Az év eleji Arslan teszt után óriási lelkesedéssel vártam a következő KOEI warriors játékot, amiben végre egy olyan animét dolgoztak fel, amit nem csak hogy ismerek, de régi nagy kedvelője vagyok. Ez pedig a brutalitásáról híres Berserk.
Berserk gyorstalpaló
A Berserk manga 1989-ben indult. A történet főszereplője Guts, aki leginkább az óriás kardjáról híres. A manga középpontjában a brutalitás, a gusztustalan démoni szörnyek, a tömérdek vér és hullamaradványok állnak.
A japán sorozat annyira jól ment, hogy 97-98-ban két évad anime mellett még egy Dreamcast játék is kijött Sword of the Berserk: Guts' Rage névvel, ami számomra az akkori beugró volt a Berserk világba. Mint játék nem volt annyira nagy szám, de ahhoz elég volt, hogy örökre megjegyezzem Guts karakterét.
A TV-ben azután hosszú ideig csend uralkodott egészen 2012-ig, amikor is kijött a The Golden Age Arc nagy film trilógia, ami teljesen új szintre vitte a történetet. A három nagy film bemutatta Guts életet, hogy hogyan jutott el az egész történet az aranykori kezdetektől a pokoli sötét, démoni világig.
A három film sikere után 2016-17-ben ismét két évadnyi animét is kaptunk, amik a film történetét viszik tovább.
Természetesen a fentiek sikere miatt jött ismét a nagy ötlet, hogy kellene valami játék is az új történethez. Nem hiszem, hogy sokat gondolkoztak volna a kiadón, hiszen a KOEI TECMO manapság már minden fontosabb animét ráhúz a warriors motorra és hát mi más lenne jobb Guts stílusának, mint egy brutálisnál is brutálisabb warriors hack ‘n’ slash játékmenet?
Band of the Hawk
A játék a fent említett trilógia filmeket és az új anime részeket dolgozta fel. A Golden Erát feldolgozó pályákon szinte kivétel nélkül a filmekből játszanak be jeleneteket, később viszont inkább már csak játékbeli bejátszásokat, ami kevésbé látványos, mint a minőségi anime.
Történetileg korrekt, összefüggő, részletes feldolgozást kapunk, ahol az akció jeleneteket a gameplay-re cserélték, szóval ha valaki ezt végigviszi az pontosan olyan, mintha az összes új filmes anyagot megnézte volna.
Egyébként baromi izgalmas volt figyelni és átélni, hogy miképp változott a fiatal Guts a "Black Swordsman"-ként ismert karakterré, na meg hogy milyen volt a démonokkal teli sötét világ előtti kor. A lebilincselő történet miatt én biztosan meg fogom nézni a filmeket és a két évad animét is, hogy egyben átélhessem az egész történetet újra.
És akkor a játékról
A szörnyen rossz optimalizálásról híres KOEI TECMO manapság egyre jobb portokat készít. A Berserk is szerencsénkre egy nagyon szép példa erre, mivel viszonylag könnyen ki lehet csavarni belőle a stabil 60 FPS-t már egy közepes gépen is.
A játék kidolgozásilag tökéletesen követi az animében megismert stílust. A környezet fokozatosan változik a szép új világból a Berserkre jellemző szörnyű világgá.
Már az elején érezni lehet, hogy ez a warriors játék brutálisabb az eddigi részeknél. Szinte másodperceken belül vérfürdőt lehet rendezni a karakterünkkel. A csodálatos Golden Era után pedig rendesen megkapjuk azt a világképet, amiről a Berserk szól: vérfolyóban öljük a démonokat, sikítozó, levágott ember fejek vesznek körül, groteszk, sokszor undorító mutáns ember / állatszerű démoni szörnyek támadnak ránk és néha olyan érzésünk is lesz, mintha emberi szervekkel teli talajon mozognánk, szóval szörnyű hangulatból nem lesz hiány.
A játékmenet sokkal egyszerűbb mint valaha
Semmi komolyabb kihívás nincs, inkább az animéhez hűen kaszabolni kell százával a szörnyeket. Guts vérengzésének hála pedig nem nagyon fogunk belehalni a szintek teljesítésébe, abszolút a látványos kombókra alapoztak mindent, hogy majd az elszórakoztatja a játékost.
A kombók, a rage és egyéb ultra-mega támadások igazi Berserk hangulatban történnek, folyik a vér, a testrészek repülnek és csak bámulunk, hogy milyen brutális kombókat csinálunk, néha még követni is nehéz az egészet, hogy pontosan mit csinálunk, de ez teljesen rendben van, kiválóan adja a sorozat hangulatát.
A Koei Tecmonál a lehető legegyszerűbb warriors verzióba írták bele a történetet. Nincsenek komolyabb kombó variánsok, kimaradt a skilltree, a fegyver is kevés, szinte semmit sem kell rendesen betanulni vagy megtanulni, csak a Guts klasszikus óriási kardjának azt a 4-5 kombó változatát.
