God of War Ascension

gowa1.jpg

Heyho mindenkinek! Sirandrish vagyok. Nemrégiben csatlakoztam a játéknapló csapatához és mostantól tőlem is láthattok/olvashattok majd néhány cikket. Elsősorban PS3 játékokról fogok írni ugyanis jelenleg ilyen konzollal rendelkezem. Nah de nem untatlak tovább benneteket. Csapjunk is bele...

Kedvenc cséplőgépünk, Kratos visszatért, de ezúttal még nem félistenként néz szembe a megannyi gonosszal ahogy azt már megszokhattuk az előző részekben, hanem emberként, hiszen az új részben a korábbi epizódok előzményét játszhatjuk végig. 
Ez persze nem azt jelenti hogy nélkülöznünk kellene a brutalitást, nem bizony. Ha lehet azt mondani a harmadik rész után ahol már az "Epic" szó új értelmet nyert, rátettek még egy lapáttal. Kratos durvább és brutálisabb mint valaha. A sztoriról nem akarok sokat spoilerezni, bár gyanús hogy én vagyok az utolsó aki végigvitte, de azét hátha mégse. A lényeg dióhéjban hogy megtudjuk hogy miért tudtuk megszegni Árésznek (aki egyébként Zeus és Héra gyermeke de ez egy másik történet) tett ígéretünket, és hogy hogyan gyalogolunk át azokon(Fúriák - Megaera, Tisifóné és Alecto) akik megpróbálnak minket vissza terelni a "helyes irányba".

Az Ascension legnagyobb újítása az előző részekhez képest minden bizonnyal a 6-8 fős multiplayer. Sajnos ezt nem állt módomban kipróbálni viszont utána néztem és ha minden igaz akkor 4 különféle multiplayer mód van amiben az egyik a COOP játékra van kitalálva a másik 3 pedig az egymás elleni küzdelmek válfaját erősíti. Gyűjtögethetjük a jól megérdemelt EXP-t amivel persze karakterünket fejleszthetjük, és még egy kis karaktergenerálás is bekerült a játékba. Harcunkat egyébként 4 istenség közül egynek ajánlhatjuk fel akik különféle képességekkel látnak el minket. Nincs rossz választás, ugyanis a későbbiekben akár válthatunk is egyikről a másikra. Félő azonban hogy ha még működik is az online szekció, mára már kihaltak a szerverek. Persze tévedhetek szóval egy próbát azért mindenképp érdemes vele tenni, ha valaki szeretne online is széttépni ezt-azt.

gowa2.jpg

A grafikára nem lehet panasz. Egyszerűen bődületesen jól néz ki, és nem csak Kratos. A helyszínek is nagyon szépek és a hatalmas csarnokok/szobrok/oszlopok csak emelik az amúgy sem silány látvány minőségét. Szegény kicsi és öreg PS3ból ennél többet már nemigen lehet kihozni, de szerencsére nem is kell. A harcok gördülékenyek, folyamatosak és persze brutálisak, a pazar grafika mellett is. De nem úgy brutálisak hogy sok a vér és annyi. Nem! Szinte érezzük ahogy Kratos töri a csontokat, ahogy beletapossa a koponyákat a földbe, érezzük a szenvedést amit okozunk. Mintha minden az orrunk előtt történne. És ha ehhez még hozzáadjuk azokat a mesterien megkomponált monumentális harcokat amik a szemünk elé tárulnak....leírhatatlan!

Az Ascension megjelenésekor állítólag nagyon bugos volt. Hangok nem voltak a helyükön, be-be akadt Kratos, de olyat is hallottam hogy konkrétan egy QTE (ami valljuk be elég szerves része például a bossfightoknak) része hiányzott, vagyis a játék elfelejtette jelezni hogy mit is kellene megnyomni. Így persze lehetetlen volt továbbjutni azon a helyen de megnyugtatok mindenkit, ezeket a hibákat patchekkel javították ugyanis én már nyomát sem láttam ilyen vagy ehhez hasonló problémáknak ami azért megnyugtató lehet azoknak akik még csak most szeretnének vele játszani.

