Wolfenstein: New Order és Old Blood

A Wolfenstein: New Ordert még a megjelenése napján próbáltam ki. Elsőre az oldschool FPS érzést adta buta AI-val és lopakodó rendszerrel, viszont tetszett a kivitelezés, meg persze a náci robotos téma.
Akkoriban más játékba voltam belemélyedve és nem tudott kellően felcsigázni a dolog, hiába mondta minden haverom, hogy mekkora jó játék, én inkább hagytam pihenni, majd ha eljön az idő, akkor belenézek jobban.

wolfenstein_the_new_order.jpg

Az igazság az, hogy nem nagyon akart sorra kerülni a játék egészen az Old Blood megjelenéséig, amikor már azt éreztem, hogy kezdek kimaradni egy alapműből, hiszen a kiegészítőt is legalább annyira dicsérték, mint az alapjátékot, úgyhogy nyomtam egy reinstallt, mert a végén lemaradok mindenről.

A játékot az első fejezetnél folytattam, ahol azonnal belecsöppenünk a grandiózus háborús eseményekbe. Egy-két óra után az izgalmasabbnál izgalmasabb jeleneteket követően, amikor a történet elérte tetőfokát, hatalmas megdöbbenésemre előjött a felirat Wolfenstein: New Order, ami hatásosan jelezte, hogy ez csak egy "laza" felvezető volt az igazi játék csak most fog kezdődni.
Ezután már teljesen megvettek és nem tudtam abbahagyni a játékot, teljesen hihetetlen volt nekem, hogy egy ilyen FPS játékot mennyire keményen át tudtak dolgozni, ennyire kidolgozott történetre én életemben nem számítottam, teljesen váratlanul ért utána minden, hiszen csak a szokásos mész és ölsz játékot vártam és éreztem az elején is.

wolfenstein_the_new_order_2.jpg

A játékból nem hiányzott semmi, komoly történet, látványos akció náci katonák és robotok ellen, folyamatos poénok és klasszikus utalások, kisebb ügyességi-logikai feladatok és lopakodás, ami a gyenge rendszerem ellenére is sokszor nagyon izgalmas tudott lenni. Nagyon jobban nem is szeretnék belemenni a játék elemzésébe, ez az a játék, amit mindenkinek egyszer végig kell játszania.
A Wolfenstein: New Order az egyik legjobb FPS játék, amivel mostanság játszottam, na jó a Shadow Warrior tetszett még, de azért ez jóval komolyabb alkotás.

wolfenstein_the_old_blood_1.jpg

A New Order után azonnal nekikezdtem az Old Bloodnak is, amit szintén alig bírtam elengedni, annyira jó cucc lett. A maga 6 órás játékidejével pedig igazi klasszikus kiegészítőt kaptunk nem holmi gyenge DLC anyagot, de erről már volt egy hosszabb poszt is.
A New Ordert kereken 10 órába telt kijátszani, ami átlagosan minősíthető, viszont élményileg bőven az átlag felett teljesített és nem mellesleg manapság nagyon jó áron beszerezhető mindkét rész is, ha figyelitek az akciókat.

Az új Wolfenstein számomra benne van a legjobb FPS-ek között, ennyi év után ismét el tudta lopni a szívemet és remélem nem utoljára.

komment