TikiOne-Steam-Cleaner

Gondolom mindenki észrevette már, hogy a Steam egy új játék telepítésénél minden szükséges csomagot (DirectX, NET Framework, stb.) felrak a játék könyvtárába, ha megvan, ha nincs. Ráadásul a telepítés végén ezeket nem törli. Ez egy ideig nem zavaró, de később hamar meggyűlhet vele a bajunk.
steam first run.pngLássunk egy példát:
Sam & Max (6 epizód): minden epizód kb. 300MB, minden egyes mappába berak egy 100MB DirectX csomagot. A végeredmény: 1800MB (6x300MB) + 600MB (6x100MB). A fölösleg pont az egyharmada a játék teljes méretének.
Régen engem se zavart, de 200-300 játék körül már egyre jobban foglalkoztatott a kérdés és elkezdtem bújni a netet, hátha van valami megoldás. Sokan a CCleanert javasolták, de én valami kizárolag Steamre specializált dolgot kerestem, végül a SteamGifts fórumán megtaláltam az ingyenes TikiOne-Steam-Cleanert.
Nagyon egyszerű a használata, mindig fejlesztgetik és próbálják követni a Steam frissítéseket, hogy továbbra is rendesen működjön. A program használata könnyű: rámegyünk a keresésre, ő egyenként kijelzi, hogy mit és hol talált, aztán a kiválasztott mappákat egy klikkel véglegesen törölhetjük.
Legelőször olyan 7GB helyet sikerült felszabadítani kb. 80 játéknál. Ez pont kapóra jött, mikor az új Bioshockot akartam telepíteni és nem tudtam, hogy mit töröljek... hát végül semmit se kellett:)
Azóta többször is használtam, nekem tökéletesen bevált és ahogy olvastam másnak is. Kifejezetten ajánlom.

Kiemelném, ha a Steam frissíti a játékot vagy használtad a "VERIFY INTEGRITY OF GAME CACHE" opciót, akkor ezek a mappák visszakerülnek a régi helyükre.

A programot itt ezen a linken érhetitek el:
https://github.com/jonathanlermitage/tikione-steam-cleaner/releases

4 komment