Space Pirates And Zombies

Egy felülnézetes űrben játszódó fizika alapú lövölde. Ez jön le mindenkinek első ránézésre, na de nézzük meg egy kicsit közelebbről.

A játék elején generálnunk kell egy univerzumot. Ez egy minimum 150 és maximum 300 rendszerből álló galaxis lesz. Meghatározzuk a játék nehézségét, azt, hogy a technológiák mennyire legyenek szétszórva, illetve a fejvadászok mennyiségét. Amint ezzel készen vagyunk, kezdődik az első fejezet, ami a kb. 1 órás oktató mód. Ez később kihagyható.

3E1B328C0524EC8DD9796D2679BBA3AD20DB8A9A.jpeg

A játék menete:

A galaxisban a rendszerek el vannak egymástól szigetelve. Két népcsoport van: a civilek, illetve a rendfenntartó szervek, az UTA. A csillagrendszerekben a munkát a civilek végzik, az UTA feladata a kapuk védelme. A két fél egymással szemben áll. Mi mint harmadik fél eldönthetjük, kihez csatlakozunk. Gyakorlatilag oda csatlakozunk, ahol technológiát vagy egyéb hasznos dolgot tudunk szerezni. Minden új rendszerben tiszta lappal indulunk, így nem számít, hogy előző rendszerekben mit teszünk. Később megjelennek a fejvadászok, akik semlegesek, de ránk vadásznak, ha elég magas vérdíjat tűznek ki a népcsoportok a fejünkre. Ezt vagy kifizetjük, vagy ha nem fizetünk, megpróbálnak levadászni minket.
Nagyjából ez lesz a játékmenet, de persze később majd mint történeti elem megjelenik a zombi faj. Szerintem csak a mai trendek miatt zombik, egyébként lehetne bármi más. Lényegében egy vírus, ami fertőz és terjed. A feladatunk itt, hogy kiirtsuk a fertőzést a galaxisból. Az első 3 fejezetben, mint kívülálló magányos farkas működtünk. A 4. fejezetben egyfajta vezetővé lépünk elő. Az UTA és civil frakciók mellénk állnak. Nagy hangsúly kerül a civilekre, ugyanis ahogy foglaljuk őket vissza, úgy jutunk hozzá egyre több nyersanyaghoz. A rendszereket tetszőleges sorrendben lehet visszafoglalgatni. Közben a zombik sem lesznek tétlenek, és egész jó kis háborús helyzet alakul ki.

BC362D1203E86E7C2AACEE60EFD0E603208E7F48.jpeg

A játék belülről:

A játékban minden rendszerben lesz egy rejtekhely. Itt van az anyahajó, amely a játék központja, innen tudjuk meg küldetéseinket és itt gyártjuk le a hajóinkat és végezzük el a kutatásokat. Alapból az anyahajó csak 1 hajót tud gyártani, de később ez a szám bővül. A hajógyártáshoz kell legénység, és kell a „rez”. A rez az univerzális fizető eszköz, olyan nyersanyag, amit a történet szerint bármivé lehet alakítani. A hajót, amit gyártani szeretnénk meg kell tervezni, úgy, hogy kiválasztjuk a hajótestet, majd rátesszük a felszereléseket: fegyver, pajzs, hajtómű, reaktor és a boosterek. Összesen 33 hajótest van a játékban. Nyilván a játék elején nem lesz mind gyártásra készen. Ahogy bóklászunk az űrben, az ellenségeket lelőve fekete dobozokat hagynak maguk után, és ezekből adott mennyiséget összegyűjtve képesek leszünk a tervrajzot előállítani és legyártani a hajót.

