Programozz játékosan

2016. január 07. írta: SamuelDivinium
Code Combat

codecombat_header2.PNG

A játékkészítéshez elengedhetetlen képesség a programozás ismerete, viszont egy játékon belül nem jellemző, hogy a felhasználónak kódolásra kellene adnia a fejét. A Code Combat más. Itt ahhoz, hogy nyerjünk, programoznunk kell. Persze nem assemblyben kell adatokat a regiszterekbe mozgatni, ennél valamivel azért egyszerűbb a helyzet... Ha játékosan akarnád elsajátítani a programozás néhány alapvető mozzanatát, mindenképp érdemes kipróbálnod ezt a játékot!

 codecombat_catacomb.PNG

A játékban szörnyeket kell püfölni, drágaköveket gyűjtögetni, kerítést építeni, hogy védjük a falut, a hősünket menedzselni, stb. Mondhatjuk tehát, hogy ilyen értelemben klasszikus RPG-ről van szó. Főhősünk kiválasztása után lehetőségünk van különféle programnyelveket kipróbálni, én maradtam a JavaScriptnél, hisz azt ismerem a legjobban a felsoroltak közül. A játék fokozatosan tanítja meg a játékosoknak a kódolás rejtelmeit, bár tény, hogy nem konkrétan az alapoktól indít. Az első néhány pályán a hősünk mozgatásával kell foglalkoznunk (this.moveLeft() és társai), utána megtanuljuk hogyan lehet támadni a hőssel (this.attack(„Target”)), majd a ciklusokat és változókat is bevezeti a játék számunkra. Én kicsit úgy éreztem, hogy helyenként "túl van magyarázva" egy adott funkció – de nekem van tapasztalatom ilyen téren, így lehet, hogy ez a szükséges pályamennyiség ahhoz, hogy egy laikus is megértse mit kell tenni (plusz én eleve olyan nyelvet választottam, amihez értek). Kapunk bónuszokat, ha rövid kódot írunk, ha gyorsan lefut, ha nem vétünk szintaxis hibákat, tehát a játék becsüli a minőségi munkát.

codecombat_charscreen2.PNG

A főhősünk és a programnyelv akármikor lecserélhető. Karakterünket több tucat különféle felszereléssel ruházhatjuk fel, vannak olyan eszközök, amik új programozási technikákat tanítanak meg a harcosnak, ha nála van (pl. a ciklusokat egy könyvből tanulta meg nekem a karakterem).

A Code Combat számos világgal rendelkezik, a világokon belül rengeteg pálya található meg. Minden világ az előzőnél egy picit bonyolultabb, több kihívást tartogat, amiket tucatnyi pályán fejt ki, tanít meg. Vannak bónusz pályák, amiket sajnos csak a fizetős felhasználók érhetnek el, így ezeket nem tudtam kipróbálni.

codecombat_fencebuild.PNG

Hiába van mikrotranzakcióra lehetőség, eddig még nem éreztem, hogy a játék forszíroz a pénzköltésre. Ingyenesen is számtalan pályát próbálhatunk ki és vihetünk végig. Ha viszont akarunk, havidíjat fizethetünk, aminek 10$/hó az ára. Én személy szerint nem éltem a lehetőséggel, de ha valaki beruházott rá, az megírhatná kommentben, hogy megéri-e a pénzét a játék.

A játék itt próbálható ki (regisztráció nem kötelező hozzá).

komment