gow3.jpg

A harcrendszer maradt a régi, de ahogy szokták mondani: ami jó azt miért piszkálnák? Az ellenfelek lerendezésére azonban most szinte csak a láncos kardunk ad lehetőséget, ugyanis a többi fegyver kikerült a játékból. Ugyan a ledarált ellenfelek néha elhagynak 1-1 fegyvert (kardot, lándzsát, pajzsot) de ezek elég erősen kopnak és amúgy sem rendelkeznek olyan átütő erővel hogy komolyabb taktikákat építsünk rájuk, de azért jó tudni hogy vannak. Egyébként ha nincs nálunk felvehető fegyver akkor szó szerint kézzel/lábbal harcolunk. Visszatérve a láncos kardra. A kardunk a játék során 4 különböző elemet kap amik között kedvünkre és bármikor válogathatunk. A 4 elem a tűz(fire). jég(ice), villám(thunder) és sötétség(darkness). Ezeknek nem csak az a lényege hogy máshogy néznek ki mikor forgatjuk a kardunkat, hanem bizony mindet külön külön fejleszthetjük (a már rég megszokott piros orbok segítségével, amit még mindig a gyilkolásért kapunk) és mindegyiknek van több saját mozdulata. Egyik sem rosszabb a másiknál, így saját ízlésünk szerint használhatjuk őket. És ugyan nem találtam róla semmiféle infót hogy lenne esetleg erősség/gyengeség vagy immunitás a játékban, de én azért igyekeztem a tűz elemmel támadó ellent nem tűzzel ütni hanem mindig próbáltam a lehető legeltérőbb elemmel odacsapni.

Kapunk még időmanipuláló amulettet(uroborus), aminek sok hasznát vesszük ugyanis nem csak a továbbjutást teszi lehetővé sok helyen ahol az idő előre vagy hátra tekerésével tudunk helyrehozni vagy épp lerombolni egyes tárgyakat vagy építményeket, de harc közben is fontos szerepe van, mivel le tudunk vele lassítani 1-1 ellenfelet egy rövid időre, ami épp elég lehet arra hogy bevigyük a kegyelemdöfést vagy rosszabb esetben elkerüljük azt. Ezen kívül még lesz egy kavicsunk aminek a segítségével csinálhatunk egy klónt magunkból, amit még 1 egész szinten keresztül ugyan fejleszteni is lehet, de hogy őszinte legyek harc közben nem sok hasznát vesszük. Ártani persze nem árt, de harcot nem fogunk miatta megnyerni. Az ő szerepe inkább néhány puzzle megoldásában keresendő, ugyanis előfordul hogy szükségünk van rá a továbbjutás miatt mert például a kar amit meghúzunk egyből visszaáll alapállapotba ha otthagyjuk, viszont a klónunk simán meg tudja fogni nekünk néhány másodpercre, ezáltal időt adva nekünk hogy eljussunk egy mozgó platformig, vagy hogy bejussunk egy nyitott ajtón ésatöbbi.

gowa4.jpg

Meglátásom szerint az Ascension az elődjeihez képest nehezebb lett. Vagy legalábbis sokkal jobban épít a védekezésre és elmozdulásra (dodge), ugyanis itt már elég gyakran megesik hogy 4-5 mezei ellenfél is meg tud minket izzasztani ha nem figyelünk. Előszeretettel ütnek ki minket a megkezdett mozdulatsorból és ez igen komoly hátrányt jelent, főleg amikor sokan vannak és csak egymás között pofozgatnak minket. Lehetséges hogy azért mert itt még nem vagyunk tökéletes gyilkológépek (a sztori szerint) , de a lényegen ez sem változtat. Azoknak aki God of War szüzek (ha van ilyen egyáltalán) én inkább az easy fokozatot javasolnám, mert a normal már néhány helyen tud meglepetést okozni, és sajnos nincs mód rá hogy a későbbiekben visszaállítsuk a fokozatot egy könnyebbre.

Az egyjátékos része kapkodás nélkül is teljesíthető 9-10 óra alatt ami a God of Warok között körülbelül középen helyezkedik el. A PS2-es részek kicsit hosszabbak voltak, míg a PSP-sek kicsit rövidebbek.
Rajongóknak kötelező de mindenkinek ajánlom aki kicsit is fogékony a stílusra mert jobbat nemigen talál a piacon.

Ráadásul ez a 9-10 óra olyan intenzív és szinte felfoghatatlan élményt nyújt majd  az elejétől a végéig annak aki ad egy esélyt neki, amit jó darabig nem felejt!

komment