Mortal Kombat 11 - Kotal Kahn, Jacqui Briggs

A mostani adásban Ed Boonnal kezdtek, aki mesélt a múlt heti Stress Testről, hogy mennyire jól sikerült és hogy mennyire fontos volt ez nekik, na meg hogy nagyon köszönik a felhasználók visszajelzéseit. Most is kiemelte, hogy ez még nem a teljes játék, tehát ne vegye senki véglegesnek a teszt időszakban megismert verziót és a bétát se, hiszen folyamatosan fejlesztik a játékot.

mortal_kombat_11_kotal_kahn_jacqui_briggs.jpg

Ez teljesen rendben van, hiszen MKX-hez is folyamatosan jött a support, az új kontent és a balance patch, de azért az már furcsán hangzott, hogy olyan funkciók hiányoznak az egy hónap múlva megjelenő játékból, mint a hibátlan győzelemnél a Flawless Victory bemondása, amit egy játékos jelentett a Stress Test alatt. Az utolsó egy hónap mindig kemény egy fejlesztésnél, főleg a bugok terén, szóval biztosan ezerrel dolgoznak, hogy majd egy day one patch-csel orvosoljanak minden fontosabb hibát.

Ezután jöttek a szokásos karakterbemutatók, amiben a korábban említett két karaktert, Kotal Kahn-t és Jacqui Briggs-et mutatták be. Mondanám, hogy részletesen, de a kissé unalmas kezdés miatt rettentően siettek mindkét karakterrel, amit nem értek, hiszen az adás nincs időhöz kötve, lazán lehetne 30-60 perccel is több, na mindegy.

Elsőként Kotal Kahnnal kezdték, akit az MKX-ben ismerhettünk meg. Ő már abban a részben is kicsit eltért az átlag karakterektől, de a mostani részben nagyobb és sokkal inkább egy boss karakter lett, mint mondjuk Shao Kahn. Alapvető mozgásokban nem sokban tér el az MKX-hez képest. Kotal Kahn egy mid-range karakter nagyon jó high és low támadásokkal, viszont nagyon sok extra képességet kapott, melyek által egy még izgalmasabb és többet játszott karakter lehet az új részben.

mortal-kombat-11-kotal-kahn.jpg

  • Parry: MKX-ben ismert kivédés itt is megmaradt.
  • Disc Throw: MKX mozdulat, ami most sokkal gyorsabb lett.
  • Sunbeam: MKX mozdulat, ami fényt idéz az adott helyre egy ideig. Ez az ellenfél számára sérülést okoz, Kotalt viszont gyógyítja. Ami érdekes, hogy a pajzsával a fényt vissza tudja verni, ezáltal még hasznosabb lett ez a képesség.
  • Saw Blade: MKX mozdulat, nagyjából oldalba fűrészeli a másikat
  • Totem: visszatértek a totemek is, de sokkal érdekesebb formában. Összesen 4 fajta van, amiből most csak kettőt mutattak. Az egyik a DMG Boost Totem, ami ideiglenesen felerősíti az összes mozdulatunkat, a másik pedig a Blood Totem, ami pedig életet ad vissza nekünk. A legjobb az egészben, hogy egyszerre akár 3 totemet idézhetünk egymásra, tehát kétszeresen meg lehet duplázni a képességüket. És ezzel nincs vége, mert egyszerre akár két fajtát is mixelhetünk, tehát lehet 2 DMG és 1 Blood is egyszerre.
  • Jaguar: egy teljesen új képesség, ami egy teljes képernyős támadás (akár levegőben is). Ezt a részét nem magyarázták meg, hogy mégis miért és hogyan tud Kotal Kahn állattá alakulni, de simán lehet az Animality előfutára is.
  • Command Grab: ez az MKX-es Sun God Choke mozgáshoz hasonlít. Tulajdonképpen egy dobás, ami erősödik, ha másodszor csináljuk, illetve DMG boostot ad, ha harmadszor is sikerül beadni.

Összességében Kotal Kahn előnyére változott. Az MKX-ben megismert mozdulatait frissítették és kiegészítették pár igen érdekes új képességgel, amiről szívesen láttam volna még többet, de sajnos gyorsan váltottak is át Jacquire.

mortal-kombat-11-jacqui_briggs.jpg

Jacqui Briggs szintén az MKX-ben debütált, mint Jax lánya. Jacqui eleve sok mozdulatot örökölt Jax-től, viszont a bionikus kezek helyett kibernetikus lába van. Ezért ő egyaránt használja az öklét és a lábát, stílusilag pedig valahol a Muay Thai (thai boksz) és a birkózás között helyezkedik el. A kibernetikus cuccai miatt nagyon kemény alapmozdulatai vannak, például a sima lábsöprése is egy dupla low attack.

  • Hand Cannon: MKX-ben ismert rakétalövés, előre földre, levegőbe és a levegőben is lehet a talajra
  • Shotgun: MKX mozdulat, a rakétához képest rövidebb, de erősebb lövés
  • Flying Fist: Jax-féle öklözős dash támadás
  • Flying Knee: ugyanaz, mint a Bionic Dash, csak térdelés, az Amplify verziója még egy Flying Fistet is bead utána.
  • Plasma Bomb: egy lassabb ívelt lövés, ami rövid ideig DMG-t okoz az ellenfelen. Ezt lőhetjük közvetlen az ellenfélre vagy akár a földre. Utóbbi rövid ideig ott is marad és szintén sebez, ha belelép a másik.
  • Command Grab: ennél a fogásnál a játékos három variációból választhat: dupla térdelés, dobás vagy egy overhead könyökös támadás.
  • Throw counter-attack: egy nagyon izgalmas képesség. Ahogy az MKX-ben, itt is van throw escape, ha jó időben nyomjuk le a gombokat, viszont Jacqui képes ebből egy counter mozdulatot is beadni, ha kivédés után Amplify-t nyomunk.
  • Super Jump: át tudja ugrani nagyjából az egész pályát és ezzel a képességgel a földről (Ground Pound) is, levegőben (Dive Pound) is tud támadni.

A két karakter mellett újdonság volt, hogy pár új pályát is megcsodálhattuk, köztük az igazi MK1 klasszikus Goro's Lair stage-et is.
Ezután a szokásos meccsezés történt, elsőként két Kotal Kahn Vs Jacqui Briggs kört nyomtak le, ahol láthattunk egy Kotal Kahn kivégzést és egy Jacqui Briggs Fatality-t is.

mortal_kombat_11_goro_s_lair.png

Utána még két meccset játszottak Baraka Vs Jade formációban, de tulajdonképpen ennyi volt az adás. nem volt a végén semmi extra infó, nem mutattak be új karaktert, csak annyit ígértek, hogy következő héten találkozunk.
Összességében ez megint egy gyenge adás volt szerintem, nagyjából semmi izgalmas infó nem derült ki és nagyon érződött, hogy csak elhadarták az alapokat, miközben mindkét karakterben erős potenciál van a sok extra képességük miatt. Reméljük, a következő adás jobb lesz, na meg hogy végre pár klasszikus karakter is visszatér az új részbe, mert nekem többek között Kitana nagyon hiányzik.

A teljes adást itt tudjátok megnézni:

komment