A Delver's Dropról már volt szó itt a blogon, ayo írt róla a tavalyi PAX rendezvény kapcsán. A játék egy 2D-s roguelike akció RPG, nagyon szép, a 16-bites korszakot idéző grafikával, meg "The Legend of Zelda" szerű játékmenettel, amit kicsit megbolondítottak a stílusosan elnevezett "véletlen dungeon generátorral" (Randungeonization™). A lényeg, hogy elméletileg minden játék más lesz ezáltal, máshol vannak az ajtók, titkos kapcsolók, mások az ellenségek, és más útvonalon lehet eljutni a célhoz. A készítők szerint így garantált a végtelen újrajátszási faktor, mert sohasem tudhatjuk mi vár ránk a következő teremben.
A Pixelscopic Studió a Kickstarteren folytatott sikeres kampány után a 2013-as év végére ígérte a játékot. Sajnos egyelőre nem így alakult, úgy néz ki, hogy csak 2014 közepén fog debütálni a végleges verzió. Jó hír viszont, hogy nem csak desktop (Windows, Linux, OS X), hanem iOS, továbbá Android platformokra, és Ouya-ra is megjelenik. A plusszegysor gyűjtők is örülhetnek, mert a Steam Greenlighton is összegyűlt a megfelelő számú szavazat, ezért biztos, hogy a játék elérhető lesz a Steam rendszerében.
Szóval várni kell még egy kicsit, azonban mi nagyon szerettük volna kipróbálni, így kaptunk a fejlesztőktől egy alpha verziót tesztelésre.
Ez még csak egy nagyon korai, de már játszható kiadás. A tesztelők, újságírók, és a Kickstarteres támogatók kapták azért, hogy fogalmuk legyen hogyan is fog majd a végleges verzió kinézni.
A kerettörténet szerint a választható karaktereink gazemberek, a régi céhek megmaradt tagjai, akik mostanában inkább kétes ügyletekkel keresik a kenyerüket egy Spirewatch nevű erődvárosban. A várostól néhány mérföldnyire egy töredezett sziklákból álló hegyen, amelynek neve Cornus Spire, áll a Wandering Halls nevű kastély, a visszavonult Gilt Király kastélya. A kastély csúcsai szinte a felhőkig érnek, alatta a hegy lábánál pedig bűzös, fekete mocsarak terülnek el. Mivel nincs messze a várostól, a helyiek sokszor látják a kastély falait rejtélyesen elmozdulni, mintha a szobák, a tornyok, a mellvédek összecsukódnának, és átrendeznék magukat valami titokzatos mechanizmus által hajtva. Annak ellenére, hogy a városlakok meglehetősen óvatosak illegális ügyleteik során, azért gyakran előfordul, hogy feltűnnek a királyi család őrei, és okkal, vagy ok nélkül elhurcolják azokat a kalandorokat, akik nem voltak elég szerencsések, és a Wandering Halls tömlöcébe vetik őket. Ennek a rettegett várbörtönnek a neve pedig Chill. Itt várják végzetüket a raboskodók (Delverek), akiknek néha, ismeretlen okból megkegyelmez a sors. A kiválasztottat a börtönőr egy hatalmas alagút (a neve Drop) bejáratához parancsolja, és megígéri neki, hogy a másik végén a szabadság vár rá. Ha túljut a folyamatosan változó szobákon, termeken, legyőzi a szörnyeket, egyéb teremtményeket, valamint megoldja a rejtélyeket, akkor szabadon távozhat, és a kincseket is megtarthatja, sőt mesés gazdagság vár rá.
