Among the Sleep

Gyermek főszereplővel nem nagyon látni horror játékot, de szerencsére a Krillbite Studio nem riadt meg a feladattól és 2011-ben megkezdték ennek az egyedi játéknak fejlesztését. Fél úton segítségül hívták a közösségi finanszírozás mekkáját - a Kickstartert - és újabb megerősítést kaptak egy sikeres kampány keretében, hogy van igény erre az alkotásra. Norvég barátaink remek munkát végeztek, azonban sajnos az érmének két oldala van, úgyhogy aki a játék megvásárlásán töri a fejét feltétlen olvassa végig ezt a cikket.

among the sleep.jpg

A játék stílusában valahol a Papo & Yo és egy horror játék között helyezkedik el, amivel elég sokat elárultam a történetről. Sajnos a történet annyira vékonyka, hogy spoiler nélkül nehéz lenne beszélni róla, ami nem azt jelenti, hogy nem érdekes, csupán vékony. Annyit viszont elég tudni, hogy a főszereplő egy 2 éves gyermek, aki egy éjszakán felébredve egy misztikus kalandban találja magát, az útján pedig kedves plüssmackója kíséri el, akit ha megszorítunk, világít. Az atmoszféra ezzel együtt rendkívül hangulatos és annak ellenére, hogy a műfaji sajátosság íratlanul is az ellenkezőjét követelné meg, a játék vizuálisan elég meseszerű. (Egy kisgyerek talán ilyennek látja a világot, na de ki tudja.)

Az FPS nézetnek köszönhetően a játék még realisztikusabb, ráadásul a kamera is úgy billeg ahogyan egy ekkora gyermek totyog. Sőt, ha netán elkezdenénk futni, a kis karakterünk bizony rövid távon a földre esik, ahonnan négykézláb folytatja az útját, amíg fel nem állunk. (Míg ez egy horrorfilmben felnőttekkel eljátszva eléggé bután fest, ebben az esetben teljesen ésszerű. + Oculus rift támogatást is kapott a játék.

Manapság elég ritka, hogy demót tegyenek közzé egy játékhoz, de szerencsére az Among the Sleep egy remek példa arra, hogy kell egy demóval fentebb tornászni a vásárlók érdeklődését. Ha valakinek a demó szimpatikus, annak nyugodtan elárulhatom, hogy a teljes játéknak ilyen a hangulata, nem csupán egy marketingfogásról van szó.

Ha eltekintünk az árcédulától, akkor a játék önmagában remek ötleteket tartalmaz. A kezdetben zavaros történet az utolsó 10 percben mindenki számára egyértelművé válik, a pályák komolyabb kihívás nélkül teljesíthetőek és többnyire a felfedezésen alapulnak, azaz a továbbjutáshoz csupán végig kell mennünk az adott pályán, ami kevésbé hangzik olyan élvezetesnek, mint amennyire valójában az.

Bár teljes szívemből szeretném mindenkinek ajánlani a játék mihamarabbi megvásárlását, sajnos azt kell mondjam, a jelenlegi árhoz mérve ez a tartalom nagyon kevés. 20€-ért komolyabb rohanás/rush nélkül mindössze 2 óra játékidőt kapunk. A jó hír, hogy a Kickstarter kampánynak köszönhetően a közeljövőben érkezik a játékhoz egy ingyenes DLC, amivel a fejlesztők igyekeznek majd megtoldani a jelenleg meglehetősen gyorsan véget érő kalandot.

Hivatalos oldal:
http://www.krillbite.com/ats/
Steam oldal és demó:
http://store.steampowered.com/app/250620/

2 komment