E95A9582CACBC446E9B7C0156E4091E0D6644B5C.jpeg

A rendszerekben mindig van egy UTA és egy civil bázis. Mindkettővel lehet, és sokszor kell is barátkozni, mivel az ottani feketepiacokról lehet tervrajzokat szerezni a hajófelszerelésekhez. Az UTA bázisokon opció lehet, hogy lefizetjük őket és átengednek a lefizetett kapun a másik rendszerbe. vagy lecsaphatjuk a kapuőrzőket. A civil bázisok viszont specializálódtak: van kolónia, bányász, kutató bázis. Minden rendszerben csak egy fajta van és mindegyik más előnnyel jár. A kolóniákról rez-ért cserébe legénységet vehetünk fel. Persze lehet őket toborozni hajókból katapultált űrben lebegő mentőkapszulákból is. Ők vagy csatlakoznak, vagy repülnek a mi hajónkról is. A bányász állomásokon lopkodhatunk rez-t és vehetünk is legénységért cserébe. Egyébként a rez az egész galaxisban mindenhol megtalálható, csak a bányász állomások közelében könnyebben hozzá lehet férni. A kutató állomásokon szintén legénységért cserébe adatot vehetünk. Az adat az, amit más játékban tapasztalati pontnak hívunk. Bizonyos mennyiség után szintet lépünk. Szint korlát nincs elvben. Szintenként kapunk 3 pontot, amit eloszthatunk a képességek között. Minden képességnek 10 fokozata van. Növelhetjük a hajtóművek és reaktorok teljesítményét, vagy a sugarak, ágyúk teljesítményét, finomíthatjuk a pajzsot, az álcázó rendszert, vagy okosíthatjuk a legénységet is. Ha nem tetszik az elosztás, van lehetőség újra elosztani a pontokat.

Minden rendszerben más a szint. Így van, ahol könnyebb, van ahol nehezebb a dolgunk. A küldetések többségét véletlenszerűen kapjuk. Piros felkiáltójeles küldetéseknél általában hajót kell védeni vagy rakományt gyűjteni, de előfordulhat más is. A sárga kérdőjeles küldetések valami rendkívüli eseményt jelölnek, például egy szállítmányt az UTA-nak, amit mi kirabolhatunk vagy az úgynevezett „comet” hullását, amiben nyersanyag és sok jó dolog lapulhat. Vannak olyan küldetések, amik az egyik félt megerősítik, így az hatalomra kerülhet az adott szektorban. Van háborús küldetés, ahol mint harmadik fél beállhatunk egy véget nem érő csatározásba. Ezek mellett felbukkannak a fő és mellékküldetések.

Néhány rendszerben megtalálható a fejvadászok egy központja. Ebben a központban különböző kihívásokon vehetünk részt, amin kemény összegeket vagy adatot lehet nyerni. Ez a challange-mode. A fejvadászok az adott rendszerben és a vele szomszédos rendszerekben ügyködnek, így ha ezekben a rendszerekben pusztítunk, azért kapjuk a vérdíjat a fejünkre.

Bázisokat is elpusztíthatunk a rendszerekben, ezáltal teljesen elgyengíthetjük egyik vagy másik, esetleg mindkét felet.

FBB841A36FABF5769E07A427308CE5F6204522EA.jpeg

A rendszerben utazáskor mindig eltelik egy ugrás. Ez az idő mértékegysége a térképen. Minden küldetésnek van egy ugrás ideje, amíg elérhető. Például csak 4 ugrásig érhető el a küldetés, utána eltűnik és jön helyette másik. A fő küldetés természetesen ettől független.

Összegezve:

A játék abból áll, hogy minden rendszerben begyűjtjük a számunkra lényeges új technológiát (ha van) és ledöngetjük a kapuőrzőket. Ezt többnyire küldetéseken keresztül érjük el és persze közben fejlesztjük a kis flottánkat. Mivel elég gyorsan be lehet gyűjteni az új játékszereket és a szintlépés sem tart örökké, a játék később sem válik unalmassá: minden hajótest másfajta játékot igényel + a különböző rendszerekben bőven van kihívás, magasabb nehézségi szinten meg rendesen oda kell figyelni a dolgokra, szóval van mit csinálni.

A játékról még bőven lehetne írni, de inkább próbáljátok ki:
http://store.steampowered.com/app/107200/

komment