A karakterünk szintezése mellett egyedül a pályákon szerezhető itemekkel tudjuk fejleszteni a hősünket, de sok hasznát nem éreztem. Fogtam az ATTACK itemeket és felnyomtam maximális 999-re, aztán daráltam neki rendesen. Emellett még a klasszikus HP maxolásnak van értelme és onnantól kezdve nyerő helyzetben leszünk, hiszen egy max. ATK / HP karakterrel bármit meg lehet oldani, éppen ezért a többi specifikusabb item számomra teljesen felesleges volt.
Egyébként ez volt az első olyan warriors játék, amiben annyira erős a főszereplő jelenléte, hogy semennyire se érdekelt még kipróbálásra se a többi karakter. Eleve a játék ~80%-a után lehetett volna csak váltani, amikor már igen csak kemény pályák vannak, ami pont nem arról szól, hogy tesztelgessünk pár új karaktert, hanem a jól bejáratott technikával daráljuk a kemény boss-okat. Szóval még azokat lehet kipróbálni, csak ugye addigra már nincs semmilyen kontent vagy specifikus feladat, amiért elő lehetne rántani őket, legfeljebb ha újrajátsszuk a régi pályákat.
A warriors fontosabb részei, a rengeteg karakter, az azokhoz tartozó egyedi fegyverek / kombók / skilltree tárháza teljesen hiányzik. Játék helyett inkább egy izgalmas, színvonalas animét kaptunk, amiben az akciójeleneteket a gameplay-re cserélték.
Tény, hogy egy izgalmas 18 órát kapunk összességében, de azért még továbbra is egy hack ‘n’ slash játékról beszélünk, amibe nem ártott volna, ha minőségi gameplay-t is tesznek.
Behelit gyűjtögetés a puzzle darabkákért
A story után viszonylag nem sok más teendőnk lesz, mint visszamenni azokra a pályákra, ahol az extra kihívásokat (ölj meg időre adott ellenséget és hasonló könnyedebb dolgok) nem tudtuk teljesíteni. Ez viszonylag gyors lesz, egyrészt a nagyját egyszeri teljesítés után megkapjuk, másrészt teljesen ötlettelen, egyszerű feladatok lesznek, amit könnyedén teljesíteni lehet.
Ezeknél nem lesz semmilyen extra kihívás és annyira szórakoztató se volt újra visszamenni egy-egy buta feladatért, de ha valaki össze szeretné gyűjteni a feladatokért járó Behelitet, ami által csodás puzzle képeket lehet kirakni, akkor ezt megteheti.
Az Endless Eclipse mód
A sok hiány mellett próbálkoztak valami kis extrával is a fejlesztők. Az Endless Eclipse egy extra mód, ami a játék végén érthető el. Összesen 100 szintig van felépítve, de igazából végtelenségig lehet játszani.
A szintek itt rövidek és leginkább arról szólnak, hogy adott karaktert öljük le. Ami nehezíti a dolgunkat ebben a módban, hogy minden 20. szinten van csak mentés, tehát érdemes ezzel számolni mindig, mielőtt nekikezdünk.
Minden 20 szint elérésénél extra karakter itemet, skint vagy hasonlót lehet feloldani, plusz egyes szinteknél bizonyos erősebb kis boss-ok után Behelitet lehet szerezni, amik pedig a további puzzle képekhez lesznek jók.
Ez a mód igazából a végjáték utáni levezető, ahol ki lehet élvezni a kimaxolt karakter szuper kombóit. Nekem 80-as szintig egy óriási véres rush volt az egész, viszont 80 és 100 között már rendesen meg tudott szorongatni a gép, pedig szinte mindenem maximum volt.
Ez a mód nagyjából 5-7 óra pluszt tudott adni, meg egy minimális extra dolgot is, ami természetesen a 100. szinten volt.
A DLC-kel a többi warriors játékhoz hasonlóan itt sem érdemes foglalkozni, egy kivételével mindegyik csak skin. A scenario DLC 8 euró, ami rövidségét nézve túlárazott, kizárólag keményebb akcióban tudnám ajánlani, de simán kihagyható szerintem.
És hogy kiknek ajánlanám? Hát ez nehéz kérdés. Teljes 60 eurós áron leginkább senkinek, de szerencsére 50-75% körül szokták ezeket akciózni, ami már talán az érdeklődőket is be tudja vonzani.
Engem ki tudott elégíteni a 23 órás játékidő, de sokat számított az is, hogy a trilógiát és a két évadnyi animét nem láttam, tehát egy teljesen új, lebilincselő történetet kaptam a jól bejáratott hack ‘n’ slash gameplay mellé. Szóval leginkább olyan Berserk / Warriors rajongóknak tudnám javasolni, akik elvannak a hack ‘n’ slash játékmenettel és az új filmeket még nem látták.
A többieknek viszont teljesen felejtős, hiszen ez a végletekig leegyszerűsített játékmenet még egy warriors rajongónak is bőven kevés lesz.