A tömlöcben kezdünk tehát, börtönőrként. Az első feladatunk a karakterünk kiválasztása. Jelenleg három közül választhatunk: Rogue, Sourcerer, Gladiator - de később lesznek még más karakterek is. Ügyesen oldották meg a játék indítását, mert főszereplőnket, a börtönőrrel kell kiszabadítanunk. Minden osztály más-más képességekkel, perkekkel rendelkezik, természetesen a fegyvereik is mások, illetve az életerő, valamint a páncél mennyisége is változik. Ebben a verzióban induláskor egy véletlenszerű, a kasztjának megfelelő fegyvert kap a játékos, jelenleg négy különböző kard, négy varázspálca, és két pöröly áll a játékos rendelkezésére. A játékot a billentyűzet segítségével lehet irányítani, az egérre nem is lesz szükségünk. A szokásos WASD gombokkal történik a mozgás, támadni a felfelé nyíllal, védekezni pedig a lefelé nyíllal tudunk.
A legegyszerűbb a Rogue-al indítani, talán azért, mert ez a legjobban irányítható, eléggé kiegyensúlyozott a páncél / életerő szintje, és akkor üt a kardjával, amikor az ember lenyomja a gombot. Nem úgy mint a Galdiator, akinél a pöröly súlya miatt van egy kis késleltetés, épp ezért nagyon fontos az időzítés. Sebzésben viszont ő a legerősebb. A Sorcerer fegyvere a varázspálca, ami tűzgolyókat lő, de ezzel is nagy gyakorlatot igényel a harc, mert nem egyszerű a folyton mozgásban lévő ellenfeleket eltalálni. Főleg, hogy mivel nincs egér a karakter oda céloz, ahova néz. Ráadásul neki a legkevesebb az élete, ezért elég egy rossz mozdulat, és kezdhetjük az elejéről az egészet. Viszont nem kell vele közelharcba bonyolódni, távolról is képes likvidálni az ellent.
Ami még nagyon fontos, az a lootolás, a különböző tárgyak, eszközök keresése, felszedése. A Diablo első része óta tudjuk, hogy ez hogy működik. A termekben lévő hordókban, ládákban a játék során használható "kincsek" vannak. Egy része ezeknek gyémánt, a játék pénze, de hogy ezt mire lehet használni arra még nem sikerült rájönnöm, úgy látszik csak a végleges kiadásban lesz jelentősége. Illetve találhatunk még életerő fiolákat, és páncél "darabokat" amik a pajzsunkat erősítik. Érdemes ezeket "elraktározni", és nem egyből felvenni, mert lehet, hogy a következő ajtó mögött 15 db vérszomjas szörny van, és esetleg kellhet. Ha ugyanis felvesszük vagy az életerőt, vagy a pajzsot, de nincs rá szükségünk (értsd: minden érték maximumon van), akkor eltűnik, ha viszont nem, akkor vissza lehet érte menni, ha a helyzet úgy kívánja. És általában a helyzet úgy kívánja.
Ez a korai demó négy szintet tartalmaz, egyre nagyobb, és nehezebb pályákkal. A pályának akkor van vége, ha megtaláljuk azt a szobát, ahol a következő pályára vezető csapóajtót működtető fogantyú van. Ha ez megvan meghúzzuk a kart, és mehetünk is tovább. A végleges kiadásban ez biztosan másként lesz, furmányos kelepcék, fejtörők várnak majd ránk, ha tovább akarunk jutni a következő szintre. Minden szoba egyedi, van ahol a tereptárgyak is a segítségünkre vannak. Ha ügyesen helyezkedünk, csapdák mellé, vagy elé, akkor amint működésbe lépnek, sebzik a támadóinkat, megkönnyítve ezzel a dolgunkat. Nem árt erre figyelni, elég jó taktika.
Összegezve a játék még ebben a korai formájában is nagyon szórakoztató, aki kedveli a stílust, nem fog csalódni. Kis szerencsével viszonylag könnyű végigvinni, nekem jobban bejött, mint például a Binding of Isaac, ami borzasztó nehéz, és nem is ad túl sok sikerélményt. Remélhetőleg összekapják magukat a Pixelscopic-nál, és megjelenik 2014 közepén. Szerintem ez az év legjobban várt indie játéka!
Itt tudjátok előrendelni:
http://delversdrop.com/preorder/