2012. augusztus 30. írta: Hentes01
Awesomenauts

Sok kérdőjellel ültem le ehhez a játékhoz. Annyit hallottam róla, hogy 2D moba játék, ami először xboxra jelent meg. Nehezen képzeltem el, hogy jó lehet egy ilyen játék akár xboxon akár pc-n. De el kell hogy mondjam, kellemesen csalódtam benne. Ez a kis játék rabjává teszi az embert. Amint elindítom a játékot már a töltés is hatalmas színkavalkád, nagyon jó érzés nézni magát a képernyőt.

Untitled.png

Magáról a játékról: tipikus moba játékról van szó, két csapat, két bázis. A cél az ellenséges csapat bázisának lerombolása, miközben a sajátjukat védik. Nehezítésre szolgál, hogy a bázisokat tornyok védik és folyamatos droid sereg rohamozza a másikat. Ez mint általában minden moba játék kifejezetten multira hegyezi ki magát. Van benne egy kis eldugott történet, ami szerint napenergiákat gyűjtünk és a karaktereink felbérelt zsoldosok, de nem nagyon mélyedtem bele a történetbe. Elején nagyon nehéz az irányítás, nehéz megszokni a 2D-t, folyamatosan kapkodtam a  fejemet, hogy mi merre, de 3-4 meccs után már simán ment a dolog. Az xbosos átirat jól sikerült, nem tudom milyen lehet kontrollerrel játszani, de billentyűzet egér kombinációval elég jól működik. Jelenleg 9 játszható karakterrel tudunk űrcsatákban részt venni, de ez folyamatosan bővül. Ez a 9 karakter zseniális, mindegyikükkel teljesen más élmény játszani. Ha nagyon szigorú lennék, itt is betudnám határozni hogy van support tank dps, de csak nagyon nagy vonalakban. Mindegyik hős 2 képességel rendelkezik. Minden csata kezdetén ki kell választanunk hogy melyik képességet milyen plusszal akarjuk fejleszteni. Elég sok van ami folyamatosan válik egyre elérhetőbbé, amint játszogatni kezdünk vele.

2.png

  Az én személyes kedvencem az űrcowboy, aki meg tud idézni egy bivalyt, amellyel hátra tudom lökni az ellenségeimet és dinamitokat dobálni, miközben menekülnek. A játékban van még ranglista, ami nekem nagy pozitívumot jelent, jó minden egyes nyert meccsem után megnézni, hogy hány hellyel ugrottam följebb a ranglistán. A másik az a achievement-ek, amiket viszonylag könnyű kioldani.

3.png

 Nem létezik tökéletes játék, így ennek is van pár rossz tulajdonsága, pl. néha hosszú a machmaking rendszer, sokat gondolkozik és nehezen talál ellenfelet, bár ha jól hallottam akkor gőzerővel javítják a hibát. Másik nagy probléma az, hogy simán összetud dobni a játékban egy nagyobb szintű profi játékossal, ez pedig el tudja venni az ember kedvét az egésztől. De összegezve ez egy jó játék, 10 euro-ért a Steamen keresztül megvásárolható, ami kifejezetten jó ár egy ilyen játékért.

A játékot itt tudjátok megvenni:
http://store.steampowered.com/app/204300/

komment