Dungeon Dashers: Katakommandó

Meg tudom érteni ha sokatoknak csömöre van az imitt-amott felbukkanó dungeon crawlerektől, de a Dungeon Dashers mellett akkor sem akarok szó nélkül elmenni mert üdítő színfolt a palettán.
A Trine-t idéző történet és a két bevezető pálya után ölünkbe pottyanó négy karaktert irányítva célunk a gondosan megépített barlangok, romok és erdők felfedezése. Véletlenszerű pályagenerátor nincs, ellenben pályaszerkesztő van. Ez utóbbi segítségével akár az eredeti térképeket is tanulmányozhatjuk vagy átalakíthatjuk.

dungeon dashers banner.png

Kicsiny csapatunk egy elvakult lovagból, egy titokzatos tolvajból, egy kissé arrogáns mágusból és egy nagyszájú elf íjászból áll. Minden szint teljesítése után új képességet tanulnak, és elvileg alapfelszerelésüket is lecserélhetnék, de a bétában még nem működik ez a funkció.
Ellenfeleink a szokásos csontvázak, zombik, óriásdenevérek, orkok, goblinok és nekromanták... bár egzotikusabb tűzelementálokkal és egy sárkánnyal is meggyűlik majd a bajunk. Harcon kívül szabadon mozgathatjuk karaktereinket, csata kezdetekor viszont azonnal átvált körökre osztott módba a játék, ahol minden képesség adott számú mozgáspontba kerül. Ezeket kell aztán gondosan beosztani és egységeinket okosan helyezni úgy, hogy minél jobban kihasználjuk a kasztok előnyeit a velük járó speckókkal. Harcosunk egyszerre több ellenfélbe is beleállíthatja pallosát, a tolvaj hátba szúr és teleportál, az elf tüzes nyilakat, lövöldöz míg a varázsló fagyaszt és tűzlasztikat szór.

dungeon dashers gameplay.png

Érdemes figyelni az egységek sorrendjére is és úgy tervezni a következő lépéseinket: jobb oldalon lent látjuk hogy ki mikor kerül majd sorra. Gyógyulni vagy gyógyítani egyelőre egyik karakterünk sem tud, de a későbbiekben mindenféle kenőcs és ital várható. Az elhalálozott – pontosabban inkább csak „kiütött” – csapattagokat testközelből, amolyan vállveregetés-szerűen éleszthetjük fel, de ez azonnal befejezi az adott kört úgyhogy előtte érdemes támadásokra elhasználni a felesleges akciópontokat. Ez persze azt is jelenti, hogy csak akkor bukunk el egy-egy pályát, ha túl sokat bénázunk és tízfelé küldjük a négy karaktert.
Az életünkre törő ellenséges hordán kívül rengeteg kincses ládika és fadoboz található minden pályán. Ezekből kisebb-nagyobb kupac aranyat lehet kinyerni, amiből később – mint fentebb említettem – felszerelést és különböző italokat vásárolhatunk.
Egyszerűbb logikai feladványok is megoldásra várnak, de ha ügyesek vagyunk, akkor a szemtelenebb csapdákat váratlan pillanatokban aktiválva kellemetlen meglepetésben részesíthetjük óvatlan ellenfeleinket.

dungeon dashers skills.png

Ennyi ismertető és pozitívum után megemlítenék néhány dolgot, amit zavarónak tartottam.
Esztétikailag rendben van minden – szépen megrajzoltak a tereptárgyak és a karakterek is – de animációból lehetne több. Tudom, hogy egy társasjáték hangulatát akarja visszaadni a Dungeons Dashers... de azért pár extra képkocka sokat segítene, mert példának kedvéért a (nem létező) mozgásanimáció kicsit bután néz ki.
A chiptune egyik nagy kedvencem, de a játékban lévők rendre kizökkentettek a koncentrációból. Félreértés ne essék, minőségi a háttérzene – de inkább illik egy pergős akciójátékba vagy platformerbe, mint ide.
Legnagyobb problémám a történetvezetéssel van, néhol ugyan szólnak egymáshoz a karakterek, de egyébként nincs mesélő, főgonosz, dialógus vagy monológ. Természetesen indie játék révén nem vágyom semmi grandiózusra, de hőseink kissé igénytelenül és gyerekesen megírt hozzászólásain néha felhorkantam. Sokakat talán ez sem fog zavarni, mert a Trine mindkét részét ugyanez jellemezte (és ott sem ez volt a lényeg).

dungeon dashers gameplay2.png

Várható egy négyfős co-op, ami már érdekesen hangzik, bár jobban belegondolva lehet, hogy ez nem igazán fog működni a jelenlegi játékmechanikával. Mivel a harc legtöbbször abból áll, hogy fedezékből előbújva eleresztünk két-három támadást, így nem hangzik túl élvezetesnek, ha egyszerre csak egy karaktert irányíthatunk. Ha ketten vagyunk, akkor talán kevésbé lesz érezhető a probléma.
Mindezek ellenére élvezetes kis játék ez a Dungeon Dashers, a műfaj kedvelőinek pedig érdemes rá beruházniuk. Tartsátok szem előtt, hogy a béta verzióról írtam, sok dolog változhat még jó irányba, de nagyobb gondom így sem volt vele. Ráadásul óriási pozitívum a pályaszerkesztő, melynek segítségével rendesen kitolható a szavatosság.
Jelenleg a 48 dolláros pakk éri meg a legjobban, mely 4-8 kulcsot tartalmaz.

UPDATE! Most érkezett egy levél, amelyben a fejlesztő 5db példánnyal ajándékozta meg a blog olvasóit, tehát sorsolás következik!

A részvételhez nem kell mást tenned, csak írj egy "jelentkezem" hozzászólást a poszt alá. A sorsolás szerda 19:00 fog történni a random.org segítségével. A nyerteseket emailben és ebben a posztban is értesíteni fogjuk. Sok szerencsét!

A nyertesek pedig:

Demes, palpatin, mvfnhun, AtomCamel, dezmond91. Gratula nekik!

Mi már szavaztunk, most rajtad a sor!

Dungeon Dashers

Szavazz erre a játékra, hogy megjelenhessen a Steamen!

A játék hivatalos oldalát itt érhetitek el:
http://dungeondashers.com/

12 komment