikor láthatatlanok lettek az ellenségek és szépen bementek megenni az agyamat. Ezeken felül pedig a legjobb bug jön, amely vagy 3x megszívatott, a roll back. Annyira lassú volt a játék, annyira bugos, hogy hiába csináltam meg egy világ 4 nehéz pályáját, másnap ott kezdtem ahol tegnap is kezdtem, mínusz 4 pálya, a növényeket persze nem rakta vissza. Ez azért gond, mert rohadt sok időt kell újra kivárni, hogy tuti sikerrel induljak neki a pályáknak újra. Természetesen a supporttal folyamatosan kapcsolatban voltam, akik ilyenkor megajándékoztak 100 gyémánttal, ami a fentiekből kiszámolható, hogy szart se ért, de mondván ők csak ennyit tudnak segíteni.

plants vs zombies adventures 4.png

A másik vicc, hogy a játék viszonylag egyszerű lenne, mert pont ki lehet számolni hogy reggel elültetem a jelenleg erősnek számító növényeimet, este lezúzok velük 5-10 pályát, azt holnap hasonlóképpen folytatom. Tényleg minimális logika kell hozzá, aki játszott már Plants vs. Zombies játékkal, annak gyerekjáték lenne, ha nem lenne ennyi hiba benne. A játék nem fokozatosan nehezedik. A legnehezebb pályák olyan 7-8 világ között voltak, utána kb. simán végig taroltam a többin. Egy-két pályán megszenvedtem, de az utolsó pályákat meg röhögve hibátlanul végigvittem max. pontszámra. Majdnem kihagytam: booster tárgyak. Összesen 5 féle van: fűnyíró, elektromos csapda, dinamit, olaj és kesztyű. Ezekből összesen 1 db a hasznos a többi max. akkor jó, ha nem szeretnénk végigvinni a pályát, vagy ha szeretjük a kihívást és szeretnénk kockáztatni a több órán át felnevelt növényeket. Na jó szigorú voltam, néha még az elektromos csapda egy-két egyszerűbb pályán jól jött, de a többi egyszerűen fölösleges.
Lényegében a játék ennyiből áll. Tény, hogy ez egy facebookos és csak béta verzió, de a bugok nélkül se lesz ez sokkal jobb játék, főleg ilyen árazás mellett. Én azt mondom, hogy bele se kezdjetek az egészbe, inkább vegyetek pár százasért valami jó kis indie játékot, minthogy ebbe bármennyi pénzt és időt ölnétek. Egy kis extra, avagy ilyen szinten nyomtam a kontaktot a supporttal, haha:

plants vs zombies adventures 3.png

Kösz, inkább nem.

Szerk.: ja és a normális második rész ismét késik, csak augusztusra jön, nem hiába a neve "It's About Time" :D

4 komment