A magyar sci-fi kalandjáték
Mindig öröm, ha olyan játékot mutathatunk be nektek, amiket kicsiny hazánk fiai hegesztenek gőzerővel. Természetesen nincs ez másképp a Kupolaváros című játékkal sem, ami hosszas várakozás után végre kikerült Kickstarterre illetve Greenlightra, hogy a fejlesztéshez szükséges további költségeket a lelkes játékosok és támogatók segítségével gyűjtsék össze.
A játék kapott egy nagyon korrekt magyar nyelvű leírást a fejlesztőktől, amit lentebb linkelek is majd nektek, de azért pár szóval mégis összefoglalnám a játékot. Belső nézetes sci-fi kalandjátékot köszönthetünk a Dome City-ben, mely leginkább a történetre koncentrál, azaz nem fogunk vérben gázolva marslakókat jobb belátásra téríteni (arra itt van úgyis a rebootolt DOOM :D ). Egy 3 főt számláló űrkadét "csapatnak" vagyunk a parancsnoka, akik épp egy küldetést teljesítenének a Mars egyik legelső kupolavárosában, amikor is rejtélyes módon az űrhajójuk eltűnik, és innentől válik még érdekesebbé a történet, ugyanis nincs rá kézzel fogható magyarázat, hogy egy több mint 100 éve elhagyatottan álló városban mégis hogy történhet ilyesmi. A fejlesztők szerint a történetre nem lehet panasz, erről a legnevesebb magyar regényírók gondoskodnak, akik jópár hazai és külföldi díjat is bezsebeltek már írásaikkal.
A srácok nem aprózzák el a dolgot, ugyanis eléggé ambiciózus tervekkel álltak elő a játékot illetően. Sajnos még csak pre-alpha állapotban van a játék, aminek a látványáról az Unreal Engine 4 gondoskodik, és a videók alapján azt kell mondjam, nagyon korrekt grafikával vértezték fel a programot, amiből csak úgy sugárzik a hangulat. Szerencsére nem apadt el a team kreativitása a grafikánál, ugyanis az atmoszférához nagyban hozzájáruló zenei aláfestésre is nagy hangsúlyt fektettek, nem kisebb nevet sikerült maguk mellé állítani, mint az Alan Wake-t is jegyző Petri Alankov-ot.
Átböngészve a Kickstarteres kampányt nagyra törő célkitűzéseket fedezhetünk fel benne. Az első, ami mostanság új hullámként terjed a játékosok körében, a VR támogatás, ami nem is lenne rossz gondolat, de mivel még a hozzá tartozó szemüveget elég borsos áron vesztegetik (nemcsak az átlag magyar pénztárcához viszonyítva) úgy érzem, hogy nem ezzel kellene felhívni magára a figyelmet a játéknak.
A másik dolog, ami mindenképp kiemelendőkiemelkedő, a 3 fős co-op, ahol természetesen a játékban szereplő kadétok bőrébe bújhatunk bele, ami által a játékmenet is megváltozik. Ekkor nem a single kampányba illetve történetbe kapcsolódhatnak bele barátaink, hanem egy alternatív síkba kerülünk, ami direkt a többszereplős játékmenethez lett felépítve. Mivel a játék a történetre, illetve a társainkkal való kommunikációra fókuszál az egyszemélyes játékmód alatt, ez a kisebb-nagyobb logikai feladványokra is hatással lesz.
Példának okáért ha egy lezárt ajtóval találjuk szembe magunkat, kikérhetjük társaink véleményét. Az egyetlen női társunk Ariel, mivel gyerekkora óta bújja a könyveket, (ezáltal több tudással rendelkezik társainál) azt fogja javasolni, hogy próbáljuk meg rövidre zárni az ajtó elektromos hálózatát, ezzel szemben gyerekkori cimboránk, Don minden bizonnyal a kevéssé tudományos módszert ajánlja fel főhősünknek, és inkább a feszítővassal való felfeszítést szorgalmazza. Bármelyik tanácsot is választjuk, meg van rá az esély, hogy nem sikerül a művelet, és ekkor egy másik utat/módszert kell találnunk a továbbhaladásra. Túl sok logikai feladatot még nem mutattak be a fejlesztők, melyek a továbbhaladásunkat nehezítenék meg, de tervbe van véve olyan próbatétel is, mely az asztrológiai/kémiai/fizikai ismereteinket tesztelné le. Megvan a potenciál az effajta kihívásban, de ha túl nehézre/nem egyértelműre sikerülne a feladatokat kitalálni, sajnos könnyen a visszájára fordulhat a dolog.
A játék egyik apropója, amit nem sok magyar fejlesztésű program tudhat magáénak, hogy ékes anyanyelvünkön is lehetőségünk van/lesz átélni a történetet. A magyar és angol szinkront is meg lehet hallgatni a kiadott videók által, mindenki eldöntheti, hogy számára melyik a szimpatikusabb. A szinkronba fektetett munka mindenképp értékelendő, mivel sokszor még csak magyar felirat se kerül a kis hazánkból kikerülő kisebb-nagyobb játékokba.
Sikeres kampány után 2017-re tervezik a játékmegjelenést elsőként PC-re, de várható konzolos megjelenés is.
A Kickstarter kampány teljes egészében megtalálható magyar nyelven is a játék hivatalos oldalán.